Vola.ro renunță la programul de afiliere din rețeaua 2Performant

Daniel Truică, Vola.ro, black friday

După 7 ani de marketing afiliat, Vola.ro a anunțat închiderea programului de afiliere derulat prin platforma 2Performant, motivând lipsa rezultatelor ce ar fi susținut alinierea programului de marketing afiliat la obiectivele actuale de business.

Programul de afiliere va fi suspendat pe data de 16.06.2017. Decizia a fost luată în baza unei analize de performanță pe ultimele 6 luni, din care a reieșit faptul că rezultatele sunt sub cele generate de celelalte canale de marketing plătite pe care Vola.ro le folosește și generează costuri agregate nesustenabile pe termen lung. Decizia contravine, cumva, declarației lui Adrian Horvat, Performance Marketing Specialist în cadrul Vola.ro, care declara, într-un interviu din 2016, că afilierea nu trebuie tratată ca pe un canal de sine stătătoar, ci trebuie integrată în mixul de marketing.

De asemenea, în ceea ce privește performanța în cadrul platformei 2Performant, Vola.ro ocupa locul 1 în categoria Travel, și locul 2 la general, cu o rată de aprobare a comisioanelor de 84% și comisioane între 40 – 52 RON pentru rezervările de bilete de avion, 40 RON pentru rezervările de pachete turistice și 5 RON pentru asigurările de călătorie. Perioada de recurență este de 93 de zile.

În decembrie 2016, rata de conversie în rețeaua 2Performant a ajuns la 1.99%, înregistrând o creștere de 31% față de octombrie 2016, când reprezenta 1.37%.

Conform datelor din piață, rata de conversie în domeniul turismului oscilează între 0.5%-1%, categoria de servicii care convertește cel mai bine fiind biletele de avion.

Un afiliat ce gestiona un site pe niște turism cu ~1500 unici pe zi, la care se adăuga un profil activ de Facebook cu ~5000 de urmăritori, putea genera, în medie, vânzări lunare de 4000 de euro pentru Vola.ro (vorbim atât de tranzacții aprobate, cât și respinse), asta însemnând o rată de conversie undeva la 0.6%. Cea mai mare valoare a unei tranzacții făcute prin sistemul de afiliere a fost, în medie, 2000 de euro, iar cea mai mică ~4 euro pentru un zbor intern.

Conform declarațiilor lui Adrian Horvat, în decembrie 2016, programul de afiliere Vola.ro a avut o creștere de 240% a tranzacțiilor de vânzare, în comparație cu decembrie 2015, creștere bazată în mare parte pe educarea și creșterea comunității de afiliați, lucru ce a dus la creșterea ratei de conversie cu 60% în luna decembrie față de luna octombrie. Asta în condițiile în care în luna decembrie se simt efectele sezonalității pe nișa turism, majoritatea vânzărilor pentru vacanțele de iarnă făcându-se în lunile august-septembrie.

Cu ocazia Black Friday 2016, programul de afiliere al Vola.ro s-a numărat printre cele mai performante programe de afiliere din platforma 2Performant, înregistrând o rată de conversie de 4.22%.

CITEȘTE ȘI: Cât a vândut Vola.ro în primele 24h de campanie Black Friday

Din păcate, această creștere din ultimele luni ale lui 2016 a programului de afiliere a venit și cu un cost per conversie nesustenabil pe termen lung, în condițiile în care programul de afiliere se suprapunea cu alte medii de promovare, cea mai concludentă suprapunere fiind cu rețeaua socială Facebook și cu programul de performance marketing pe Google, lucru ce a dus și la interzicerea celor din urmă, în această primăvară.

Întrebat fiind de către editorii Pagina de Media dacă bugetul pentru marketingul afiliat va fi redirecționat către alte medii de promovare, Matei Psatta, director de marketing la Vola.ro a confirmat că nu este cazul, dar că se vor analiza în continuare investițiile în mediile de promovare pentru a distribui bugetele corespunzător.

Cu totate acestea, nu este de ignorat campania Vola 10 Ani, ce se desfășoară în perioada 15 mai – 30 iunie 2017, în condițiile în care Vola.ro va oferi premii sub forma a 10 vouchere în valoare de 1000 de euro fiecare ce vor asigura vacanțe anuale, timp de 10 ani, pentru un fericit câștigător. Asta înseamnă 10000 de euro alocați acestei campanii. Până și <a href=”http://m.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/emag-lanseaza-in-2017-un-card-de-credit-vrea-sa-intre-pe-piata-de-turism-si-sa-vanda-casco-16281187″ target=”_blank”>noua categorie</a> dedicată pachetelor turistice în marketplace-ul eMag ar trebui să fie un semnal.

În rândul afiliaților există suspiciunea că Vola.ro preferă campaniile cu bloggerii în detrimentul celor de marketing afiliat, lucru ce nu este exclus, având în vedere istoricul lui Matei Psatta în ceea ce privește campaniile cu bloggeri.

Oficialii Vola.ro nu exclud relansarea programulului de afiliere într-o nouă structură ce se va alinia strategiei de business Vola.ro în contextul concurenței puternice din industria de online travel din .ro. Este de urmărit cum vor fi primiți la momentul respectiv de către afiliați, dacă va fi cazul. Le vor acorda afiliați aceeași încredere ca până acum?

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism – Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

3 comments

In conditiile in care Vola intra tot mai mult pe piata leisure iar majoritatea turoperatorilor romani sunt departe de gds-uri (mai putin de 15 sunt cu adevarat online), booking-urile pentru acest tip de produs vor merge in offline. Asadar afilierea nu mai are sustenabilitate financiara pentru ca booking-ul … nu e de fapt vanzare. Era de asteptat.

Din punctul meu de vedere, nu are nicio legătură. Turoperatorii pot să aibă și propriile lor sisteme de rezervări și să facă afiliere. Vola introdusese în programul de afiliere inclusiv pachete leisure, gen local escapes sau city break. E drept, biletele de avion fac diferența.

Lasă un răspuns

*