De câte cataloage online cu unități de cazare mai are nevoie .ro-ul?

Acum ceva timp aveam o idee măreață și eram sigur că nimeni nu s-a mai gândit la ce m-am gândit eu, până când, la un eveniment ce se întâmplă anual, cineva m-a liniștit cât ai zice .ro. Asta nu înseamnă că alții nu s-au îmbătat cu apă rece, ba din contră, nu cred că e lună în care să nu se anunțe un nou catalog online cu unități de cazare, site de rezervări online, holiday mall sau travel hypermarket.

În schimb, nu am văzut nimic care să revoluționeze online-ul românesc, toată lumea trage cu un ochi la evoluția pieței rezervărilor online și cu unul la carnețelul cu idei revoluționare … din punctul unora de vedere. Mai nou, am observat că se încearcă plasarea unităților de cazare într-un context geografic ce beneficiază de descriere text. Din păcate, text reciclat din surse deja la îndemână.

Nu face excepție de la reguli nici rezerva-cazare.ro. Nu mă mai leg de descrierile județelor preluate din referate ce se găsesc liber la download, dar nu pot să nu remarc structura paginilor asemănătoare cu cea folosită de eximtur.ro sau harta cu ajutorul căreia poți identifica mai repede unitățile de cazare dintr-un județ, facilitate ce se regăsește și pe turistinfo.ro.

De altfel, nu observ pe site facilitatea de a-ți exprima părerile despre unitățile de cazare pe care le-ai încercat. Nu vrea echipa rezerva-cazare.ro să își asume responsabilitatea pentru derscrieri de la fața locului? Deh, altfel nu mai vin administratorii de unități de cazare să se promoveze pe site și nu mai intră cei 3-6 euro în cont.

Și, totuși, cum se promovează un astfel de site? Ei, bine, pe cât de web 1.0 este, pe atât de prezent este în web 2.0: Flickr, Facebook, Twitter, Trilulilu. A, și cum nu se putea altfel, dacă nu și în directoare de link-uri? Dacă tot există prezență pe rețelele mai devreme amintite, de ce nu sunt semnalizate pe site, alături de statusul de Yahoo!Messenger sau în secțiunea de contact, ca să știe lumea pe unde lasă critici?

Pentru cei ce vă ocupați de așa ceva, lăsați supărarea la o parte și spuneți cam cât vă ia să poziționați un asemenea site dintr-o poziție de intrare în topul destinat site-urilor de turism în trafic.ro în primele 20 de site-uri din aceeași categorie.

Cum văd eu promovarea unui astfel de site? Asocierea cu un site ce generează conținut despre turismul intern sau cu unul ce promovează evenimente în țară sau prin promovarea în nume propriu a evenimentelor, de orice natură ar fi ele.

Cel mai bun exemplu pe care vi-l pot da, este cel al site-ului cazareieftinacluj.ro. Firma din spatele site-ului pune la bătaie cazare gratuită pentru week-end-ul în care începe festivalul de film TIFF 2011 Cluj-Napoca plus două bilete la film.

La fel și cazare-mamaia-constanta.ro.  În ultimii doi ani, administratorul site-ului a invitat bloggerii la excursii prin Dobrogea, punând la bătaie cazare și transport.

E doar o idee ce se poate aplica și pentru cataloagele online cu unități de cazare, oricât de web 1.o ar fi ele.

În ideea de a a vă facilita alegerea unei unități de cazare online, urmăriți lista de Twitter dedicată: @cazareonline.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

15 comments

Eu sunt sincer indignat de faptul ca hotelurile trebuie sa plateasca 3 euro iar agentiile 6 euro pe luna. Nu e frumos sa faci discriminare…
In alta ordine de idei cred ca e bine ca se creeaza o baza de astfel de site-uri care probabil nu au cine stie ce viitor pentru ca doar atunci cand piata va fi cu adevarat saturata vor veni si idei mai bune.

@Adrian, nu e vorba că nu îl susţin, dar parcă simt nevoia de diversitate 🙂

Aşa cum spune şi @Marius, piaţa se va diversifica atunci când va fi saturată.

Pe de altă parte, mă întreb de ce nu avem parte de deal-uri între site-urile mici de turism. Site-uri deja consacrate să îşi completeze bazele de date cu cele ale site-urilor mai mici şi mai nişate, creându-şi astfel oferte mult mai diversificate, pentru toate buzunarele.

@Petrvs Poti sa dai un exemplu te rog? Suna interesant dar nu sunt sigur la ce anume te referi? La cazari sau la oferte turistice in general?

Sincer să fiu, nu am un exemplu pentru că nu am am dat de nimic de genul ăsta până acum (exceptând cazurile fondurilor de investiţii ce cumpără site-uri deja consacrate cu baze de date cu locuri de cazare 🙂 ).

Atâta timp cât ai o bază de date cu locuri de cazare atât pentru mediul urban sau de staţiune, cât şi locuri de cazare specifice agro-turismului sau în zone mai izolate, ai şi o acoperire mai bună din punct de vedere geografic, de unde şi oferte mai diversificate (pentru evenimente, atracţii naturale, activităţi în aer liber etc.) din punct de vedere preţ (luând în calcul atât existenţa într-o anumită zonă geografică, cât şi diferenţa de preţ de la un tip de unitate de cazare la altul).

Cred ca am inteles mai bine acum. Te referi la un site national care sa integreze un site specializat, sa zicem, pe Baile Herculane.
Nu e rea ideea…
Vad cateva avantaje ale unei puternice prezente locale dar cred ca mai avem de asteptat si cu asta. Cei care au site-uri locale se focuseaza mai mult pe social/politica si nu pe turism.

Ar fi super sa fie cate un site pentru fiecare atractie turistica, si acolo sa se gaseasca toate ofertele. Daca e sa cauti pe infoturist sau altele cazare Busteni sau altceva pierzi mult timp, pe cand daca ar fi mai multe site-uri ale statului sau ceva de ganu pe care sa fie fiecare locatie in parte, am putea gasi mai usor ce cautam

Alex, aici vorbim tocmai de opusul ideii tale.

Un sistem eficient de filtrare îţi reduce foarte mult din timp atâta timp cât baza de date este foarte vastă şi cu intrări relevante.

P.S. Vezi că link-urile ce se trec în comentarii sunt no follow, drept pentru care nu ai câştigat mare lucru. 🙂

Pingback: Sisteme de rezervare online: travelmax.ro
Pingback: Greşeli frecvente în procesul de e-informare turistică în 2011. Forumul
Pingback: Despre practici în marketingul afiliat și rezervări online

intr-adevar e mare concurenta pe turism in romania si in special pe rezervari on-line, insa sunt putine site-uri de calitate.. in afara de turistinfo si inca cateva.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.