directbooking.ro, un nou mall de vacanţe

Pe perioada Târgului de Turism al României am tot urmărit hashtag-ul #turism pe Twitter şi am descoperit câteva servicii interesante de intermediere a vânzării/rezervării de servicii turistice sau spaţii de cazare, site-uri dedicate promovării de destinaţii turistice ş.a.m.d., precum directbooking.ro. Trecem peste faptul că mai tot ce am găsit venea din twitt-uri lansate de agregatoare setate să trimită automat pe Twitter înregistrările din site.

directbookingdirectbooking.ro este un site de turism administrat de agenţia de turism S.C. Direct Booking S.R.L., agenţie specializată în rezervări online, în special pe cazare sau transport. Site-ul funcţionează ca un Holiday Mall sau Travel Hypermarket, categorii în care intră şi servicii precum gotrip.ro, hotelmixer.com sau eurosite.ro, înglobând sub aceeaşi umbrelă servicii turistice de cazare şi transport oferite atât de agenţiile de turism, cât şi direct de către hotelieri, administratorii spaţiilor de cazare.

Vezi aici prima mea experiență cu rezervarea pe directbooking.ro

Ca un plus faţă de restul platformelor existente, directbooking.ro permite utilizatorilor să îşi aleagă unitatea de cazare în funcţie de obiectivul pe care doresc să-l viziteze, dar și să posteze impesii de călătorie post vacanță. Ideea nu e nouă: au avut-o şi cei de la accenttravel.ro, când au scos harta pârtiilor de schi din România. Păcat că implementarea serviciului de rezervare online nu a avut loc în sezonul trecut. Eu nu cred că o astfel de facilitate aduce un plus iniţiativei lansate la sfârşitul lui 2010. Cine caută cazare se orientează în funcţie de mai multe criterii: obiective, facilităţi de transport de şi pâna la hotel, zonă, tarife etc.

CITEȘTE ȘI: Brandul Direct Booking își face promovare cross-media

O altă noutate cu care echipa directbooking.ro se laudă este configuratorul complet al ofertei pe baza tarifelor practicate de agenţie sau de către cei ce administrează unitatea de cazare aleasă, fără a mai fi nevoie ca turiştii să aştepte o ofertă concretă via email. Astfel, turiştii pot duce la capăt rezervările şi cumpărările pachetelor turistice, plăţile online nefiind o problemă.

Este directbooking.ro un serviciu care lipseşte într-adevăr turismului românesc din .ro, mai ales că acum piaţa este aşa de diversificată în această direcţie?

Pentru a fi la curent cu ofertele early booking şi alte noutăţi urmăriţi actualizările de pe Twitter sau pe Facebook.

Vezi aici prima mea experiență cu rezervarea pe directbooking.ro

[directbooking.ro | via comunicatedepresa.ro]

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

25 comments

Ca sa fiu sincer eu nu inteleg modelul de business si ceva ma face sa cred ca nici ei nu inteleg foarte clar cui se adreseaza. Ori sunt agentie de turism si au un site de turism ori sunt portal si publica ofertele altor operatori turistici.
Nu este foarte clar care sunt ofertele agentiei, care sunt ofertele din portal si cine ce face mai exact.
O sa fiu rau si voi spune ca este inca o incercare de a face de toate si nimic bine…

Aici şi eu am remarcat o neconcordanţă. În prezentarea lor din comunicatul de presă se precizează faptul că turişti au garanţia că lucrează cu o agenţie de turism.

Dar, la fel de bine, ne putem întreba dacă răspund şi pentru pachetele turistice vândute de agenţiile, hotelierii înscrişi în sistemul de afiliere, după cum îl numesc ei.

Din punctul meu de vedere ideea e bună în condiţiile în care vizează agenţiile de turism ce nu îşi permit o promovare online de mare amploare sau care nu îşi permit o platformă de comerţ electronic proprie.

