Booking pe Facebook

După ce ieri, 12 iunie, 2011, Alina Stănilă, de la money.ro, a publicat un articol în care identifică hotelul Radisson Blu ca singurul hotel din România ce oferă clienţilor internauți posibilitatea de a face rezervări pe Facebook (via), azi, 13 iunie, refresh.ro semnalează alte două hoteluri ce oferă posibilitatea rezervării online direct de pe Facebook: Hotel Răzvan și Hotel Tranzzit.

Soluția de rezervare este dezvoltată de către agenția de strategie, creație și comunicare Bright Media.

Foto: The Pulse Magazine

Printre hotelurile ce oferă posibilitatea rezervărilor pe Facebook se numără și Hotel Intercontinental (pagina aplicației Hey, get a room!, aplicație dezvoltată de către InterContinental Hotels Group) și Hotel Hilton, hoteluri ce folosesc aplicațiile lanțurilor (tot de pe refresh.ro citire, eu doar confirm :)). Legat de aplicația Hey, get a room!, țin să menționez faptul că, din descriere, pare a funcționa pe același principiu ca și HotelPeeps: utilizatorii pot recomanda prietenilor hoteluri din lanțul InterContinental. În ceea ce privește Hilton, opțiunea de booking face redirect către site-ul propriu-zis al lanțului hotelier.

Și pentru că tot am adus vorba de HotelPeeps, putem lua în calcul la numărul hotelurilor din România pentru care se poate face rezervare pe Facebook și hotelurile din România existente din baza de date cu care HotelPeeps lucrează, hotels.paravion.ro. O confirmare a numărului de hoteluri românești din acest sistem e binevenită.

De asemenea, orice hotel românesc listat pe booking.com poate folosi aplicația de Facebook dedicată pentru a-și importa facilitatea de rezervare în rețeaua socială (sau aplicațiile aferente oricărui serviciu de booking, dacă există). Un exemplu în această direcție este Best Western Ambassador, Timișoara.

Dacă mai cunoașteți și alte hoteluri ce permit rezervări pe Facebook, indiferent de modalitate (aplicație proprie, aplicație asociată cu un serviciu de booking etc.), lăsați un comentariu; de preferat și cu data la care s-a făcut implementarea.

Pe final doresc să vă semnalez o analiză a prezenței hotelurilor pe Twitter, analiză făcută de către turismark.ro.

În ideea de a a vă facilita alegerea unei unități de cazare online, urmăriți lista de Twitter dedicată:@cazareonline.

 

 

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

11 comments

Aş vrea să menţionez că în acest moment doar Răzvan & Tranzzit au aplicaţii dezvoltate în .ro. Pot enumera câteva hoteluri care au aplicaţia lanţului: Radisson, Inter, Hilton, Golden Tulip. În rest sut aplicaţii ale booking.com sau ibooking.com. Mai putem găsi aplicaţii dezvoltate de diferite OTA şi GDS de asemenea (resgo etc).
În numele hotelurilor Răzvan & Tranzzit îţi mulţumesc pentru menţionare, cât despre dşoara Stănilă, când mai are de scris despre facebook şi hoteluri o invit să mă caute, am material suficient pentru dumneaei.

Un astfel de articol te face sa te gandesti si sa cauti prin memorii sau arhiva si astfel am descoperit ca Hotel Unique Bucuresti are aplicatia de rezervari pe facebook din August 2010 – asta ar insemna cu mult inainte de aprilie anul acesta cum este prezentat Radisson – ceea ce din nou inseamna ca serviciul unic in Romania nu a fost inventat acolo si nici nu mai este unic si nici primul.
Da, putem sa personalizam serviciile dar atunci cand ne laudam ca suntem singurii exista riscul sa constatam ca mai sunt si multi altii.

Este foarte interesant cum unii se lauda singuri sau prin gura altora ca sunt primii sau singurii cu un anumit Motz! Ar fi mult mai curat daca ar face referiri la lucruri cu adevarat reale si la care intr-adevar sunt primii (primul hotel de 5 stele, sau primul hotel cu piscina intr-un anumit fel.
Sau poate ca reclama platita ascunsa sub forma de articole ar trebui mai intai bazata pe realitate.

