Sisteme de rezervare online: travelmax.ro

Dacă cataloagele online cu locuri de cazare încă îmi ridică semne de întrebare, apariţia agenţiilor de turism online nu face decât să îmi deschidă uşi spre orizonturi demne de filmele SF (asta în viziunea mea, evident). Adică văd o sclipire în potenţialul acestui tip de business în mediul online.

Unii numesc aceste iniţiative sisteme de rezervare online (Internet Booking Engines), alţii le încadrează ca şi agenţii online atunci când sistemele de rezervare sunt folosite ca platforme de comercializare a unor pachete complete de servicii turistice.

TravelMax.ro este unul dintre sistemele de rezervare ce îşi doreşte o felie cât mai mare din plăcinta sistemelor de rezervare online. Sistemul, construit in house de către echipa TravelMax.ro, îşi propune să faciliteze rezervări online pentru România şi ţările vecine, cu precădere cele balcanice: Bulgaria, Grecia, Serbia, Croaţia, Munte Negru, Slovenia, Cehia şi Slovacia. După cum vă puteţi aştepta, sistemul este în totalitate orientat către comercializarea locurilor de cazare împreună cu facilităţile ce completează un pachet turistic, ceea ce îl face un sistem de rezervări de tip business-to-consumer, dar şi un sistem de tip business-to-business prin prisma faptului că încearcă încheierea de parteneriate cu jucătorii din domeniul turistic.

Am observat că atunci când se solicită oferta de cazare către hotel/pensiune, turistul poate preciza bugetul de vacanţă în care doreşte să se încadreze. Eu cred că acest detaliu nu îşi are rostul atunci când omul visează la ceva ce nu îşi permite. Avantajul pe care îl au turiştii ce fac rezervări prin TravelMax.ro este acela că pot monitoriza stadiul rezervării în timp real.

Ca şi dezavantaj, sistemul nu permite vizualizarea în timp real a locurilor libere în unităţile de cazare, ceea ce duce la pierderea timpului cu formularea cererilor de oferte la hotelieri.

Era cât pe ce să mă grăbesc şi să comunic o informaţie eronată cum că site-ul deja se promovează în parteneriat cu BRD, vizând studenţii deţinători de un anumit tip de card emis de BRD, când colo nu este vorba decât de un parteneriat al BRD cu ceea ce cred eu că este travelmax.co.uk (să mă corecteze cineva, dacă greşesc). Totuşi, este o idee bună de promovare pe care ar putea-o încerc administratorii unor astfel de platforme, aşa cu face şi City Bank cu anumite muzee.

[via trafic.ro]

 

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Era cat pe ce sa zic ” inca unii care incearca marea cu degetul” dar pe urma m-am uitat mai atent. Mi s-a parut ciudat ca peste tot este numele administratorului Alexandru Gruia si am vrut sa vad daca pot sa gasesc ceva informatii despre el.
Ei bine se pare ca uneori internetul nu te ajuta si eu nu am gasit aceste informatii.
Sistemul binenteles seamana foarte mult cu Booking.com probabil pe baza experientei lui Dragos Amihaesei, director al Travelmax.ro care anterior la lucrat pentru Booking.com iar inainte a detinut un business in turism in Romania Ideea Tour.
Asadar parerea mea este sa ii urmarim cu atentie…

Mulţumesc, Marius, pentru completări.

Şi eu înclinam în a compara travelmax.ro cu booking.com, dar mi-am dat seama că nu are rost atâta timp cât booking.com a lansat acest concept de business preluat de mult prea mulţi pentru a mai puncta acest detaliu.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.