Advertising mobil în turism

Pe 25 februarie, a avut loc Mobile Advertising Congress, eveniment susţinut, printre alţii, şi de agenţia de turism Paralela 45, care a pus la bătaie 2 invitaţii la eveniment pentru autorii celor mai pertinente comentarii referitoare la modul de utilizare şi la gradul de  eficienţă a mobile advertisingului în cazul unei agenţii de turism.

Lumea nu s-a înghesuit să comenteze, provocarea lansată de cei de la Paralela 45 generând doar două comentarii.

Concluzia specialiştilor care au luat parte la dezbatere a fost că fenomenul încă nu este the next big thing, lucru punctat şi de recenzia ce se găseşte pe apropo.ro.

Revenind la subiect, vreau să punctez 4 aspecte:

  • SMS-uri promoţionale;
  • informaţii transmise pe bază de blue-tooth, în locuri special amenajate;
  • informaţii transmise pe bază de geo-localizare;
  • informaţii către care se face trimitere prin citirea şi interpretarea codurilor bidimensionale (QR Codes).

SMS-uri promoţionale

Cazul presupune existenţa unei baze de date a clienţilor, cu un istoric al consumului de servicii turistice pentru fiecare în parte şi un acord în prealabil din partea clientului care doreşte să primească cel mult o dată/de două ori pe lună un SMS cu oferte pe placul său, atât cât se poate oferi în 140/160 de caractere.

Se mai poate face o campanie mai agresivă, fără acordul consumatorului în prealabil, cel mult o dată la trei luni pe pachete de sezon sau evenimente.

Dacă informaţia e mult mai complexă, se poate face trimitere către o versiune mobilă a site-ului agenţiei de turism. Cele mai indicate sunt codurile de reducere pentru varii oferte.

Informaţii transmise pe bază de blue-tooth, în locuri special amenajate

Acum ceva timp, la fast-food-ul McDonald’s din Carrefour Orhideea, am luat cunoştinţă pentru prima dată de un astfel se serviciu de promovare prin blue-tooth. Pe monitoarele din incinta fast-food-ului se anunţau nu ştiu ce promoţii şi cei interesaţi erau înştiinţaţi că, dacă au porturile bluetooth active, pot fi abordaţi printr-o alertă şi selectaţi pentru câştigarea a nu ştiu ce premiu. În calitate de consumator aflat în zonă, stârnindu-ţi curiozitatea, îţi puteai da acceptul pentru contactare. Nu era nicidecum obligatoriu!

Un alt exemplu de astfel de promovare, care nu cred că şi-a atins scopul sau că serviciul în sine a fost funcţional vreodată, este cel prin care a dorit să se remarce RATB-ul.

Agenţiile de turism pot implementa astfel de puncte de informare în staţiile de autobuz, tramvai, în gări, în magazine de suveniruri, în cafenele,  în punctele de informare turistică (vezi exemplu aici), la info-chioşcuri etc. sau pot încheia parteneriate cu alte companii ce sunt prezente pe această piaţă, oferind pachete de servicii turistice surpriză pentru cei ce optează pentru serviciul X de la firma parteneră şi viceversa.

Foto: jp.ubiqua

Se poate merge pe asocieri de genul companie de transport + hotel, hotel/ pensiune + restaurant/muzeu/alte obiective.

Informaţii transmise pe bază de geo-localizare

Cităm din articolul de pe apropo.ro menţionat mai sus:

O alta tema care a generat foarte multe discutii a fost cea legata de GeoLocalizarea utilizatorilor de telefoane mobile. Atat Eugene Zubakov, Chief Business Development Officer al Bercut Russia, cat si Cheif Marketing Officer-ul de la Vodafone, Marco Kind au adus in discutie trimiterea catre utilizatori a unor mesaje promotionale (prin SMS/MMS) atunci cand acestia trec printr-o anumita locatie.

Modelul nu ne este străin, majoritatea abonaţilor la operatorii de servicii de telefonie mobilă din România trecând prin isteria info celulei, broadcasting cell sau cum mai era ea cunoscută şi mesajele publicitare trimise prin diferite canale GSM.

În cazul nostru, optând pentru acest serviciu, turistul în tranzit beneficiază de mesaje publicitare tip SMS ce „direcţionează” către cea mai cunoscută agenţie de turism din zonă, către cel mai popular hotel şi aşa mai departe.

Un bun exemplu, care în .ro nu cred că va fi util decât după vreo 5-6 ani, dacă nu mai mult, e cel al aplicaţiei de mobil Google Maps with My Location care poate afişa punctele de interes cele mai apropiate ca pizzerii, service-uri auto şi de ce nu hoteluri, agenţii de turism etc.

Spun că va fi util abia în 5-6 ani pentru că toate punctele de interes sunt adăugate de utilizatorii serviciului Google Maps, care pentru România nu sunt foarte activi, iar reţeaua de drumuri naţionale nu este foarte bine acoperită de acest serviciu. O aplicaţie asemănătoare, din laboratorele Metropotam, este Urbee; vezi detalii în postul de aici.

Agenţia îşi poate plasa pe o astfel de hartă punctele de lucru, pensiunile din ofertele sale şi aşa mai departe.

De asemenea, cea mai răspândite modalitate de promovare prin geo-localizare este cea prin dispozitivele GPS independente sau prin programe de poziţinare GPS destinate telefoanelor mobile. Totul se rezumă la puncte de interes.

Informaţii către care se face trimitere prin citirea şi interpretarea codurilor bidimensionale (QR Codes)

Un model aplicat puteţi afla din postul de ieri. Agenţia de turism poate plasa astfel de coduri de bare în reviste, în pliante stradale, pe obiecte promoţionale, în staţii de autobuz, la info-chioşcuri, pe panourile de orientare sau hărţi ale oraşelor etc.

Informaţiile pot varia de la cele de bază pentru o carte de vizită, până la link-uri către ofertele agenţiilor de turism sau detalii suplimentare, ghiduri audio contra cost, coduri ce oferă reduceri la pachetele de servicii turistice oferite de agenţia X etc.

Orice alte sugestii sau corecturi sunt bine-venite în comentarii.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.