Programe de marketing afiliat pe site-urile de turism

comision, marketing afiliat, affiliate marketing, performance marketing

În momentul în care ai la dispoziţie un conţinut bine generat pe nişa pe care ai ales-o, conţinut în care ai dat dovadă de un pic de viziune (pentru mai multe detalii vezi interviul Radion Lynx cu Dorin Boerescu despre marketingul afiliat şi bloguri), poţi adera la programe de afiliere în care să foloseşti site-ul sau blogul pentru a genera venituri sub formă de comisioane pentru vânzările pe care vizitatorii site-ului/blogului le-au efectuat.

Nu am să încep prin a vă explica ce este marketingul afiliat şi alte detalii ce ţin de subiect, pentru că presupun că aveţi deja cunoştinţele necesare. Pentru cei începători recomand articolele lui Alexandru Negrea scrise pentru blogul ProfitShare eMag.

Cum intenţionez să mă folosesc de astfel de programe de afiliere într-un mini-proiect, am căutat programe de afiliere româneşti pentru site-urile de turism.

Ţin să menţionez că, în majoritatea cazurilor, comisioanele se acordă doar pentru rezervări/vânzări de servicii turistice finalizate (Cost per Sale) şi nicidecum pe numărul de accesări (Cost per Click/Action).

Pentru început ţin să vă aduc la cunoştinţă două programe de afiliere pe nişa turism, deja populare în .ro: sistemul de afilieri CaptainGO.com şi cel al Vola.ro.

[Program de afilieri desființat] Programul de afilieri CaptainGO.com este gestionat prin platforma 2parale.ro. Pentru campania CaptainGO.com sunt puse la dispoziţie aşa numitele unelte prin care se pot integra link-urile de afiliat pe site-urile/blogurile înscrise în program. În acest programul de afiliere se acordă comision pentru 100 de clickuri, iar pentru rezervările finalizate se acordă un comision de 5%. Conform 2parale.ro, în ultimele 30 de zile, programul de afiliere a înregistrat 2600 clickuri, din care 44% unice, şi 8 vânzări.

Site-ul CaptainGO.com a fost lansat în noiembrie 2007, an în care a fost desemnat ca proiect câştigător în cadrul evenimentului Net Start-Up (vezi aici prezentarea).

~~~

Programul de afilieri Vola.ro a fost lansat în noiembrie 2008, conform blogului vola.ro.  La fel ca şi CaptainGO, au optat pentru platforma 2parale.ro pentru partea de vânzări asigurări unde se asigură un comision de 20%, partea de vânzări de bilete de avion fiind gestionată prin platforma proprie. Comisioanele se plătesc lunar.

Conform 2parale.ro, în ultimile 30 de zile campania Vola Asigurări a înregistrat ~7500 de clickuri, din care mai mult de 45% unice, şi 3 vânzări.

Implementarea afilierii se face prin link-uri, bannere sau printr-un motor de căutare ce se încorporează pe site-ul afiliaţilor. Modalitatea de afiliere se decide împreună cu echipa Vola.ro.

Programul de afiliere este oferit de firma Vola.ro Student Adventure SRL, agentie acreditata IATA, cu sediul în Bucureşti.

*Că tot veni vorba de Vola.ro, aţi cumpărat bilete de pe acest site sau de pe un alt site asemănător? Dacă da, nu ezitaţi să luaţi parte la acest sondaj.

~~~

Despre HelloRomania.eu am menţionat în treacăt în articolul dedicat transportatorilor de persoane ca exemplu implementare a programului de afiliere pe autogari.ro. Mai multe detalii despre programul de afiliere găsiţi aici.

Se oferă un comision de 4% per rezervare efectuată prin motorul de căutare/link-ul/banner-ul de afiliat, iar plăţile se pot face în termen de 15 sau 30 de zile. Vă puteţi înscrie în program completând formularul de aici.

