ongo.ro: informeaza-te si planifica-ti vacantele online

ongo.roOngo.ro este un alt site destinat review-urilor de destinaţii turistice, un site bazat pe UGC. Utilizatorii pot uploada pe site poze si clipuri video din vacanţă, pot face recomandări de destinaţii şi atracţii turistice, pot evalua serviciile agenţiilor de turism şi ale hotelurilor. De asemenea, platforma Ongo funcţionează şi ca o reţea socială şi ca un planificator de călătorii din moment ce utilizatorii îşi pot găsi partneri de drum ce au în vizor aceeaşi destinaţie sau, parţial, acelaşi traseu.

Platforma ongo.ro este administrată de firma Confhotel-Net. Kft. cu sediul în Budapesta, firmă ce deţine un portal destinat firmelor din industrial ospitalităţii. Din câte îmi dau seama, Confhotel-Net. Kft. se ocupă de partea tehnică, dar nu reuşesc să îmi dau seama pentru care agenţie de turism a fost dezvoltat acest site.

Iată cum vecinii noştri unguri ştiu să se promoveze interactiv în ţările vecine. Fiind un produs unguresc adaptat pieţei româneşti, o să găsiţi multe formulări caragioase în meniul site-ului. Din păcate pentru cârcotaşi, site-ul are secţiunea Anunţă greşeli, administratorii fiind conştienţi de greşelile de traducere. În prezent, pe site sunt înregistraţi aproximativ 180 de utilizatori, din care 85% sunt din România şi 15 din alte ţări.

Luând în calcul facilităţile puse la dispoziţia utilizatorilor, putem spune că site-ul intră în concurenţă directă cu love2travel.ro şi turimspedia.ro. Deşi este posibil să se numere printre puţinele platforme turistice  prezente în .ro ce oferă servicii de găzduire video, clipurile nu se pot încorpora în site-uri externe, facilitate care lipseşte şi din cadrul platformei Best Tourism.

Pentru fiecare imagine, clip sau jurnal de călătorie există secţiune de comentarii, dar utilizatorii pot deschide subiecte de discuţie şi pe forumul organizat pe destinaţii, aşa cum e şi restul conţinutului de pe site. Aceeaşi greşeală o mai întâlnim şi în cadrul portalului roturism.ro.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

13 comments

Dacă în primul caz mai e de iertat, pentru că user-ul pare a fi acelaşi, în cel de-al doilea caz e furt pe faţă. Şi pe turismpedia.ro se practica acelaşi lucru.

Poate ar fi trebuie să includ ongo.ro în seria Greşeli frecvente pe semi-site-urile de turism electronic, dar deja mi-e lehamite de astfel de practici şi mă mulţumesc cu cei ce îşi expun părerile personale.

Deşi de servicii online dedicate zonei turismului nu ducem lipsă ca număr, ducem lipsă de calitate; userii nu sunt înca educaţi pe partea de conţinut. Şi oricât am zbiera noi şi am arăta cu degetul, ei vor continua la modul minimalist … copy-paste. Vorba aia, fiecare pădure cu uscăturile ei.

Indirect, pentru dezvoltator e o metodă clasică de propagare a site-ului în clasamentele serviciilor de trafic/top site-uri. Deci, ar trebui să îşi asume răspunderea pentru conţinutul de pe site, atâta timp cât îşi rezervă dreptul de a folosi acelaşi conţinut şi pe alte surse.

Am semnalat deja problema administratorilor site-ului.

Poate ar trebui să face o campanie de genul: „Împreună pentru un turims online mai curat!”. 🙂

O zi bună!

Salut Petrvs. Am crezut ca am lamurit problema legata de dreamdestinations in postul de pe digital guide, se pare ca nu. In alta ordine de idei, daca incercai sa adaugi macar un articol pe turismpedia observai ca la upload specificam clar vizual ca NU acceptam copy paste de pe alte site-uri, tocmai in ideea de a avea un turism online curat. Incep sa cred ca e deja rea intentie din partea ta, ceea ce ma dezamageste profund.

Salut, Adi!

Ba s-a lamurit. Am înţeles din prima explicaţia. În comentariu de mai sus doar menţionam că şi turismpedia.ro s-a lovit de problema asta şi poate încă se mai loveşte de chestia cu copy-paste, indiferent de pe ce surse.

Poate m-a luat valul când am lăsat să se înţeleagă faptul că încă se mai întâmplă, dar poţi să garantezi că acel avertisment este luat în considerare de toţi userii şi că nu mai există conţinut duplicat?

Acum o să spui că dacă există, e descoperit din timp, dar, vezi tu, se găseşte mereu cineva mai rapid decât tine. 🙂

Am implementat de aproximativ 3 luni un sistem de verificare al articolelor introduse pe turismpedia, in ideea de a „taia” din start orice incercare de copy paste. Am avut chiar si „show-uri” cu anumite persoane care „nu intelegeau” de ce niciun articol adaugat nu era acceptat de catre moderatorii nostrii, desi le dadeam si sursa de unde au preluat articolele respective. In caz ca exista scapari, suntem deschisi, asteptam semnalarea articolelor luate de pe alte website-uri, iar masura luata de catre noi va fi una singura: stergerea articolelor in cauza de pe turismpedia.ro. Da, se pare ca te-a luat valul :), poate intr-un viitor o sa iti dai seama ca nu mizam pe cresterea turismpedia.ro prin metode neortodoxe si nu o sa te mai joci cu cuvintele.

@Adi:

Ideea e că la începuturi toţi o fac … involuntar, prin intermediul userilor, iar în momentul în care îşi iau palme peste ceafă îşi învaţă lecţia şi iau măsuri. 🙂

@Marius:

Am revenit la articolul preluat de pe site-ul Adevărul şi e tot acolo, iar la sfârşit are menţionat chiar autorul, dar fără sursă şi linkul de rigoare. 🙂

Pingback: Start-Up School BCR şi-a ales premiantul: triptime.ro | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.