Sistem interactiv de informare pe baza tehnologiei Silverlight în Pasajul Universităţii

Silverlight, Microsoft, Universitate, Bucuresti

Am tot vorbit de info-chioşcuri şi importanţa acestora în orientarea şi acoperierea nevoilor de informare ale turiştilor, iar acum am ocazia de a vă aduce în atenţie un nou sistem interactiv ce pune la dispoziţia celor ce trec prin Pasajul Universităţii informaţii despre sistemul de transport (momentan doar de suprafaţă, urmând a fi integra şi cel subteran), informaţii despre obiectivele turistice din Bucureşti (inclusiv panoramări) ce sunt indicate pe hartă într-un sistem asemănător iniţiativei Harta Monumentelor Istorice din Bucureşti, doar că sunt semnalizate prin numere, şi hărţi orientative pentru cei ce doresc să ajungă într-un anume loc.

Sistem de informare high tech in Pasajul UniversităţiiFoto: Florin Ghinda | România Pozitivă

Legat de ultimul aspect, merită menţionat că se pot face căutări inclusiv după numărul străzii, facilitate inexistentă în cazul majorităţii hărţilor ce se găsesc online. Suportul pentru această facilitate este asigurat prin intermediul Bing Maps.

Toate facilităţile de mai sus sunt puse la dispoziţia celor interesaţi prin intermediul a 4 panouri de plexiglas tactile pe care sunt proiectate informaţii dintr-un proiector cuplat la un sistem informatic. Totuşi, panourile se comportă cu orice alt touch-screen.

Este interesant faptul că, atunci când se selectează un anumit obiectiv turistic de pe hartă, sistemul poate sugera un circuit turistic ce poate include şi alte obiective. Deocamdată sunt prezente doar 3 trasee ce vizează Centrul Vechi, Calea Victoriei şi Calea Kiseleff.

Conform businesscover.ro, Petru Jucovschi, autorul conceptului, speră să poată introduce în aplicaţie şi un planificator de rută care să ajute călătorii să îşi stabilească un traseu dintr-o parte a Bucureştiului în cealaltă cu mijloacele de transport în comun, precum şi conectarea aplicaţiei la sistemul de camere pentru supravegherea traficului din PMB astfel încât călătorii să evite mijloacele de transport ce merg pe rute aglomerate.

Personal, cred că se poate ajunge la parteneriate cu diferitele instituţii/firme ce pun la dispoziţia publicului camere web ce acoperă obiective sau clădiri de interes administrativ, deşi funcţionalitatea de vizualizare a panoramelor prin tehnologia Photosynth acoperă o mare parte a acestu aspect, singura arie neacoperită rămânând vizualizarea în timp real.

De altfel, conform informaţiilor furnizate de versiunea online a ziarului Adevărul, sistemul interactiv de informare are şi rolul de a informa cetăţenii în legătură cu activităţile coordonate de Primăria Capitalei şi cele de utilitate publică.

Din versiunea online a ziarului Gândul, mai aflăm că, pe lângă interactivitatea prin imagini, informaţiile mai pot fi  distribuite sonor, prin utilizarea SMS-ului către şi de la cetăţean, prin e-mail.

Foto: Florin Ghinda | România Pozitivă

Sistemul interactiv de informare este conceput de Microsoft România şi Intergraph, iar beneficiar este Primăria Municipiului Bucureşti.

Probabil, în viitor se vor încheia parteneriate cu lanţurile de hoteluri ce au unităţi în Bucureşti astfel încât să se implementeze şi facilitatea rezervării direct din faţa panoului, deşi, judecând după suprafaţa vizibilă a acestuia, informaţiile folosite de cei angajaţi într-un astfel de proces pot fi descoperite şi pot intra în posesia unor persoane rău-voitoare. Aşadar, funcţionalităţile de acest gen se potrivesc mai degrabă info-chioşcurilor clasice, ce nu permit vizualizarea informaţiilor introduse de către turişti.

Ce minuni face Silverlight pentru Bucuresti [via Victor Kapra]

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

8 comments

Prin oras, zilele astea, au mai aparut niste terminale interactive. Sunt atasate unor statii de autobuz din centru – Universitatea, Romana – si se numesc Tom Touch.

Bună, Monica!

O grămadă de provideri de astfel de soluţii.

În curând, primăriilor de sector le va fi greu să aleagă partenerul cu care să lucreze la implementarea de astfel de soluţii cu aplicabilitate în viaţa de zi cu zi 🙂

Ai idee dacă fac parte din Sistemul Interactiv Teritorial de Informare a Cetăţenilor?

O zi bună!

Aceste terminale de care am zis, cele Tom Touch, au un ecran mare cu touch, pe care te poti juca sa faci un puzzle. Mi s-a parut deosebit, intr-un oras in care publicitatea neconventionala nu prea este vizibila.
Daca ma intrebi pe mine, intr-adevat cheia este aplicatia, fie ca e un joc sau o interfata de informare. Atata timp cat ai o suprafata cu touch poti face orice, oriunde, din cate vezi chiar si outdoor.
Cel mai surprinzator mi s-a parut ca Tom Touch e facut in Romania, habar nu aveam ca suntem in stare sa facem asa ceva.

Pingback: Ce mai e nou pe Ghid Turistic Digital 2.0 | Profil virtual
Pingback: Promovarea turistică a Bucureștiului cu ajutorul tehnologiilor digitale

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.