SEO şi PPC în turism (2)

SEO, PPC, turism, lumea SEO PPCJoi seară am participat la o a doua ediţie Lumea SEO PPC dedicată SEO şi PPC în turism. Detalii despre prima ediţie dedicată acestei industrii găsiţi aici.

S-a vorbit despre cum se pot descoperi cuvinte relevante pentru practicile SEO, despre cum se pot eficientiza campanii AdWords şi despre cum „să ajungi la destinaţie” folosind strategii PPC.

Primul vorbitor a fost Radu Mărcuşu, reprezentant SEO Monitor, care a vorbit despre identificarea cuvintelor cheie relevante din punct de vedere SEO.

Highlights:

  • conform Consumer Barometer, social media se clasează pe ultimul loc în ceea ce priveste researchul premergător unei vacanţe;
  • în România sunt aproximativ 3000 de agenţii de turism care, plecând de la premisa că au un sit web, fac SEO;
  • pentru ca un sit de turism să poată fi indexat cât mai bine de agenţiile de turism trebuie să aibă o structură relevantă pe modelul Home Page cu trimiteri către categorii de căutare segmentate pe destinaţii sau după cuvinte cheie long tail;
  • pentru ca cuvintele cheie să genereze un click to rate mai mare trebuie ca acestea să fie asociate cu an;
  • folosirea Google Search Suggestions ca sursă pentru cuvinte cheie relevante în cazul în care Google Webmaster Tool nu oferă rezultate satisfăcătoare, plus alfabet;
  • identificarea cuvintelor cheie cu ajutorul Google Trends;
  • este indicată folosirea cuvintelor cheie long tail în recenzii, lucru care asigură conversii, conținut unic și vizibilitate;
  • măsurarea eficienței cuvintelor cheie prin modulul de e-commerce din Google Analytics cu ajutorul Goals-urilor, inclusiv pentru conversiile telefonice (SEO Monitor App permite conectarea la logurile apelurilor telefonice din platforma Orange (se mai folosesc pentru monitorizarea apelurilor telefonice script-uri cu redirect pe un anume număr, numere de telefon parțiale sau ascunse pentru care trebuie să se execute acțiuni de click etc.).

Al doilea vorbitor a fost Cătălin Macovei, Google Adwords Qualified Individual, care a vorbit despre Best practices în PPC pentru o agenție de turism.

SEO, PPC, turism, best practices, Catalin Macovei
Highlights

  • campaniile AdWords trebuie să se facă în funcție de destinații, de punctul de plecare în vacanță, de hoteluri;
  • pentru campaniile AdWords pe destinații trebuie să se ia în considerare specificul pachetelor promovate dar și call to action-ul(grupuri, orașe, tipuri oferte etc., astfel încât să se asigure relevanță în căutrări);
  • exemplu de așa nu – lipsa cuvintelor cheie din pagina afișată la căutări – s-a dat exemplu căutarea pe city break Croatia 2013, căutare pe care situl TUI Travel Center era afișat în rezultatele sponsorizate, dar pe pagina în cauză nu existau detalii legate de city break în Croația;
  • folosirea remarketing-ului pe cititori ocazionali, care petrec puțin timp pe sit, care petrec mult timp de sit dar nu cumpără etc.;
  • folosirea în campanii a targetării broad (pe grupe de vârstă, pe sexe, pe zone geografice, pe etnie etc.);
  • rularea de campanii în funcție de audiențe, de destinații multiple, pe un singur produs
  • rularea de campanii AdWords în funcție de sezonalitate, de necesitatea vizitatorilor care caută oferte
  • rularea de campanii pentru alte sezoane decât cele curente prin remarketing.

Ultimul vorbitor în cadrul întâlnirii a fost Ionuț Munteanu cu aceeași prezentare ca și în cadrul eTravel Conference, Ce trebuie să știi ca să ajungi întreg la destinație cu PPC Marketing.

PPC, marketing, Ionut Munteanu

Highlights

  • Social Media poate fi folosită pentru a identifica audiențe intetesante (s-a vorbit despre folosirea codurilor de tracking UTM în link-urile către rețelele sociale de pe bloguri);
  • remarketing pentru blogosferă cu studiu de caz pe imperatortravel.ro, blog pentru care s-au investit 350 RON în campania de remarketing care a generat 688 de click-uri la 0,51 RON/click și un CTR de 0,27%;
  • se pot face campanii plătite pe Youtube ce generează click-uri gratis;
  • exemplu de campanie în afara tiparelor care a asigurat conversii pentru Aerolines, landing page pe descrierea activităților și obiectivelor din aeroport sau din împrejurimi, landing page de pe care vizitatorii erau direcționați către pagina de rezervări bilete de avion (deci, Sorin, mergi în continuare pe ideea de turism în aeroport pe care ai expus-o în prezentarea de la workshop-ul cu bloggerii).

Pentru prezentările video și imagini de la eveniment urmăriți actualizările pe postul de follow-up de pe lumeaseoppc.ro.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

7 comments

Multumesc Petrus! Nu renunt la ideea acesta, doar sa incep sa zbor mai mult. Sunt atat de multe lucruri de povestit si de scos in fata…Defect de zodie, sunt atent la detalii 😀

Pingback: infotour.ro, oferte turistice online | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.