Greşeli frecvente pe semi site-urile de turism electronic

Când spun semi site-uri de turism electronic, mă refer la site-urile ce funcţionază mai mult ca nişte cataloage din care vizitatorii pot culege informaţii cu privire la localizarea unităţilor de cazare, dotări, date de contact etc., fără posibilitatea de a face rezervări/plăţi online.

Acum ceva timp, cineva cu numele identic cu al basistului de la Direcţia 5 (Marian I.) îmi cerea să facem un link exchange între blogul meu şi site-ul roturism.com. Am refuzat politicos din cauza organizării defectoase a site-ului: AdSense poziţionat aiurea, coduri incomplete ce afişau pagini necorespunzător, greşeli gramaticale etc.

Recent am ajuns din nou pe site-ul mai sus menţionat, căutând păreri despre o pensiune, şi mi-au sărit în ochi lucruri esenţiale imaginii site-ului printre internauţi.

roturism

Din punctul meu de vedere, imaginea din header (plajă cu palmieri, ambarcaţiuni cu pânze) nu are nici o legătură cu locurile de cazare prezentate pe site, toate din România.

Logo-ul site-ului îl găsesc la fel de nepotrivit, mai ales asociat cu imaginea din header. Mă duce cu gândul la un club de turism montan sau la o agenţie specializată în drumeţii montane.

Secţiunea accesibilă la profilul fiecărei pensiuni, unde vizitatorii îşi pot spune părerile este anulată de forum, o formă de comunicare asociată web 1.0, şi invers.

Unui vizitator nexperimentat îi va fi foarte greu să caute o altă locaţie, o dată ce a părăsit pagina principală (harta), întrucât lista locaţiilor e accesibilă undeva în meniul din dreapta paginii, în partea de jos, sub widget-ul cu pensiuni.

Găsesc interesant widget-ul cu link-uri sponsorizate. Ar fi şi mai interesant asociat cu conţinut masiv (de calitate evident) şi mai ales generat în funcţie de termeni cheie din text. Aici nu spun mai mult! 😛

Nu vreau ca posesorul site-ului să ia cele de mai sus ca pe un afront, ci ca pe un îndreptar de erori. Ştiu că e o muncă titanică să faci o ditamai baza de date si nu vreau să terfelesc toată munca omului prin câteva vorbe.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

11 comments

Pingback: Ferma de muzică împrumutată de pe YouTube « Profil virtual

Nu consider un afront ceea ce scrii aici si nici ce mi-ai scris in e-mail, o parte din observatii sunt pertitente, o parte denota superficialitatea cu care ai facut acest ‘mini review’.

Nu pot sa nu remarc infatuarea ta, specifica in Romania oamenilor care lucreaza in advertising (sau au tangenta cu aceasta industrie) – vi se pare ca detineti adevarul absolut si tot ce spuneti voi este atins de gratia divina.

O zi buna
Marian

Salut, Marian!

Posturile de pe acest blog sunt tratate in functie de timpul pe care il am la dispozitie. Ideea e sa nu ma complic prea mult si sa ma fac inteles de toata lumea, sa prezint lucrurile cat mai simplu cu putinta.

Mi-am permis sa imi dau cu parerea in calitate de utilizator interesat de detalii ca cele prezente la tine pe site.

Daca nimeni nu si-ar da cu parerea nu s-ar mai face nici politica, nici nu s-ar mai comenta meciuri de fotbal si nu ar mai exista meseria de analist si am servi totul ca atare.*

Nu lucrez in advertising ci in cercetare online si am vazut in ultimii ani ceva site-uri cat sa imi formez ochiul in ceea ce priveste usurinta navigarii intr-un site.

O zi buna iti doresc!

asa cum am mai mentionat o parte din observatii sunt pertinente, nu ma supar ca-ti dai cu parerea.
atitudinea ta autosuficienta insa deranjeaza.

Pingback: Retrospectivă a turismului românesc din 2008 « Digital Guide 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.