Din cate am observat ei sunt inregistrati ca si agentie de turism deci au dreptul de a procesa cererile si de a vinde in nume propriu. Dar de aici pana la a te baza pe faptul ca operatorii din turism vor veni ei si isi vor pune oferta pe site…e cale foarte lunga!
Nu sunt nici primii nici ultimii care incearca sa obtina continut fara prea multa munca dar din pacate nu prea merge.
Ultimul exemplu care imi vine in minte este Captain Go care avea un sistem foarte bun pentru hoteluri unde acestia sa isi incarce oferta. In plus stateau bine si la capitolul marketing si promovare si cu toate astea nu au reusit sa reziste.

Dupa parerea mea primii care vor reusi sa faca in mod real rezervari online pentru hotelurile din Romania vor fi cei care vor integra booking.com plus 7-8 consolidatori externi astfel incat sa fie siguri ca vor avea o baza destul de mare de continut.
Toti ceilalti vor reusi sa convinga cateva hoteluri dar nu vor atinge prea curand o masa critica prin integrari proprii.
Parerea mea…:)

Tocmai mi-am dat seama ca nu cred ca am citit articole dedicate sistemelor de rezervare hoteliere din RO. Ai ceva pe tema asta si am sarit eu?

Asta as dori sa stiu si eu? Ca si client, pot avea incredere ca directbooking.ro imi face rezervarea la hotelul dorit in mod corect si cinstit? Sau e ceva la mijloc cu preturile pe care le practica?

Pingback: Nominalizări în cadrul galei Hotel Tourism & Leisure Investment Conference 2013 | Ghid Turistic Digital 2.0

Am rezervat prin directbooking.ro o camera. Pe site apareau camere disponibile. Precizez ca existau si rezervari la care se specifica pe site ca necesita confirmare. Cea pe care o selectasem eu nu necesita confirmare ba chiar am primit mail cu rezervare confirmata. Dupa 3 zile mi se transmite pe mail: „Va anuntam ca furnizorul ne-a comunicat ca nu dispune de locuri disponibile in perioada solicitata de dumneavoastra”.

Aceasta agentie crede ca face dupa cum o duce capul…probabil institutiile statului vor fi sesizate la un moment dat si se vor lua masurile care se impun fata de lipsa de profesionalism si nu numai. Atentie pentru cei care doresc sa colaboreze cu aceasta firma …

Eu am cautat pareri despre directbooking pentru ca nu inteleg o chestie: ei imi cer un avans de 1000 euro pentru un pachet turistic, dar in acelasi timp nu imi ofera nici o asigurare in caz de dau faliment sau se gandesc sa traga teapa. De obicei capitalul social e un indicator bun pentru solvabiliatea unei firme (cu cat e mai mare cu atat riscul de a trage teapa e mai mic). Avand in vedere acest aspect, eu ce sa inteleg cand firma lor are un capital social de 200 lei, adica de 20 de ori mai mic decat avansul pe care care trebuie sa il platesc??

Salut, Bogdan!

Dacă te uiți atent pe sit, în secțiunea ‘Despre noi’, ai să vezi că agenția directbooking.ro e asigurată împotrivă insolvenței.

Nu poti avea incredere in Direct Booking, itnai de toate preturile de pe site nu sunt valabile, chiar ca pui comanda si primesti mail de confirmare, pretul se poate modifica, evident mai scump, si nu ai puncte de contat pentru detalii cazare transport, nu raspund la email sau telefon. Tzeapa!!!

Cris, vezi că s-ar putea să ai de a face cu prețuri ‘începând de la’, e normal să se întâmple asta. Iar dacă nu e cazul, poți reclama asta echipei și cu siguranță ți se vor da explicațiile de rigoare. Plus de asta, cum faci practic o cerere de ofertă, nu ai de ce să te temi, atât timp cât nu o accepți nu îți ia nimeni banii cu forța.

Cât despre datele de contact, în email-ul prin care ți se confirmă comandă ai pe puțin 4-5 numere de telefon.

Ioana, din experiența mea cu facturarea, orice factură se poate corecta, anula etc. Crede-mă că se întâmplă și la case mai mari. Cât despre datele de contact, vezi răspunsul meu de mai sus pentru Cris.

