Info-chioşcuri: informaţii de interes administrativ şi turistic la dispoziţia cetăţeanului

Până la jumătatea lunii septembrie, Primăria Capitalei va amplasa cele 100 de info-chioşcuri demult anunţate, amplasare amânată de vreo 2-3 ani. Cele 100 de info-chioşcuri vor fi ampasate în zone aglomerate ca Centrul Vechi, intrările în parcuri, lângă instituţiile culturale, la Gara de Nord, în cele două aeroporturi, precum şi în zone centrale ca Piaţa Victoriei, Universitate, Piaţa Aviatorilor, Piaţa Sudului, Piaţa Alba Iulia sau Piaţa Charles De Gaulle.

Cele 100 de info-chioşcuri fac parte din Sistemul Interactiv Teritorial de Informare a Cetăţenilor (SITIC), proiect ce ar fi trebuit finalizat încă din 2007, conform informaţiilor existente pe site-ul Primăriei Municipiului Bucureşti.

Din păcate, până la ora actuală doar două astfel de info-chioşcuri au fost scoase la vedere. Unul expus în holul de la parterul Primăriei Capitalei şi unul inaugurat acum mai bine de un an în Terminalul Sf. Vineri, zona Unirii, în mandatul lui Adriean Videanu.

Conform spuselor lui Costin Păun, director la Direcţia de Dezvoltare Turism, din cadrul PMB, pe lângă informaţiile de interes administrativ, locuitorii Bucureştiului, dar mai ales turiştii, pot consulta hărţi ale mijloacelor de transport în comun, o hartă inteligentă care îi va ghida prin oraş către cele mai importante atracţii turistice, precum şi un program al celor mai importante evenimente care se desfăşoară în oraş.

Information "desk"

Personal cred că aceste info-chioşcuri ar fi utile pentru turişti atât timp cât ar pune la dispoziţie, pe lângă cele menţionate, şi o hartă cu amplasarea hotelurilor, pensiunilor etc. care dispun de locuri libere de cazare. Am văzut această funcţionalitate aplicată la modul rudimentar în Albena, Bulgaria. Sisteme asemănătoare mai pot fi întâlnite în gările din marile oraşe europene.

Proiectul face parte din Strategia Naţională de Comunicaţii, program sub care s-a dezvoltat şi proiectul e-România. Din păcate, nu reuşesc să aflu nimic despre firma care se face răsăpunzătoare de aceste info-chioşcuri, aşa că orice informaţie este binevenită.

Nici staţiile de metrou nu vor duce lipsă de infochioşcuri, Pro Engineering, parte a UTI, urmând să finalizeze amplasarea a o serie de infochioşcuri în cele mai importante staţii de metrou. Chiar zilele trecute am văzut unul nefuncţional în staţia de metrou Păcii, iar altele, deja active, putând fi întâlnite în staţiile de pe magistrala Grigorescu 2 – Linia de Centură (citeşte mai multe).

În Bucureşti (ex. aeroportul Otopeni) şi în alte oraşe din ţară, mai pot fi întâlnite şi alte infochioşcuri, dar strict de interes turistic, infochişcuri întreţinute de NWG CONCEPT din Miercurea-Ciuc.

Liberty Center

Până şi cei ce administrează Liberty Center au intenţionat facilitarea informării oamenilor, plasând în apropierea mall-ului un info chioşc care zace doar ca mobilier stradal. Noroc cu cele din interior că sunt funcţionale.

Din câte îmi dau eu seama, în multe locuri din Bucureşti şi din ţară, vor exista câte două tipuri de info-chioşcuri, care vor oferi, cel puţin din punct de vedere turistic, aceeaşi informaţie.

Exemplu: în aeroportul Otopeni există deja un info-chioşc turistic administrat de firma NWG CONCEPT, iar Primăria intenţionează să mai amplaseze încă unul, care va oferi în plus şi informaţii la nivel de administraţie locală. Avantajul va fi acela că mulţi gură-cască îşi vor satisface curiozitatea în acelaşi timp.

[Acest post va suferi modificări viitoare]

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

7 comments

Pingback: Info-chioşcuri: informaţii de interes administrativ şi turistic la dispoziţia cetăţeanului (II) | Ghid Turistic Digital 2.0

ar trebui demarata treaba cu info turism de mult pt ca turistii care vin pe cont propiu sau individual sunt pierduti in atmosfera romaneasca si daca vor o harta trebuie sa cumpare si daca trebuie sa ajunga pe undeva treb sa stea la mila trecatorului si in plus lipsa de comunicare.
– info chiosc sau shop cum spuneti, exista in europa de cand erau dinozauri la roma.
– sper ca angajatii vor fi vorbitori si de alte limbi europeene alta decat romana.
– daca pot ajuta in sensul asta, va fi placera mea. unde trebuie sa depun un cv si sa muncesc si cu bani putin, numai sa vad ca in tara asta se face ceva.

@touati mohamed ali:

Încet, încet apar info-chioşcuri multifuncţionale care au şi secţiuni dedicate informării dpdv turistic.

Am remarcat recent că Metrorex-ul a instalat în staţiile cu flux mare de călători info-chioşcuri, care, mai mult ca sigur pot fi folosite ca şi puncte de informare turistice.

Din păcate, nu la fel de răspîndite sunt şi birourile de informare turistică, care presupun personal calificat ce poate oferi informaţii necesare turiştilor doritori. Iar dacă există sunt ascunse în cine ştie ce ganguri.

Într-adevăr, amplasarea acestor info-chioşcuri nu se face conform planului, ci în viteza melcului.

Pingback: Info-chioşc la Muzeul Naţional al Satului “Dimitrie Gusti”

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.