Mesaj pentru brandurile din turism: more storytelling, less selling

experience bucharest, Kash Bhattacharya

Aproximativ 250 de participanți, creatori de conținut, profesioniști din turism și HoReCa, dar și specialiști în branding și publicitate au participat vineri, 12 mai 2017, la conferința de deschidere a evenimentului Experience Bucharest, acțiune independentă (fără implicarea autorităților) de promovare a Bucureștiului.

Conferința fost dedicată practicilor de marketing ce pot fi adoptate de către organizațiile de managementul destinațiilor sau birourile de promovare turistică a destinațiilor, dar și bunelor practici în ceea ce privește buna colaborare a creatorilor de conținut cu terțile părți implicate în promovarea destinațiilor.

Evenimentul a început cu un panel dedicat colaborării cu brandurile de turism, fie ele autorități publice sau entități private, panel în care Kash Bhattacharya, blogger la Budget Traveller, a prezentat 3 direcții de acțiune ce pot oferi destinațiilor boost-ul de care au nevoie pentru a atrage mai mulți turiști, Dave & Debbie, cuplu din Canada ce scrie pe blogul The Planet D, au vorbit despre conținutul de calitate, iar Kat von B, blogger la The Travelling Greek a vorbit despre micro platforme social media (Twitter).

More storytelling, less selling

Conținutul de calitate trebuie să fie focusul demersurilor de promovare, aspectul metricilor ROI/vânzărilor trecând pe locul 2, lucru confirmat și în discuțiile cu restul panelului ce au urmat prezentării lui Kash Bhattacharya. Conținutul de calitate va genera click-uri și vânzări pe termen lung, nu imediate, de unde și mesajul din titlu/subtitlu.

Pentru exemplificare a fost prezentat un sumar al campaniei #Blogmanay, ce a prezentat Scoția ca destinație de … iarnă, cu focus pe ajunul anului nou, dar și pe natura înghețată.

Deși iarna nu e perioada potrivită pentru a vizita Scoția, campania a generat o creștere a înscrierilor la newsletter-ul de pe pagina destinației de la 80.000 de abonați la 120.000, deci potențiali turiști pentru campaniile cu focus pe perioadele prietenoase cu vacanțele turiștilor.

Mix bloggers w/ locals

Exemplu a fost pus în practică inclusiv în cadrul tururilor organizate în cadrul evenimentului #ExperienceBucharest, local buddies fiind desemnați pentru grupuri de bloggeri.

Această abordare permite invitaților accesul la informații și atracții ce nu ar regăsesc în ghidurile turistice.

Această abordare poate asigura o expunere mult mai mare a campaniei în comunitățile locale.

Teme în afara temelor turistice clasice

Autoritățile din turism (birouri de promovare, organizațiile de managementul destinațiilor, oficiile de turism) pot da curs unor propuneri de abordări alternative sau pot demara astfel de acțiuni pe cont propriu.

Un exemplu în această direcție a fost dat Biroul de Turism al Berlinului, ce a dat curs unei campanii de promovare a destinației focusate pe street art (#StreetArtGermany).

În continuarea discuțiilor din cadrul panelului s-a pus accentul pe conținutul de calitate ce poate fi obținut cu ajutorul bloggerilor, de la text la imagini și video, dar și pe conversațiile sponsorizate, în special pe Twitter.

De asemenea, invitații le-au recomandat autorităților și brandurilor să rezoneze cu oameni ce împart aceleași valori, să studieze cu atenție profilele celor pe care-i vizează în campanii și înțelegerea abordărilor acestora.

Cel de-al doilea panel i-a avut ca invitați pe Kristen Sarah și Sya Zarrabi din Canada, videobloggeri, Alyssa Ramos și Kate McCulley din US, travel bloggerițe, și Jordan Simons din UK, videoblogger.

Key take aways din discuțiile din cadrul panelului, un panel ce a transmis un mesaj clar inclusiv creatorilor de conținut.

  • Focusați-vă pe calitate, nu pe cantitate;
  • Fiți voi înșivă indiferent de platforma pe care activați și indiferent de cine vă inspiră;
  • Stabiliți-vă audiența pe fiecare canal social media în parte;
  • Focusați-vă pe un singur canal social media;
  • Propuneți brandurilor/companiilor de managementul destinațiilor proiecte inedite, indiferent de sezon;
  • Furnizați informații clare și adevărate publicului vostru;
  • Nu exagerați cu ridicarea în slăvi a destinațiilor, produselor, serviciilor pe care le testați;
  • Atenție la proiectele de cuplu, porniți de la o bază legală (știu, nu se poate întâmpla nefăcuta, curge numai lapte și miere în orice relație);
  • Nu munciți gratis!

După Enjoy Bucharest, Experience Bucharest este a doua campanie de promovare independentă a Bucureștiului, campanie susținută de mediul privat și de voluntari Travel Massive Romania, în timp ce autoritățile rămân indiferente și cheltuie nejustificat bugete pe logo-uri ce vin să umbrească stema legitimă. La ce folos un logo, când Bucureștiul nu are nici măcar un brand? Așa cum a confirmat și Răzvan Pîrjol, președintele Bucharest Tourism Board, până în prezent Bucureștiul s-a promovat prin metodele clasice de marketing, marketing-ul online (campanii Facebook, campanii Google, parteneriate Expedia etc.) fiind folosit doar în discuții de imagine ale diferitelor presonalități ce s-au perindat pe la conducerea autorităților și ministerelor de resort.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism – Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Lasă un răspuns

*