Pe cand un articol despre Hotel Unique? la sfarsitul lui August va voi invita sa vedeti unicitatea noastra intr-o noua infatisare si prezentare.

@Corina Georgescu, înainte de a fi implementate plicaţiile de rezervare s-au luat în calcul anumite criterii? Au fost ele identificate pe plan local sau pe o anumită piaţă, de unde s-a tras concluuia că va prinde şi pe plan local? Pe plan local ştiu că IPIX se lăuda cu o creştere a numărului de rezervări în sistemul propriu de la an la an cu 30%, dar per ţară nu găsesc nimic.

Întreb pentru că mă uit la .ro şi văd că paşi mari se fac în direcţia comerţului electronic cu bunuri tangibile, pe când în comerţul electronic cu servicii turistice GECAD ePayment raporta la începutul anului 2011 că 28% din totalul tranzacţiilor făcute online în 2011 au fost cu servicii turistice. Şi GECAD ePayment nu e singurul procesator de plăţi online.

Se mizează pe popularizarea serviciilor prin oferirea de discount-uri celor ce fac rezervările via Facebook?

@Andreea Nicu, mulţumesc pentru vizită şi pentru menţionarea hotelului ca numărându-se printre hotelurile ce beneficiază de o aplicaţie de booking pe Facebook. În primul rând, la momentul în care m-am apucat de scris articolul, m-am orientat în funcţie de menţionarările pe alte site-uri ale unor astfel de servicii. Cum nu am găsit nimic despre Hotel Unique, nu am făcut nici o menţionare, dar am deschis o listă ce aşteaptă completări.

Între timp, surse din industrie au confirmat faptul că peste 30 de hoteluri româneşti (fapte dovedite) din cele prezente pe Facebook (peste 300 conform facebrands.ro) au aplicaţii de booking de la booking.com sau ibooking.com, cu presupunerea că mai există încă pe atâtea, numărul lor ridicându-se până la 60. Pentru restul nu s-a dovedit, încă, dacă au aplicaţii proprii (cu excepţia celor două menţionate în articol) sau nu au deloc.

Cât despre promovarea ca fiind primul cu un anunit „motz” are şi ea rostul ei, ideea e că aduce vizibilitate. Fără a fi părtinitor, sunt hoteluri care au apelat la agenţii de comunicare ce au în strategie fix crearea şi popularizarea unor astfel de produse pe cele mai populare canale online de comunicare.

Dacă pe blogul de faţă aş fi fost plătit pentru a scrie articolele pe care le-am scris până acum, aş fi stat lejer acasă şi aş fi trăit din asta. Pentru moment nu e cazul. E în specificul blogului de a trata astfel de subiecte.

Voi scrie despre Hotel Unique atunci când voi considera că se dezvoltă cumva spre online. Am văzut că aţi adoptat sistemul de tur virtual de la IPIX, despre care am scris deja pe blog (ar fi absurd să fac câte un post despre fiecare hotel care a preluat sistemul respectiv); acum că am aflat că se pot face şi rezervări pe Facebook ce aş mai putea scrie? 🙂

Dacă schimbările pe care le veţi face vor revoluţiona prezentările de hotel pe internet, voi scrie cu cea mai mare plăcere despre asta. Nu ezitaţi să îmi semnalaţi acest lucru pe adresa din secţiunea Despre autor.

Salut, Răzvan!

În momentul de față, fie că vorbim de hoteluri sau apartamente în regim hotelier, cred că cel mai important lucru e dacă într-adevăr ajută la ceva.

Ai urmărit vreodată câți din cei ce au optat pentru o rezervare pe booking.com din pagina de Facebook?

Sau, mă rog, se poate urmări acest lucru?

Cele bune!

Eu nu pot vedea acest tip de statistici chiar daca in trecut puteam sa vad de unde sunt rezervarile booking.com sau afiliatii lor.

Singura statistica pe care o pot face eu din declaratiile rezervarilor este ce clientii au facut rezervarea prin ei si ce clienti prin aplicatia lor de pe site ul meu.

Daca esti interesat si de conversii in functie de perioada din an pentru Constanta acestea sunt intre 0.6 si 2 % lunar.

Pingback: Vorbitori din turism, mobile și blogging de călătorii la secțiunile #webstock12 | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.