Reţele sociale: turism 2.0 made in .ro

Pe zi ce trece, timid ce-i drept, apar instrumente online utile în etapa de e-iformare (celelalte etape sunt cele de e-rezervare şi e-payment) din cadrul procesului de cumpărare online sau offline a unui pachet de servicii turistice. Două dintre acestea sunt după cum urmează:

Love2Travel

Love2Travel este una din puţinele reţele sociale turistice din online-ul românesc. Love2Travel poate fi pur şi simplu un jurnal de călătorie pentru cei dispuşi să îşi împărtăşească impresiile de călătoarie, un caiet de sugestii numai bun de consultat pentru cei ce vor să afle detalii despre anumite destinaţii sau un planificator de călătorie prin care se prietenii pot fi invitaţi să ia partea la călătoria planificată de utilozator.

Din păcate, reţeaua nu este populară în rândul internauţilor – conform statisticilor trafic.ro, doar în jur câteva zeci de persoane îl vizitează zilnic – deşi majoritatea românilor ce navighează pe Internet au trăit o experienţă turistică ce merită povestită prin intermediul blogului pus la dispoziţie sau evidenţiată prin intermediul albumului foto. [citeşte mai departe descrierea serviciului]

Miam

Miam este o reţea socială unde utilizatorii pot face review-uri celor mai bune locuri de ieşit dintr-un oraş/staţiune ca magazine, fast food-uri, restaurante, baruri, cluburi şi alte atracţii cu care se poate termina o zi clasică a unui turist.

De menţionat faptul că reţeaua (încă în construcţie) a fost gândită de către acelaşi om din spatele Ghidului Mobil, Alex Brie.

Cele două recomandări de mai sus pun accentul, după cum cred că v-aţi dat seama, pe user generated content: păreri proprii ale unor consumatori de produse şi servicii turistice şi nu ale unor agenţi de vânzări ce îţi pot prezenta altfel realitatea în dorinţa de a vinde cât mai mult.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

5 comments

Pingback: MyHeritage, potenţială reţea pentru promovarea turismului « Digital Guide 2.0
Pingback: StartUp-uri româneşti pe zona travel pentru piaţa internatională | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.