e-Turism Bref (25) – 19 noiembrie – 2 decembrie

stiri, turism, online

Cum săptămâna trecută a fost acaparată de evenimentul Black Friday, am sărit peste revista presei pe turismul online şi am consumat nişte timp scriind un articol pentru evenimentul în cauză.

Acum că apele s-au liniştit, comisioanele s-au validat, analizele post Black Friday au fost comunicate, pot să mă focusez iar pe secţiunea e-Turism Bref, ajunsă la ediţia 25.

Interesat de analiza post Black Friday în turism? Citește și Cum s-a văzut fenomenul Black Friday în rândul agențiilor de turism

Planificare Online

Nu ştiu dacă e o ironie, dar în Gara de Nord s-a deschis un birou de bagaje pierdute. Nu este o iniţiativă a CFR Călători, cum probabil v-aţi fi aşteptat, ci este o iniţiativă a firmei ce administrează situl dedicat bringmeback.com, ce a fost lansat şi în România.

 

În urma mini-analizei făcute serviciului plecat.ro, echipa a revizuit şi regândit unele din funcționalitățile de pe sit (legate în special de atracțiile turistice). Mai trebuie schimbați ceva parametrii/cod pe ici pe colo pentru a nu se mai afişa obiective din apropierea unei unităţi de cazare tocmai din celălalt capăt de ţară (ex. alegeți orice unitate de cazare din Brașov și vedeți ce obiective din apropiere vă sunt recomandate. Da, și Turnul Alb din Constanța. :)).

Pentru mini-analiza sitului plecat.ro citește și articolul Cat de organizata trebuie sa fie informatia pentru a face conversii pe un sit de turism?

Plăți online

Știați că doar 4% dintre români obișnuiesc să flosească servicii de internet banking, în ciuda faptului că România are o dinamică foarte bună în ceea ce privește penetrarea internetului în țară? Toatea aceste detalii au fost scoase dintr-un studiu PricewaterhouseCoopers prezentat în cadrul unei dezbateri organizate de către wall-street.ro, studiu din care reiese și faptul că doar 13% din populația bancarizată foloseşte POS-ul, iar 87% ATM-ul.

Oamenii interesaţi de lansarea unei afaceri online în turism pot găsi ceva detalii în articolul de pe turismmarket.com dedicat conferinţei Research in e-commerce.

Promovare turistică online

În caz că vă întrebaţi cum se vede promovarea turistică online, pe situl observatorcultural.ro găsiţi un articol despre cele mai vizibile portaluri de turism/situri de promovare din .ro. Este ciudat faptul că autorul se rezumă la o analiză din punct de vedere trafic, ce scoate în evidenţă printre altele și agregatoare de oferte sau și mai multe cataloage online cu unităţi de cazare sau portaluri cu design ca la începuturile internetului.

Vreau să aduc în atenţia bloggerilor care tot speră că MDRT va băga bani în promovarea pe bloguri o ştire din care se vede clar că ministerul se orientează către situri de ştiri generaliste pentru publicarea a 64 de publireportaje adaptate pentru mediul on-line într-o campanie de promovare Regio – Programul Operațional Regional. De acest aspect am mai vorbit cu ocazia parteneriatelor între situri de ştiri generaliste şi firme ce oferă programe de afiliere.

Pentru mai multe detalii despre parteneriate între ziare online și firme din turism vezi și articolele: jurnalul.ro integrază programe de afiliere din domeniul turismului sau Partneriatul dintre jurnalul.ro și esky.ro, confirmat oficial

Informare online

iubesctulcea.ro, portal dedicat oraşului Tulcea despre care am amintit şi eu la un moment dat, şi-a schimbat numele în orasul-tulcea.ro, făcând pasul într-o nouă etapă, ce va pune accentul pe o atitudine mai depersonalizată. De asemenea, noul nume de domeniu pare a fi un EDM, care, combinat cu calitatea materialelor de pe sit, va aduce situl acolo unde îi este locul … adică în topul portalurilor dedicate orașului Tulcea.

Citește și articolul Orașele devin vizibile pe internet și nu numai. Tulcea

Tururi virtuale

De pe blogul CUGIR Alba am aflat de lista muzeelor ce oferă vizitatorilor posibilitatea de a le vizita virtual, listă pusă la dispoziție de către Institutul de Memorie Culturală.

Pentru recenzii despre tururile virtuale în muzeele din România vezi seria de articole dedicate tururilor virtuale

Aplicații mobile

Surprinzător cum Vodafone intră în zona aplicațiilor mobile. Deh, interesul poartă festul, aplicațiile fac trafic de date, Vodafone vinde trafic de date pe telefoanele mobile :). Săptămâna trecută au fost anunțate parteneriatele dintre operatorul de telefonie mobilă și echipele de dezoltare ale aplicațiilor Star Taxi, lansată în octombrie 2012, SMS Parking Romania și auto.ro.

Despre aplicația mobilă auto.ro nu am apucat să scriu, deși e utilă celor ce se deplasează în țară pentru că poate facilitat găsirea unei benzinării, a unei parcări publice etc. Recent, aplicația a fost actualizată și pune la dispoziția șoferilor secțiunea Pensiuni, facilitând astfel accesul șoferilor la peste 4.000 de pensiuni existente în zonele turistice şi în marile oraşe din România.  Evident, totul se face pe baza localizării, într-o arie de proximitate. Curios de aflat dacă baza de date a pensiunilor este proprie sau împrumutată printr-un parteneriat cu vreun sit de cazare.

Dintr-un top aplicații românești disponibile pe Android al adevarul.ro, aflăm de câteva aplicații interesante pentru zona turism: Țările Lumii, Wallet Buzz și Book Your Table Romania. Radu, ce facem cu iDeal? Mai multe despre fiecare aplicație în parte în articolele viitoare.

Dintr-un articol de pe capital.ro aflăm de două aplicații ce ar trebui să se regăsească pe iPhone-ul oricărui șofer: MobilTeam, aplicație ce facilitează accesul șoferilor la informații din trafic și NORC.

Pentru a vedea cum se pot obține informații din trafic de pe orice telefon sau de pe un telefon cu Android citește și articolele Info Trafic și SpeedTraps

Hărți online și GPS

Google Maps a introdus recent o funcționalitate de vizualizare a imaginilor la 45 de grade, asemănătoare modului Birds Eye View din Bing Maps, funcționalitare disponibilă și pentru București sau Sighișoara.

SAS Grup a introdus pe hărțile GPS din aplicația de monitorizare a flotei numerele de case ale străzilor din peste 1000 de localităţi din România, precum şi a bornelor de kilometraj de pe autostrăzi, drumuri europene şi naţionale.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

5 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.