Ghizi din toate colţurile ţării, uniţi-vă!

Nu, nu în vreo asociaţie a ghizilor ci într-o bază de date ce a fost gândită ca o platformă de mediere între cei în căutare (turişti pe cont propriu) de un ghid turistic cunoscător de o anumită limbă străină, agenţii turistice şi ghizii în căutare de circuite şi grupuri.

Probabil o să spuneţi că există Asociaţia Naţională a Ghizilor de Turism şi baza de date de acolo. La fel de bine, pe mai toate calculoarele dintr-o agenţie de turism, există şi liste măricele a ghizilor turistici. Nici una din cele două variante nu scutesc agenţiile de contactări telefonice în urma cărora ghizii turistici se anunţă indisponibili, iar agenţia trebuie să caute în continuare pe cineva disponibil, să ceară recomandări prin numeroase contacte şi aşa mai departe.

Nici în calitate de organizator independent de evenimente pentru companii sau diverse grupuri sau turist pe cont propriu treaba nu e chiar aşa uşoară. Tot la agenţie se ajunge, dacă nu se cunosc persoanele potrivite. toate acestea conducând la abordări lente a serviciilor.

ghizi turism, romania tour guideÎn întâmpinarea şi facilitarea acestor aspecte vine platforma Romania Tour Guide ce îşi propune a fi un canal de mediere între cele trei tabere amintite mai sus. Iniţiativa aparţine lui Cristian Calcişcă (vezi şi profilul pe LinkedIn), un prieten, ghid turistic şi el, ce nu de puţine ori a fost pus în situaţia de a refuza agenţiile de turism pe ultima sută de metri şi a încerca redirecţionarea acestora către ghizi care la rândul lor se dovedeau a fi indisponibili.
Prin Romania Tour Guide agenţiile de turism îşi pot plasa pe site, fără nici un cost momentan, acţiunile turistice pe care intenţionează să le desfăşoare şi pentru care au nevoie de ghizi vorbitori de o anumită limbă. Ghizii înscrişi în baza de date pot aplica le aceste acţiuni, iar agenţiile pot face o selecţie rapidă luând în considerare profilul ghizilor completat pentru fiecare ghid înscris în baza de date. Acest lucru nu este dispobil în baza de date pusă la dispoziţie de către Asociaţia Naţională a Ghizilor de Turism.

La fel de bine, turiştii pe cont propriu pot adresa o cerere de colaborare fiecărui ghid înscris în baza de date. Cât de curând se va implementa un sistem de rating/feedback pentru fiecare profil de ghid turistic în parte.

Cum platforma a fost lansată în urmă cu câteva zile, numărul de ghizi înscrişi pe site este foarte redus, iar anumite aspecte s-ar putea să nu vă pară la locul lor, dar se vor rezolva pe baza feedback-ului primit. Aşadar, dacă lucraţi în turism sau activităţi conexe şi cunoaşteţi ghizi turistici, recomandaţi-le această platformă de mediere. Vor beneficia din start de avantajul unui canal de comunicare fără interferenţe. Ţin să precizez că Romania Tour Guide nu este o reţea de socializare a ghizilor turistici.

Cum am sugerat, orice feedback este binevenit. De asemenea, orice alte iniţiative de acest gen trebuie scoase la iveală. 🙂

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

7 comments

o initiativa buna zic eu daca in felul asta turismul romanesc dar in acelasi timp si turistul fie el roman sau strain vor avea de castigat

Geoidul, totul se rezumă la calitatea serviciilor: agenţiile găsesc rapid ghizi experimentaţi, părţile care contractează astfel de servicii sunt mulţumite de rapiditatea şi calitatea serviciilor, iar turiştii de volumul de informaţii şi asistenţă.

Vestea se duce prin viu grai, străinii vin la pomul lăudat cu sacul, contribuie la încasările din turism, popularizează zone şi servicii …

Cam asta ar fi alchimia beneficiilor.

Salut prieteni din bransa.
Multi dintre voi ma cunosc. Sunt Stefan Stanescu unul dintre ghizii de limba spaniola cu un activ de peste 20 de ani in bransa. Initiativa mi se pare foarte buna in acest moment. Numai ca in Romania exista mai multe asociatii ale ghizilor interpreti.Multe dintre ele au foarte multe lucruri in comun cu agentiile de turism. Asta nu este rau din punct de vedere financiar. Insa o mare problema a reprezentat-o faptul ca inca se mai lucreaza cu ghizi neautorizati de nimeni. Trebuie sa tinem seama si de faptul ca in acest moment nu mai exista o scoala de ghizi serioasa care sa pregateasca cu adevarat oameni in domeniu. Ultima scoala adevarata, a avut ultima promotie in 2007.Alta problema la care tyrebuie sa ne gandim este ca in acest moment exista o perceptie gresita a acestei meserii. Suntem considerati de catre alti romani un fel de servitori, cu toate ca din punct de vedere intelectual 80% dintre noi suntem peste asa zisele elite ale societatii romanesti. Si o putem demonstra cu diplome. Perceptia despre meseria asta a altor romani este: ghid turistic= hotel, carciuma, gagici. Ar trebui discutat. Eu ma confrunt in acest moment cu o astfel de situatie. Pentru detalii va stau la dispozitie pe e-mail: liss_trade@yahoo.com

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.