Info-chioşcuri: informaţii de interes administrativ şi turistic la dispoziţia cetăţeanului (II)

De data aceasta este vorba de acel tip de info-chioşc care permite plăţile taxelor şi impozitelor direct din faţa touch screenului, cu ajutorul cardului bancar. Primăria Sectorului 6, Bucureşti, se laudă că este primul de acest fel din Europa de Est. Proiectul este susţinut de administraţia locală în parteneriat cu Piraeus Bank.

Foto: Site-ul Primăriei Sectorului 6

O altă funcţionalitate a acestui info-chioşc e aceea de a informa cetatenii Sectorului 6 asupra obiectivelor culturale, a evenimentelor ce se deruleaza la nivelul Capitalei, programul si activitatea institutiilor administratiei publice locale, stiri utilitare s.a. (citeşte mai multe pe site-ul Primăriei Sectorului 6). Se mai pot vizualiza rutele RATB, restaurante şi fast-food-uri, obiectivele turistice de pe raza Sectorului 6, acestea fiind prezentate într-o fereastră de tip pop-up în momentul în care sunt selectate prin atingerea touch screen-ului, precum şi hotelurile din zonă. Pentru toate obiectivele şi evenimentele prezente pe hartă sunt afişate adresele şi programul de lucru/de desfăşurare şi date de contact. Am avut ocazia să testez puţin secţiunea de destinaţii şi obiective turistice. Din păcate, nu se pot face rezervări online la hotelurile ce apar listate pe harta interactivă a Sectorului 6, iar multe dintre placemark-uri sunt afişate aiurea pe hartă (de exemplu, autogara Militari e poziţionată undeva după Carrefour Militari, pe autostradă, deşi adresa este cea de pe Blvd. Iuliu Maniu).

Sistemul informatic şi platforma tehnică a info-chioşcuri-lor au fost dezvoltate de administraţia locală în colaborare cu agenţia interactivă Green Pixel şi firma E-Invest Marketing, firmă specializată în consultanţă în domeniul managementului afacerilor.

Conform informaţiilor prezente pe site-ul Green Pixel, info-chioşcul permite utilizatorilor generarea de conţinut propriu ce se răspândeşte în toată reţeaua de info-chioşcuri. Drept urmare, trebuie să ne aşteptăm ca pe harta interactivă să apară fel de fel de obiective ca „blocu’ lu’ Gigel”, „maşina lu’ Geta” etc. Practic, ne vom confrunta cu ceea ce intră în fenomenul vandalism virtual. De fapt, utilizatorii pot lăsa doar comentarii la fiecare obiectiv prezent pe hartă, aşa cum se întâmplă pe majoritatea site-urilor de review-uri.

Dacă ne raportăm la Sistemul Interactiv Teritorial de Informare a Cetăţenilor (SITIC) de care am amintit aici, şi luăm în calcul numărul de 8 info-chioşcuri amplasate de Primăria Sectorului 6 în centre comerciale, plus încă 2 (unul în holul primăpriei şi încă unul în terminalul Sf. Vineri), concluzionăm că din cele 100 de info-chioşcuri ce trebuiau scoase la lumină până la sfârşitul lunii septembrie, 90 încă mai au de aşteptat … probabil autorizaţii.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Pingback: Primele automate de vânzare a biletelor de tren au fost puse în funcţiune | Ghid Turistic Digital 2.0
Pingback: Promovarea turistică a Bucureștiului cu ajutorul tehnologiilor digitale

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.