HelloRomania.eu este un site administrat de firma Booking Net SRL cu sediul în Braşov.

~~~

[Program de afilieri desființat] Programul de afilieri mundus.ro iese din tiparele amintite până acum prin faptul că nu se axează stric pe servicii de cazare ci pe pachete turistice complete, lăudându-se cu peste 12.000 astfel de pachete, gestionate printr-un sistem informatic propriu. Înscrierea în program se poate face completând formularul de aici.

Puteţi folosi pe site-ul înscris în program link-uri, bannere, panel de căutare, iFrame, şi pe viitor cod XML. Comisioanele se plătesc lunar, prin transfer bancar,  în condiţiile în care însumează mininum de 100 EUR.

Deşi site-ul este administrat de aceeaşi firmă ce oferă programul de afiliere Vola.ro, programul de afiliere mundus.ro pare a fi oferit prin firma Mundus Online SRL, din Bucureşti.

~~~

Programul de afiliere marca octopustravel.ro oferă un comision de 5% pentru fiecare rezervare, chiar şi atunci când aceasta se face în termen de 45 de zile de când un utilizator a ajuns pe site-ul octopustravel.ro din site-ul afiliatului, prin accesarea link-ului de afiliere. Programul de afilieri Vola.ro se laudă cu 90 de zile :). Comisioanele se plătesc lunar.

Nu este un program de afiliere 100% românesc, acesta fiind gestionat de către firma OctopusTravel.com Ltd. (UK) prin firma Regional Air Suport SRL, din Bucureşti.

~~~

Pe versiunea cea nouă a site-ului eurosite.ro încă nu sunt vizibile detaliile referitoare la programul de afiliere. În schimb, acestea pot fi găsite pe versiunea chea veche a siteului.

Se oferă un comision de 5% pentru fiecare rezervare finalizată, chiar şi atunci când aceasta se face în termen de 60 de zile de când un utilizator a ajuns pe site-ul eurosite.ro din site-ul afiliatului, prin accesarea link-ului de afiliere.

Se pot implementa chiar şi motoare de căutare dedicate, încorporate pe site-urile afiliaţilor, dar acest lucru se face selectiv, în funcţie de volumul vânzărilor.

Programul de afiliere este oferit prin agenţia de turism Nova Travel, parte a grupului Eurolines. Înscrierea în program se face completând acest formular, după ce se parcurg termenii şi condiţiile de participării în programul de afiliere.

Unul din motivele lipsei informaţiilor legate de programul de afiliere poate fi restructurarea acestuia sub numele companiei mamă, Eurolines, pe a cărei pagină de internet găsim o secţiune de afilieri în construcţie.

~~~

Programul de afiliere trip4u.ro este rezultatul unui joint venture dintre firma Cristianis Tour SRL din Ploieşti, şi Anton Legal Expert LP cu punct de lucru în Bucureşti, România, şi sediul social în Dover, Delaware, US.

Se oferă un comision de 3% pentru fiecare rezervare finalizată printr-o factură proformă, în baza unui contract civil. Din comisionul aferent tranzacţiei se va reţine 10% pentru acoperierea unei părţi din impozitul pe veniturile obţinute în baza contractului civil. Restul impozitului (6%) este acoperit de către afiliat, la începutul fiecărui an, când se fac regularizările la bugetul de stat.

Se vede mâna de avocat aici; aspectele legale sunt acoperite în cele mai mici amănunte, deşi, pe alocuri, gramatica lasă de dorit.

~~~

[Program de afiliere indisponibil] Un posibil program de afiliere este cel oferit de cazarelahotel.ro, încă în construcţie. Conform datelor existente pe site, firma ce se ocupă de administrarea sa este New Web Technologies SRL, din Suceava.

~~~

Agenţia de turism Aqua Travel, cu sediul în Bucureşti, pune la dispoziţia persoanelor juridice un program de afiliere prin intermediul site-ului comandati.ro. Din câte îmi dau seama, programul de afiliere promovează atât terenuri/case cât şi pachete turistice.

