Greşeli frecvente pe semi site-urile de turism electronic (IV)

Scurtă analiză a site-ului HotelGia.ro

Conţinut

Pe partea de e-informare s-a recurs la un amalgam de informaţie, informaţie împărţită în mai multe secţiuni decât sunt necesare.

Pagina Despre noi conţine informaţii incomplete sau împrăştiate în cu totul alte pagini. Indicat ar fi ca, în această pagină,  să fie trecute şi  datele de identificare a firmei care administrează unitatea de cazare. Momentan, numele acestei firme este vizibil cu litere mici de tot în footer-ul site-ului, iar link-ul asociat cu numele firmei duce către o pagină cu cuvinte cheie. Istoricul hotelului ar trebui să se regăsească tot în cadrul secţiunii Despre noi.

Pagina de prezentare a camerelor abundă în poze ce ar putea fi înlocuite cu câte un clip video panoramic pentru fiecare tip de cameră.

Pagina de prezentare trebuie cumva animată prin inserarea unui clip video reprezentativ pentru Sighişoara (surse ce permit embed sunt o grămadă). Informaţiile despre festivalul de artă medievală ar trebui adăugate tot în această pagină (indicat ar fi ca subpagină).

Secţiunea destinată serviciilor este împărţită, probabil involuntar, în Excursii şi tabere şi Servicii, făra trimitere dintr-o parte în alta. Ambele opţiuni ar trebui integrate într-o singură pagină. Comasând informaţia, navigarea prin site devine mai uşoară.

Widget-ul animat cu poze, din partea dreaptă, este agasant. Măcar de s-ar fi mărit pozele odată click-uite, aşa cum se întâmplă cu cele din header.

Widget-ul în care sunt derulate evenimentele e la fel de agasant ca şi widget-ul cu poze. Plus de asta, nu pare potrivit pentru site-ul de prezentare al unui hotel. Şi-ar fi găsit locul, dacă site-ul ar fi fost unul de ştiri.

Pagina de contact

Pe pagina de Contact, se foloseşte o hartă statică şi cam stearsă, când sunt atâtea instrumente moderne (a se citi web 2.0) de orientare. O încorporare a Open Street Map ar fi mult mai potrivită (aici se găsesc câteva instrucţiuni despre cum se poate încorpora). Poate chiar norc.ro. În pagina Despre noi, se găsesc informaţii ce ar trebui să se regăsească în pagina de Contact. În ceea ce priveşte detaliile de contact, o adresă de email asociată cu unul din serviciile gratuite de email s-ar putea să nu insiprea încrederea necesară pentru finalizarea unei rezervări. Ar fi indicat ca, în cadrul acestei secţiuni, să se adauge o poză cu ho(s)telul văzut din exterior pentru a ajuta la orientare.

În ceea ce priveşte secţiunea de e-rezervare, se observă că potenţialii clienţi sunt încurajaţi să folosească telefonul, deşi se poate opta pentru rezervarea via email sau  formular online. În comerţul electronic cu bunuri,furnizorul sună clientul după plasarea comenzii pentru acele „lămuriri suplimentare”, în comerţul electronic cu servicii e vreo excepţie de la regulă?

Link exchange şi SEO

Uitându-mă peste header, nu ştiu ce să mai cred: hotel ori pensiune? Hotelurile de 3 stele se pot echivala în pensiuni? 🙂

Plasarea cuvintelor cheie trebuie revizuită. La fel şi numele din link-urile paginilor. Se insistă pe „cazare Sighişoara„, de parcă s-ar acoperi o varietate de unităţi de cazare pentru toare gusturile. Se încearcă păcălirea publicul ţintă. Cu toate acestea, după termenii „cazare Sighişoara”, site-ul hotelului este listat abia pe a doua pagină de rezultate în Google, undeva la sfârşitul paginii.

Din câte cunosc eu, plasarea de linkuri către/pe site-urile partenere ar trebui să aducă beneficii pentru ambele părţi, totuşi, ca şi turişti în căutare de locuri de cazare, nu ştiu câţi ar fi interesaţi de … jaluzele.

Feedback

Nu există nici o altă modalitate de primire a feedback-ului, cu excepţia email-ului. Ar fi interesant de exploatat conceptul de turism 2.0.

Analiza a fost făcută ca urmare a cererii de feedback din postul de pe totuldesprehostel.blogspot.com. Pentru cei interesaţi, în schimbul unor review-uri pentru site-urile hotelgia.ro şi transylvaniahostel.com, plus câteva gânduri despre Cluj şi Sighişoara, se poate intra în concursul ce are ca premiu cazarea pe parcursul unui week-end într-unul din cele două hosteluri menţionate în postul respectiv.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

5 comments

Frumos! Pacat insa ca cei care fac paginile sau cei care au hoteluri si arunca cate o astfel de prezentare pe net, nu au chef sa o faca profesionist. Si o spun din experienta intalnirii cu un patron de pensiune care credea ca le stie el pe toate. Insa anul asta s-a trezit in sfarsit si a lasat treaba asta pe mana unor profesionisti! 😉

Pagina de prezentare ca pagina de prezentare, dar să îi convingi să folosească vreun sistem de rezervări online e un calvar.

Din cate am observat pana acum, mulţi încă folosesc pagini web 1.0: doar informaţie, fără interactivitate.

Pingback: Ce mai e nou pe Ghid Turistic Digital 2.0 « Profil virtual

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.