Studiu: ce fac românii online înainte de a pleca în vacanță?

Vă spuneam acum câteva săptămâni că, în cadrul eTravel Conference, ediţia 2014, Daedalus Millward Brown urma să prezinte rezultatele unui studiu legat de comportamentul online al românilor care au mers în vacanţă.
Iată mai jos câteva extrase din studiul în cauză, studiu efectuat pe un eşantion de 540 respondenţi familiarizați cu internetului, femei și bărbați cu vârste cuprinse între 18-65 de ani, în perioada 15 septembrie – 3 octombrie.

Cine sunt românii care călătoresc şi cât călătoresc?

În ultimele 12 luni, 48% dintre respondenţi au călătorit în ţară, 21% în afara ţării, iar restul de 41% nu au călătorit.
În ceea ce priveşte profilul călătorilor pentru ambele tipuri de călătorii, aceştia au studii superioare, și pregătire superioară în câmpul muncii.
38% dintre cei care au călătorit în România au optat pentru 4 zile de şedere la destinaţie, iar 50% dintre cei care au călătorit în străinătate au preferat vacanţele mai lungi, de peste 7 zile.
Uitându-ne peste statistica de mai sus, putem spune că românii preferă vacanţele de week-end, probabil în ideea în care destinaţia e considerată accesibilă şi pot reveni oricând pentru a continua să o descopere.

Cum se documentează online românii care călătoresc?

Atât pentru cei ce călătoresc în ţară, cât şi pentru cei ce călătoresc în străinătate este importantă documentarea pre şi în timpul călătoriei, aceştia căutând online cazare (58% vs. 41%), recenzii despre unităţile de cazare şi obiective (43% vs. 48%) sau cumpărând bilete la spectacole (37% vs. 35%) sau citind ghiduri online (32% vs. 43%).
37% dintre cei ce au făcut căutări online pentru servicii turistice în România au făcut-o cu 2-3 săptămâni înainte, iar 53% dintre cei care au călătorit în străinătate au făcut căutări online cu 2 luni înainte de călătorie.
Doar 31% dintre românii care au călătorit în România au cumpărat servicii online, pe când în cealaltă tabără mai mult de jumătate s-au îndeletnicit cu cumpărăturile online de servicii.
Făcând o comparaţie între cei ce au călătorit în România şi s-au documentat online vs. aceeaşi categorie careva şi cumpărat online, observăm că comportamentul ROPO este încă etalon în turismul online din România.
În rândul românilor care au călătorit în străinătate lucrurile stau cu totul altfel, achiziţia de servicii online fiind mult mai populară decât documentarea, asta pentru că, probabil, sunt fideli unor anume furnizori sau agenţii de turism şi merg pe mâna lor.

Ce servicii turistice cumpără românii online?

În ceea ce priveşte serviciile cumpărate online de către cei ce călătoresc, serviciile de cazare domină în proporţie de 24% în ambele tabere (cu menţiunea că eşantioanele luate în calcul sunt diferite), pe când biletele de avion au fost cumpărate de 26% dintre cei ce călătoresc în străinătate. Dacă pentru călătoriile în ţară asigurările de călătorie nu prea prezintă interes, nu acelaşi lucru e valabil pentru cei ce călătoresc în străinătate, deşi doar 12% au cumpărat asigurări de călătorie.
Un procent care probabil trece nebăgat în seamă este cel al oamenilor care au călătorit în România şi au cumpărat bilete de tren. 5% dintre aceştia preferă să suporte procesul de rezervare nu tocmai prietenos al CFR Călători pentru a economisi timp.

De unde cumpără românii servicii online?

58% din cei care au călătorit în România au preferat situl furnizorului, 31% siturile metasearch, iar 25% agenţiile de turism online
63% dintre cei care au călătorit în străinătate au preferat siturile furnizorilor, 29% metasearch-urile, 29% siturile agenţiilor de turism online.
Ambele categorii au răspuns în proporţie de peste 50% că în procesul de achiziţie online contează rapiditatea, confortul, posibilitatea de a compara ofertele, 59% dintre cei ce au călătorit în afară considerând că preţurile serviciilor online au o mare importanţă în procesul de achiziţie.
În materie de informare online, blogurilor şi reţelelor sociale doar 38% dintre cei care au călătorit le-au acordat importanţă.

De ce nu cumpără românii online?

Ieşirile neplanificate, neîncrederea în rezervările online sau imposibilitatea de a achiziţiona servicii turistice online i-au făcut pe românii care au călătorit în România să nu cumpere online.
Cei care au călătorit în afară au preferat metodele clasice de achiziţie datorită ieşirilor neplanificate, neîncredere în serviciile online sau nevoia de a vorbi personal la telefon cu agentul de turism.
[via slideshare.com]

Foto: Plings ., Plings youth project at Salford precinct via Flickr, Creative Commons Attribution

Total
0
Shares
0 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article
adevaratii veloprieteni, toamna

Evadare cu bicicleta prin frunzele toamnei

Next Article

e-Turism Bref (49) – 6 octombrie - 9 noiembrie 2014

Related Posts
Total
0
Share