[Interviu] Adriana Cocic şi Ana-Maria Roşioară despre triptime.ro

Aşa cum am promis acum mai bine de două săptămâni, revin cu un interviu despre proaspătul intrat în versiunea beta triptime.ro.

Adriana Cocic şi Ana-Maria Roşioară au avut amabilitatea de a răspunde la câteva întrebări ce acoperă atât originile cât şi viitorul triptime.ro.

Adriana, povesteşte-ne, te rog, cum s-a ajuns la ideea din spatele triptime.ro.

Eu nu prea am stare. Cum se face frumos afara, cum o zbughesc prin tara si ma tot lovesc de o problema: ca sa gasesc o destinatie pentru escapadele mele trebuie sa-mi rezerv cateva ore bune pentru a sapa pe net dupa informatii. Dupa multe search-uri pe google gasesc cateva locuri unde as vrea sa merg, dar, de multe ori, nu mi-e foarte clar cum sunt asezate geografic si daca pot sa le vizitez pe toate in doua sau trei zile. Asa ca deschid Google sau Yahoo Maps, le pun pe harta, fac traseul si abia la final am o idee mai clara asupra planurilor de weekend.

Satula de acest proces parca prea lung, intr-o zi cu soare, intr-unul din amfiteatrele ASE-ului, in timpul unui curs de la master, i-am povestit Anei despre frustrarile mele. Am descoperit ca si ea intampina aceleasi probleme, cititorii viajoa.ro ma mai intrebau si ei, in comentarii, unde pot merge prin tara, asa ca am zis: gata, facem aplicatia asta!

Ana, în ce alte proiecte online, tu şi Adriana aţi fost implicate pâna acum? Dacă nu în echipa, atunci individual.

Eu si Adriana am inceput sa lucram impreuna din liceu, iar in anul 2005 am infiintat o firma de web-design. Adriana a inceput sa lucreze in cadrul unei companii de publishing pana in anul 2009, apoi s-a alaturat echipei de la bookblog.ro si a inceput blogul de calatorii viajoa.ro. Eu am lucrat in continuare in cadrul firmei (insightful.ro), ocupandu-ma de dezvoltarea de site-uri si aplicatii web pentru diferiti clienti, pe parte de design sau programare; triptime.ro este primul proiect propriu.

Prin triptime.ro aţi vrut să acoperiţi golurile în informaţiile oferite despre obiectivele românesti afişate pe platforme ca map24.com sau citytours.googlelabs.com? Personal găsesc în triptime.ro câte puţin din cele două, plus din traveli.st şi symbolya.com; aţi avut vreo sursă anume de inspiraţie?

Ana: Da, ideea de la care a pornit aplicaţia a fost faptul ca este foarte greu sa gasesti informatii cat de cat detaliate legate de obiectivele turistice din Romania (mai ales daca esti genul de persoana careia ii place sa evite zonele aglomerate, si prefera sa descopere locuri mai putin cunoscute). Nu stiu daca un site anume a fost sursa de inspiratie, ne-am uitat pe mai multe si am incercat sa vedem ce s-ar aplica la noi si ce nu, ce este mai bine din punct de vedere al prezentarii informatiilor, al usurintei de utilizare etc.

Adriana: Mie imi place foarte mult Symbolya, iar viajoa.ro a fost printre primele bloguri care a folosit hartile lor embedded. Mi se pare ca aduc un plus de valoare unui blog de travel. Insa cand vine vorba de trasee, exista o mare problema: iconurile sunt unite prin linii care trec peste munti, vai, dealuri fara sa tina cont de sosele sau autostrazi 🙂 Nu e gandit pentru asa ceva. Pe triptime.ro intri sa-ti planifici o calatorie, iar cand te intorci poti sa te lauzi cu ce ai vazut folosind Symbolya. Echipa din spatele proiectului, mai ales Andrei, a fost cu siguranta o sursa de inspiratie in ceea ce priveste grija fata de utilizator, solicitarea feedback-ului, dezvoltarea produsului.

Deşi triptime.ro este gândit ca o platforma UGC, v-ati gândit să includeţi informaţiile de pe blogul de călătorii viajoa.ro în descrierea obiectivelor afişate pe hartă?

Adriana: Pe triptime.ro se gasesc, deja, unele dintre destinatiile romanesti prezentate pe viajoa.ro. Asta pentru ca fetele (colegele mele de la viajoa.ro) au fost foarte entuziasmate de aplicatie si au inceput sa adauge orase si obiective. Insa nu vad blogul ca pe o sursa de content pentru triptime.ro. Imi doresc sa creasca sanatos, cu ajutorul utilizatorilor, nu artificial, sustinut de un blog de travel. Chiar daca asta inseamna, poate, sa-si ia zborul mai incet.

Aveţi în plan colaborări, poate chiar integrări de servicii externe în site? De exemplu, site-uri de evenimente sau review-uri de locaţii ca metropedia.ro sau afloo.ro?

