Metropotravel: un produs nişat pe călătorii marca Metropotam

Cu siguranţă cei ce vizitează site-ul metropotam.ro ştiu de secţiunea Metropotravel, secţiune dedicată recenziilor şi recomandărilor de călătorii în ţară şi străinătate. Secţiunea a fost lansată, dacă nu mă înşel, în acelaşi timp cu relansarea metropotam.ro din martie 2009. Cel mai vechi articol din această secţiune datează din septembrie 2006.

Începând din ianuarie 2009, multe din articolele de sub această secţiune, plus multe altele ce tratează subiecte de călătorie, au fost adunate frumuşel într-un nou produs: metropotravel.ro, de care am aflat abia azi, scanând vizual bara de jos, unde sunt etalate toate serviciile FourHooks.

Cum vizitez metropotam.ro aproape zilnic, m-am mirat că nu am auzit nimic despre o lansare oficială, drept urmare am făcut un mic reasearch şi pot spune că, până în momentul de faţă, doar s-a generat conţinut ce urmează a fi optimizat în perioada ce urmează. Dovadă stau şi ieşirile la rampă ale lui Dragoş Novac, în care menţionează noul produs (vezi articolul din Adevărul şi postul de pe blogul personal şi ), precum şi recent creatul cont de Twitter.

De dezvoltarea şi identitatea site-ului s-au ocupat cei de la Webstone, în colaborare cu Mihai Ionaşcu, judecând după portofoliul acestuia (dacă supoziţia mea e eronată, lăsaţi, vă rog, un comentariu), iar de conţinut echipa de editori a metropotam.ro.

Frunzărind paginile site-ului, am observat că Dragoş Novac & Co. vor să meargă şi pe conţinut generat de vizitatori, îndemnându-i pe aceştia să îşi trimită peripeţiile din propriile călătorii.

Încă din prima pagină puteţi identifica trimiterea către harta destinaţiilor de călătorie, având posibilitatea de a identifica locurile de interes turistic, restaurante, muzee etc.,  sau către lista ţărilor acoperite până în prezent de review-urile echipei.

Pentru cele mai populare destinaţii de călătorie, veţi găsi pe metropotravel.ro recomandări pentru baruri şi restaturante, evenimente, hoteluri, precum şi tips & tricks de călătorie, toate cu trimitere către metropotam.ro. Bineînţele, 100eyes.ro este platforma unde sunt adunate toate fotografiile ce apar pe site, grupate pe ţări, secţiune ce poate fi accesată din meniul din header.

Bag de seamă că, după ce site-ul va fi lansat oficial, secţiunea Metropotravel de pe metropotam.ro se va identifica cu metropotravel.ro.

Sincer să fiu, mă cam oftic, pentru că multe din ideile aplicate în site le aveam şi eu şi mă gândeam la ceva asemănător pe viitor. Pentru a nu da naştere la afirmaţii aiurea, menţionez că nu am făcut niciodată aceste idei publice. Şi, totuşi, mă bucur că cineva se zbate pentru servicii calitative destinate celor ce vor să călătorească.

Sunt curios să aflu dacă site-ul metropotravel.ro va dezvolta pe viitor o bază de date cu agenţii de turism sau cu locuri de cazare, cel puţin interne şi orientate către publicul ţintă al Metropotam sau dacă, cândva în viitor, va intenţiona vreun parteneriat cu vreunul din site-urile care deja oferă astfel de servicii sau, de ce nu, vreo achiziţie strategică. Ridic această problemă, întrucât multe din destinaţiile interne prezente pe site nu dispun de recomadări pentru locurile de cazare sau locuri de petrectu timpul liber. Înţeleg că merg pe crearea unui brand şi produse proprii, dar să fim sinceri … nu poţi acoperi toate locurile de cazare care să mulţumească pe toţi cei convinşi de recomandările de pe site.

De altfel, sunt curios dacă servicii ca Globspotter şi Urbee vor fi cumva integrate în site şi, mai în glumă, mai în serios, dacă se va încerca eliminarea elementelor ce pot duce la confuzii în rândul cititorilor, în ceea ce priveşte identitatea produsului 🙂 . Mă refer strict la agenţia de turism ce operează sub acelaşi nume … Metropotravel.

Invit dezvoltatorii de servicii asemănătoare la o dezbatere pe tema promovării inteligente a turismului în ţară şi străinătate, în mediul online. Cum care dezvoltatori? Am eu vreo 2 prieteni oarecum supăraţi de faptul că am îndrăznit să le critic munca!

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.