Travel Expo: târg virtual de turism

Iată un alt eveniment despre care ajung să scriu pe blog şi nu în ghidul România Turistică şi asta pentru că, pe lângă faptul că e un eveniment, se desfăşoară pe o platformă virtuală.

Aşa cum spune şi titlul, este vorba de Travel Expo, primul târg virtual de turism, aşa cum le place organizatorilor să îl declare, târg ce se va desfăşura în perioada 13 – 16 octombrie, 2010.

Nu ştiu dacă l-am putea numi chiar primul târg virtual, având în vedere că în 2007 s-au pus bazele unui tur virtual ce viza Sibiul cultural. Ce-i drept, nu presupunea o platformă virtuală cu acces online, ci o aplicaţie ce se rula de pe PC-ul propriu.

Travel Expo este organizat de către agenţia de turism Perfect Tour [Site (dezvoltat cap coadă de către Mihai Iorga) | Twitter | Facebook] şi partenerii săi (agenţie ce administrează şi sistemul de rezervări bilete de avion rezervarebileteavion.ro), fiind considerat o a doua exclusivitate pe piaţa turismului autohton după call center-ul agenţiei.

VeXPO [Site | Twitter | Facebook], platforma virtuală pentru desfăşurarea târgului, este oferită de către firma Romital Design SRL şi va fi împărţită în standuri virtuale cu oferte ce vor acoperi mai toate gusturile vizitatorilor ce vizează ofertele de vacanţă. Aceeaşi platformă virtuală a fost folosită ca suport de prezentare pentru evenimentul Advertising Arena 2010. Legat de această platformă, nu îmi dau seama dacă facilitează măsurarea numărului de vizitatori la stand, perioada petrecută în stand, timpul de vizualizare broşuri .pdf sau clipuri video, timp petrecut în chat etc., aşa cum a fost cazul platformei ce a găzduit târgul virtual de imobiliare ImoSfera.

Conform money.ro, oficialii Perfect Tour estimează un număr de peste 5000 de vizitatori înscrişi pentru participarea la târgul virtual de turism, în primele 4 zile de la anunţarea târgului înscriindu-se peste 2000 de vizitatori. Contrar celor declarate pentru money.ro, în comunicatul de presă de pe site-ul târgului oficialii Perfect Tour estimează peste 10000 de vizite pe durata celor 4 zile de târg, ceea ce poate presupune două lucruri:

  • o lipsă de comunicare între organizatori;
  • ori că fiecare vizitator din cei 5000 estimaţi vor face câte o vizită unică în cadrul a doar două standuri virtuale din cele 22, ceea ce ar fi justificat şi de faptul că mulţi vor vizita târgul doar din curiozitate.

Târgul nu este încă online, dar am făcut o vizită virtuală, cum altcumva, a acestuia prin intermediul demo-ului pus la dispoziţie pe site-ul VeXPO (necesită login cu un Open ID). La fiecare stand virtual în parte există posibilitatea consultării de broşuri, vizualizării de clipuri video sau se pot schimba date de contact cu expozantul sau iniţia sesiuni de chat pentru cei interesaţi de ceea ce se expune. Nu am găsit indicii care să confirme faptul că platforma permite şi plata online a eventualelor servicii/produse contractate.

Curiozitatea m-a împins să mă înscriu pentru un tur virtual al târgului în perioada de desfăşurare a acestuia, cu menţiunea că n-ar fi frumos să ajungem în astfel de situaţii ca urmare a furnizării adreselor de email.

Travel Expo [via Andreea Ceteraș pe Twitter]

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

8 comments

Ca mijloc de promovare e OK ideea dar: targul este organizat de O agentie de turism (chiar daca cu partenerii ei) si nu un organism care sa certifice in vreun fel ceva, iar durata de 4 zile nu prea justifica munca de introducere a ofertelor (daca vor fi bogate). Care este rezultatul asteptat? Se justifica? De curiozitate vom intra sa vedem ce este acolo dar fara asteptari.

Bună, Cristina!

De ce este nevoie de un organism/autoritate ca să se certifice ceva? Faptul că o agenţie îşi permite o astfel de platformă, ridică semne de întrebare? 🙂

E parte a strategiei lor de vânzări (vezi articolul din Ziarul Financiar şi plus de asta au tras tare pe ofertele pentru Laponia, târgul virtual fiind un mediu de popularizare mult mai eficient decât popularizarea prin pliante.

Cât despre oferte, atâta timp cât nu s-au ocupat ei de asta, nu cred că este relevant.

Mie unul mi se pare o iniţiativă interesantă, deşi are neregulile ei …

Ceea ce mi se pare mie în neregulă e felul în care au încercat să atragă oameni la târg. Înainte ca platforma virtuală să fie accesibilă, pe site exista un buton de înscriere la Travel Expo, şi mulţi au înţeles că accesul la târg se face pe bază de înregistrare, când colo participarea este liberă. Mişsarea a permis agenţiei să colecteze câteva sute de adrese de email, poate chiar mii, deşi mă îndoiesc, ceea ce îi permite să îşi lărgească portofoliul de clenţi prin spam. Ceea ce am demostrat deja via Twitter.

Week-end plăcut!

Initiativa este laudabila data fiind noutatea ei dar folosirea titulaturii de ‘targ’ nu mi se pare OK. Ce targ are doar un ofertant? Asta mi se pare pacaleala.

Pingback: Ce mai e nou pe Ghid Turistic Digital 2.0 | Profil virtual
Pingback: Promovarea pachetelor turistice în standuri virtuale
Pingback: Teleportează-te în universul Disney la standul Perfect Tour din cadrul TTR | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.