Comisionul este de 1% din valoarea pachetului turistic, iar plata comisioanelor se face la începutul fiecărei luni prin transfer bancar. suma minimă fiind 100 RON. Comisionul se plăteşte chiar şi pentru clientul care comandă de pe site până într-un an de zile de la data primei vizite pe comandati.ro prin linkul de afiliat!

~~~

Pe final vreau să mai amintesc câteva programe de afiliere pe internet destinate administratorilor de site-uri/bloguri de turism, cu menţiunea că sunt gestionate 100% de firme străine care caută pieţe noi de desfacere, adaptându-şi astfel produsele:

Ar mai fi nişte programe ca Netbridge AD Server şi Neogen Ads, despre care nu ştiu nimic. În ceea ce priveşte serviciul Netbridge AD Server, se pot promova pe site-urile afiliaţilor produse din categoria Turism şi bilete, de pe okazii.ro. Un exemplu de afiliere în acest program puteţi vedea pe refresh.ro.

Cât despre Neogen Ads, nu mă pot pronunţa deloc. Nu ştiu dacă programul de afiliere acoperă şi arii ca turismul.

Ce mi se pare iritant în cazul platformelor de afilieri generaliste e că advertiser-ii sunt vizibili abia după ce te înregistrezi pe site-ul platformelor de afiliere. Drept urmare pierzi 5-10 minute ca să îţi dai seama că domeniul de care eşti interesat nu este acoperit de nici un advertiser.

Trecând prin exemplele de mai sus s-ar putea să rămâneţi oripilaţi din cauza desing-ului de site.

Cei ce cunosc programe de afiliere româneşti sunt rugaţi să se desfăşoare în comentarii. De asemenea, orice informaţie în plus legată de programele de afilieri menţionate în acest post sunt binevenite.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

21 comments

Referitor la programul oferit de Vola.ro cateva precizari pe scurt:
– programul de afiliere pentru bilete de avion se desfasoara printr-un sistem propriu. Mai multe detalii pe pagina http://www.vola.ro/affiliate/users/main.php
– se acorda 7 euro/vanzare, perioada de recurenta 90 de zile. Rata de conversie intre 0,5% si 1%
– speram ca in curand sa reusim sa relansam si programul de afiliere pentru asigurari desfasurat prin 2Parale mai ales ca produsul este unul foarte bun si aproape indispensabil pentru cei care calatoresc.

Pingback: Blog de turism » Blog Archive » Ce am citit 16.02
Pingback: „e-turism, Litoralul românesc“

De ce m-as incapatana sa utilizez un program de afiliere romanesc (am incercat vreo doua din cele mentionate in aceasta pagina dar a fost un cosmar) atata timp cat exista programe de afiliere straine, serioase, cu furnizare de continut in XML si cu oferte inclusiv in limba romana, si desigur si la hoteluri din Romania?

Bine ai venit pe aici și mulțumesc pentru comentariu.

În primul rând, pe blogul aici de față, eu încerc să scot în evidență servicii online din .ro prin care se poate promova turismul românesc.

Nu contest faptul că acestea nu sunt eficiente, așa cum ne-am dori, dar doresc să cunosc experiențe cu acestea în speranța că cei avizați le vor vedea și vor lua măsuri. Plus de asta mă mai educ și eu în domeniu pentru a aplica astfel de servicii în cadrul blogului.

Așadar, ce servicii ai folosit și de ce anume te-ai lovit?

Cadrul legal sub care se desfășura afilierea (sunt de acord că multe cer formalități de parcă ai vinde cine știe ce informații secrete), întârzieri la plata comisioanelor, conversii nerentabile etc.?

Cele bune!

Pingback: Marketing afiliat in turism in Romania | Blog Turism
Pingback: Programe de afiliere ale companiilor aeriene | Blog Turism

Am vazut ca testezi acum fly.ro de cand au intrat si ei in 2Parale. Din cate stiu sunt singurii care ofera comision pe rezervare nu pe bilet emis. S-a schimbat ceva? Sunt reultate mai bune?

Pingback: Acest articol nu este despre turismul electronic în ediţiile de print ale ziarelor. Nici măcar în cele online
Pingback: Freelancing în turism | Ghid Turistic Digital 2.0

Buna tuturor.
Am promovat bjr-vacante.ro in cadrul campaniei din 2parale, dar am renuntat intrucat sunt neseriosi. Din cele 5 comisioane generate nu mi-au aprobat nici macar unul, invocand diverse motive (pretexte). Desi in ulltima perioada insista pe programul propriu de afiliere sfatul meu este sa stati departe de ei. Nu merita!

Salut, Imel!

Îmi poți spune, te rog, ce motive ți-au invocat? Poate cei înscriși în campania lor ar vrea să știe la ce să se aștepte sau, cine știe, poate genul acelea de motive pot fi scoase din discuție cumva.

Mulțumesc pentru vizită și comentariu!

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.