Petrus au 4 5 numere d tel dar nu raspund la niciun nr. Am sunat azi de vreo 3 ori p fiecare nr si nu rasp nimeni. Norocul meu k nu am apucat sa tr bani 😀

Neseriosi. Am luat de pe site un pachet pentru Grecia si am mers la ei si am platit cu cardul. Am semnat contract cu ” agentia”, am primit factura si m-au trimis acasa sa astept voucherele pentru calatorie. La doua zile primesc pe mail ca trebuie sa achit factura daca nu, sa anulez rezervare. Sun, sun si iar sun…dupa zece ore mi se raspunde si…ca o sa verifice si o sa mi se dea pe mail detalii…ce este asa mare scofala…cum adica sa devin irascibila si ca de ce ii amenint cu OPC-ul si le zic ca nu mi se pare normal sa platesc pentru ceva si in loc sa primesc acel lucru sa mi se ceara sa il mai platesc iar la care mi se inchide telefonul….

Buna Cris,
Ai reusit sa iti recuperezi banii?
Eu am facut o rezervare,am platit 30% avans si in 48 de ore trebuia sa primesc confirmarea comenzii.Am sunat la agentie insa nu imi raspunde nimeni,nici la telefon nici la mail.Am solicitat returnarea avansului pe mail insa nu am primit niciun raspuns.
Vreau sa stiu daca tu ai reusit sa rezolvi ceva.
Multumesc anticipat,

Buna,
Eu de patru ani am tot mers prin ei, pur si simplu pentru ca am gasit preturile cele mai bune la ceea ce vroiam sa rezerv. Eu am inteles ca ei sunt un site de rezervari, nu o agentie clasica sa stea la povesti cu tine, faci din site comanda, iti trimite proforma aceea, o platesti si astepti confirmarea de rezervare. Cu ei am avut rezervari pe Grecia si Bulgaria si chiar nu am intampinat nicio problema, calatoresc destul de mult si nu doar prin ei, caut inainte si compar preturile de la mai multe agentii sau site-uri de rezervari si apoi rezerv. Colaborarea cu cei de la directbooking.ro a fost chiar foarte buna si unele oferte nu le-am gasit la nimeni altcineva cu un pret atat de bun. Nu sunt genul care sa streseze omul cu telefoane si nici cu zeci de intrebari, pentru ca am lucrat in domeniul vanzarilor si stiu cat de obositori pot fi oamenii, probabil anul acesta au fost depasiti numeric de rezervari si probabil au aparut diverse intarzieri.
Cat despre returnarea banilor, i-am primit in maxim doua zile de la ei, am avut o rezervare pentru Orhideya Albena in 2014, in drum spre Bulgaria am avut un accident destul de urat de masina si am fost nevoiti sa mergem de urgenta la spital, aveau un numar de urgenta pe voucher al firmei reprezentante din Bulgaria, ne-au inteles si ne-au anulat fara nicio penalizare camera, banii de la Direct Booking i-am avut in cont in doua zile, nici macar nu parasisem spitalul, chiar am apreciat lucrul acesta. Spre exemplu de la Christian Tour banii i-am primit dupa 10 zile, in conditiile in care era vorba despre o infirmare a unei rezervari, nu vreo problema legata de mine. M-am dus la ei, am achitat, mi s-a spus sa astept sa mi se confirme rezervarea, nu s-a confirmat, se mai intampla, cine calatoreste frecvent stie de situatia de genul asta, am inteles, nu doream alta alternativa deoarece deja gasisem hotelul in alta parte, mai scump ce e drept, vroiam doar banii de la ei si mi i-au returnat destul de tarziu, asta nu inseamna ca nu voi mai merge cu ei, daca voi gasi cea mai buna oferta la ei.
Per ansamblu eu una am fost multumita de Direct Booking, la fiecare rezervare, nu am intampinat probleme la cazare, dar nici nu pot sa zic ca am avut nevoie de alte detalii suplimentare fata de ceea ce gaseam in site. Am rezervat, am platit, am primit voucherele si ce mai era de primit. In caz de urgenta aveam un numar pe voucher al firmei locale din tara respectiva, pe care l-am apelat la nevoie. Toate cele bune,

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.