Google şi Turismul: Provocarea publicităţii şi vânzărilor în mediul online

În prima zi a Târgului Internaţional de Turism, Holiday Market, organizat de ANAT împreună cu Primăria Municipiului Bucureşti, a avut loc seminarul Google şi turismul, în care s-a vorbit despre promovarea turismului românesc prin Google AdWords.

Din păcate, n-am reuşti să ajung la eveniment din cauza unor probleme organizatorice, program scurt la ANAT şi alte asemenea. Genul de situaţii în care tu vrei să dai bani şi ei nu vor să ţi-i ia.

Nu mi-a rămas decât să întorc pe dos net-ul cu Google, să mă număr şi eu printre cei 97% dintre români care folosesc Google ca şi motor de căutare. Singurele articole disponibile în acest moment sunt cele de pe zf.ro şi wall-street.ro. Din ultimul spicuim, după cum urmează:

Romania are un potential turistic foarte putin exploatat. In prezent cateva mii de firme din domeniul turistic se promoveaza cu ajutorul Google AdWords. (Steffan Ehrhardt, Product Specialist & Project
Manager Emerging Markets, Google, Germania)

Este interesant de aflat pentru ce tipuri de servicii turistice (cumpărări bilete de avion, rezervări hoteluri, promovare destinaţii etc.) funcţionează cel mai bine promovarea prin AdWords, în situaţia în care există atâtea alte mijloace de promovare, poate mai eficiente şi, relativ mai ieftine.

Later edit: Între timp au mai apărut două ştiri ce fac referire la eveniment. Încă una pe zf.ro şi una, mai detalită pe dailybusiness.ro.

Câteva aspecte ce au fost scoase în evidenţă:

  • în 2009, numărul vizitatorilor străini în România a scăzut cu 25% faţă de 2008, dar căutările făcute de români pe zona turism, prin intermediul motorului de căutare Google, au crescut (zf.ro);
  • scăderea interesului străinilor pentru România e pusă pe seama promovării ineficiente a acesteia în mediul online (dailybusiness.ro) – s-or fi plictisit de atâta litoral şi Valea Prahovei :);
  • numărul de căutări ce conţin cuvinte cheie specifice activităţilor turistice au crescut în Europa cu aprox. 60% în 2009 faţă de 2007 (dailybusiness.ro);
  • firmele din turism are trebui să mizeze pe o promovare targetată a site-urilor proprii prin intermediul cărora vînd servicii turistice, Google promovând în acest sens un serviciu ce oferă informaţii necesare unei promovări eficiente, InsightForSearch, serviciu ce poate fi accesat la următoarea adresă http://www.google.com/insights/search/# şi nicidecum la InsightForSearch.com, aşa cum este specificat pe dailybusiness.ro;
  • promovarea pe internet prin AdWords, evident, cu menţiunea că site-ul către care se face trimitere din AdWords trebuie să fie cât mai organizat (vezi ce greşeli fac webmasterii site-urilor de turism din .ro) şi să prezinte informaţii reale (dailybusiness.ro), poate chiar unicat zic eu ; se ştie că multe site-uri româneşti de turism preiau informaţii fără a le verifica sau fără a specifica sursa (vezi cazul 1 şi cazul 2);
  • promovare video mai agresivă (dailybusiness.ro); e la început şi bate deja în retragere 🙂

Pentru dezbateri, vă invit în secţiunea de comentarii …

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

4 comments

Pingback: Marketing şi Comunicare în Turism prin Reţele Sociale
Pingback: Travel Tech Conference 2012

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.