Adriana: Da. Bazandu-ne pe feedback-ul primit pana acum din partea utilizatorilor, prioritatea numarul unu in momentul de fata este o colaborare cu site-uri care oferă review-uri de restaurante.

Va putea fi triptime.ro folosit şi ca o reţea socială? Si dacă tot am adus aminte de acest aspect, ce părere aveţi despre reţelele sociale de călătorii made in .ro? Favorite? Cam în cât timp credeţi că se va satura „piaţa” de astfel de iniţiative?

Ana: Pe triptime.ro va exista cu siguranta interactivitate cu userii, prin faptul ca acestia pot adauga obiective si localitati noi, pot posta comentarii si pot publica trasee care sa fie vazute de catre ceilalti. Insa o retea sociala e putin cam mult spus in acest moment. Cred ca este important ca orice dezvoltare in sensul acesta sa pastreze in vedere scopul principal al aplicatiei, si anume acela de a ajuta userii sa-si planifice calatoriile. Cu timpul, nivelul de relevanta al informatiilor oferite va creste, in sensul ca acestia vor putea vedea traseele celorlalti nu numai dupa tipul obiectivelor vizitate, dar si dupa varsta, modul preferat de calatorie (singur, in grup, in cuplu) sau dupa modul de cazare ales.

Imi este greu sa prevad cam in cat timp se va satura piata de proiecte de travel, insa din feedback-ul primit pana acum este clar ca in momentul de fata nu este cazul de asa ceva. Dimpotriva, oamenii au fost foarte receptivi, poate si datorita faptului ca triptime.ro se adreseaza doar calatoriilor in Romania, si isi propune sa ofere informatii mult mai detaliate decat ceea ce exista in acest moment pe piata.

Adriana: Cand incepi sa dezvolti un astfel de produs, e greu sa-ti stii dinainte in ce fel va fi folosit. Noi putem sa presupunem ca lumea il va utiliza ca pe un instrument de planificare, insa poate vom constata, peste cateva luni, ca cele mai utilizate functionalitati sunt cele din zona retelelor sociale. Si atunci va trebui sa luam o decizie. Cred ca e foarte important sa fim cu ochii pe utilizatori, sa invatam tot ce putem din comportamentul lor si sa ne adaptam din zbor. (fara sa ne pierdem focusul, lucru de care are grija, de fiecare data, Ana 🙂

Din analizele turism20.ro :), triptime.ro ar fi primul planificator de rută destinat în exclusivitate României şi calătorilor români; pe viitor vă vedeţi pe lista start-up-urilor românesti pe zona travel pentru piaţa internaţională sau o consideraţi o zonă greu de abordat?

Ana: Cea mai mare problema cu dezvoltarea unui astfel de proiect la nivel international este gradul de detaliere a informatiei. Majoritatea aplicatiilor de acest gen se concentreaza in special pe obiectivele turistice cunoscute, din zonele frecventate de turisti; insa exista oameni care au calatorit mult si deja vor sa vada si altceva, si sunt foarte multe locuri interesante pe care oamenii nu ajung sa le vada din simplul motiv ca nu stiu ca exista.

Chiar daca in prima faza pe triptime vom avea orasele mai mari, ideea este sa ajungem in curand sa prezentam in detaliu cat mai multe obiective turistice, inclusiv din orase foarte mici si sate. Mi se pare foarte greu sa realizezi ceva de genul acesta la nivel international.

Adriana: Discutam, de curand, cu Vlad Stan despre triptime.ro si directiile viitoare de dezvoltare si el a zis ceva ce m-a facut sa zambesc: ca suntem contra curentului. Acum toate lumea vrea sa dea lovitura pe piata internationala si sa se imbogateasca rapid. Noi avem o idee de business venita dintr-o pasiune, dintr-o problema pe care incercam sa o rezolvam, nu din dorinta de a face bani. De fapt, singurul motiv pentru care ne punem problema cum sa scoatem bani din triptime.ro este ca, la un moment dat, daca ajunge acolo unde ne dorim noi sa ajunga, va trebui sa ne ocupam de el full time. Si fara sa il monetizam n-am avea cum.

Le mulţumesc fetelor pentru timpul acordat şi pentru răspunsurile date pentru www.turism20.ro şi le urez succes în dezvoltarea şi popularizarea triptime.ro. Eu abia aştept să mă joc prin opţiuni, acum că am primit iniviataţia. Probabil voi face câteva completări la articolul iniţial despre triptime.ro şi, de ce nu, voi adăuga locaţii pe hartă.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

8 comments

Si noi iti multumim pentru oportunitatea oferita de a povesti mai multe despre triptime.ro 🙂

Am vazut ca deja ai adaugat cateva locatii si asteptam cu mare interes feedback-ul, criticile, sugestiile, etc.

Aș adăuga mai multe, dar cum sunt în reorganizare cu unele articole de pe blog, le-aș link-ui aiurea 🙂

Testăm și după ne mai dăm încă o dată cu părerea.

Cele bune și încă o dată mulțumiri!

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.