Proiectele de turism de la VentureConnect 2011, ediția a III-a

Azi, Hotel Intercontinental a găzduit a treia ediție a VentureConnect, eveniment în cadrul căruia nu mai puțin de 14 proiecte s-au bătut pentru finanțare (aici puteți vedea lista investitorilor). Dintre acestea 2 vizează direct industria turismului și călătoriile: Acqua Development și We Get There.

Mai jos puteți găsi descrierile proiectelor așa cum apar ele pe site-ul evenimentului și câteva comentarii din partea mea pe baza informațiilor disponibile online la această oră.

Project: Acqua Development

Entrepreneur: George Safta

Description: Acqua Developmentis one of the major software developers in Romania and in Eastern Europe dedicated to the global travel market. Their product is used by more than 100 travel agencies, both in Romania and abroad. At the moment, Acqua Development offers three major products under the brand Q Travel: back-office and mid-office for travel agencies and OTAs (online travel agencies), inventory for tour operators, online solutions for selling flights (regular flights and low cost flights), accommodations, transfers and rent-a-cars, travel insurances and leisure packages.

De Acqua Development și de gama de produse Q Travel am aflat în urmă cu câteva luni, când mă documentam pentru prima parte a seriei Să luăm pulsul blogosferei nișate pe turism. Chiar mă miram cum de nu dădusem mai demult de blogul lor care, din păcate, a fost abandonat cândva în 2010.

Conform businesscover.ro care a făcut live blogging de la eveniment, Acqua Development caută finanțare pentru un motor de căutare destinat agențiilor de turism online, căutând o investiție de 300.000 EUR (echivalentul a 30% din companie) pentru expansiunea în Europa de Est, zonă în care competiția este destul de redusă. Judecând după specificul activității, este vorba de un motor de căutare pentru bilete de avion și locuri de cazare interconectat la mai multe platforme de rezervări online.

Actualizare din 6 iulie 2011:

Video via VentureConnectRO Youtoube Channel

 

Project: Wegetthere

Entrepreneurs: David Nagy

Description: Wegetthere.comhelps people travel more, through a crowdfunding platform dedicated to travelers, explorers and adventurers. Travelers can raise funds for their trip from their family, friends, the community and even companies. They can also add information (text, audio, video, etc) about their trip, set the money goal and also some groovy rewards for the people who will support them and share their experience with the whole world via Social Media platforms. If travelers of the platform reach their goal, they received the acquired funds and can start their travelling.

Cum despre wegetther.com v-am mai povestit în postul dedicat proiectelor de turism din Arena Urșilor, nu are rost să mai reiau aici aceleași informații. Țin să menționez, totuși, că întrebarea pentru David este încă valabilă. 🙂

Ca o completare la observațiile mele, puteți citi mai jos informațiile culese în timpul pitch-ului pentru wegetther.com de către Vali Bîrzoi de la businesscover.ro:

Estimează piaţa tinerilor care călătoresc „cu scop declarat public” la circa 4 miliarde de dolari şi vrea să capitalizeze aceasta. Practic, cei care vor să îşi finanţeze călătoriile pot srânge finanţare de crowdfunding prin WeGetThere.

[…]

Compania caută finanţare de 150.000 de euro în schimbul a 10% din companie.

Ce nu înțeleg eu, poate și din cauza orei destul de înaintate, este treaba cu cele 5% din fonduri ce se duc pe marketingul afiliat. Adică eu care obțin niște fonduri de la compania X, trebuie să plătesc 5% către wegetthere.com ca să pot promova compania respectivă sau este prețul pentru intermediere cum s-ar zice?

Actualizare din 6 iulie 2011:

Video via VentureConnectRO Youtoube Channel

 

Orice alte comentarii pe marginea celor două proiecte sunt binevenite.

 

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

5 comments

Salut,
Am fost ieri la eveniment, o sa scriu mai multe astazi despre VentureConnect daca am timp dar pana atunci cateva lucruri legate de cele de mai sus.
1. Acqua – din pacate nu a fost foarte clar faptul ca Acqua este o companie de tehnologie care ofera atat solutii de back office cat si solutii pentru rezervarile online fie ca vorbim despre zboruri, cazari etc.
Investitia este necesara pentru localizarea solutiilor oferite in RO si pe alte piete. Ei sunt deja prezenti pe piata din Polonia si se pregatesc de implementari in tarile baltice.
2. WeGetThere – cei 5% reprezinta taxa de intermediere. Ceea ce este o problema pentru ca David spune la un moment dat ca majoritatea celor care ar finanta aceasta clatorie sunt cei pe care ii cunosti personal.
Si atunci de ce sa nu ii duc direct pe blogul/pagina mea daca ei sunt persoane pe care le cunosc?
10% din cei 5% ar trebui sa mearga catre o cauza umanitara….
Au mai fost cateva prezentari cu aplicabilitate in turism unele dintre ele extrem de interesante precum cel al bulgarilor de la StockPhoto care au vorbit despre visual similarity care cred ca ar putea avea o aplicare interesanta in domeniu.

Salut, Marius!

Mulţumesc pentru vizită şi comentariu!

Legat de Acqua, nu s-au prezentat corespunzător de nu s-a înţeles în ce domeniu activează sau cum?

Eu, din ce am citit, înţelesesem că vor să facă un motor de căutare pentru agenţiile de turism, adică o bază de date cu agenţiile de turism şi toate referinţele către acestea din bloguri, forumuri, reţele sociale etc. Aveam şi eu o idee asemănătoare la un moment dat, limitată doar la căutarea în forumuri, comunităţi în care găseşti foarte mult feedback legate de agenţii.

Mă rog, revenind, citisem despre ei înainte de eveniment, inclusiv pe site-ul proiectului tău, drept pentru care nu m-am hazardat la a crede ceea ce am expus mai sus.

Cât despre WeGetThere, eu cred că proiectul nu este conturat complet şi, mai mult ca sigur, vizează companii ca şi finanţatori şi nu neapărat persoane fizice. Pe partea asta cu finanţare de la prieteni ar trebui să fie un serviciu gratuit, fără a se percepe taxa de intermediere.

StockPodium ar putea fi folosit cu succes într-un ghid turistic pentru a ilustra articolele explicative cu obiective văzute din mai multe perspective. Totuşi, aici intervin preblemele legate de drepturile de autor şi aşa mai departe. Asta depinzând de platforma ce găzduieşte pozele în care se face căutarea.

Nu l-am menţionat în post, pentru că eu caut proiect online româneşti sau coordonate de români în aria turismului.

Aştept cu inters impresiile de la eveniment pe blogul tău 🙂

Cele bune!

Pingback: VentureConnect editia a 3-a | Blog Turism
Pingback: Proiecte de turism finaliste la Net Start Up, noiembrie 2011
Pingback: VentureConnect editia a 3-a

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.