Oferte early booking şi last minute la un cupon de reducere distanţă

N-aș putea spune că sunt un fan al reducerilor și asta pentru că nu îmi place să umblu brambura prin magazine atunci când se declară sezon de reduceri. Singurele excepții le fac atunci când merg la cumpărăturile pentru strictul necesar și cumpăr produse pe care oricum le-aș fi cumpărat și dacă nu erau grupate 2 în 1 sau mai știu eu ce alte combinații. Dar asta nu înseamnă că ignor complet fenomenul și nu pot să nu remarc faptul că cei din jurul meu sunt porniți în astfel de aventuri și datorită siturilor ce oferă cupoane de reducere fie pentru produse, fie pentru servicii, toate pe același sit.

Nici nu mă gândeam că o să treacă foarte mult timp de la popularizarea fenomenului în rândul internauților români până la apariția siturilor nişate, în cazul de față, pe servicii sau pachete turistice.

Pe de o parte, sunt de părere că astfel de situri de reduceri nişate livrează conversii mult mai mari pentru furnizorii ce îşi permit să apeleaze la astfel de platforme, şi asta datorită posturii de vânători de oferte a cumpărătoriloratunci când vine vorba de pachetele turistice prezentate sub formă de ocazii unice. Pe de altă parte, nișa aduce în aceşlaşi loc mulţi competitori, iar furnizorii cu o reputație bună au mult mai mult de câștigat pe moment, fidelizarea pe termen lung fiind un aspect delicat al acestui tip de promovare (pentru că, în fond şi la urma urmei, este o modalitate de promovare).

Nu pot să zic că am stat să număr siturile orientate către emiterea de cupoane de reducere pentru pachete turistice, dar nici pe dinafară nu am rămas în ceea ce privește situația reală a colaborării jucătorilor din turism cu astfel de platforme. Din acest motiv, consider că doar hotelierii ce administrează unităţi de cazare cu grad mare de ocupare pot beneficia de pe urma folosirii unor astfel de platforme pentru a-şi ocupa şi restul de camere. În cazul agenţiilor, de câştigat au agenţiile de turism mari ce îşi permit să vândă un număr de pachete turistice sub preţul normal. Pe blogul lui Traian Bădulescu găsiţi o analiză a situaţiei.

Mai jos am încercat să sintetizez pe scurt de ce existenţa unor astfel de afaceri online ar putea strica piaţa de profil. Înainte de asta, haideţi să vedem cum se prezintă, de fapt:

  • nivelul de atractivitate al cupoanelor de reduceri pentru pachete turistice este mult mai mare spre deosebire de alte produse (via money.ro);
  • turismul reprezintă 20% din piaţa românească a cupoanelor de reducere, românii cheltuind în prima parte a anului 2011 1.12 milioane de euro pe servicii turistice;
  • dacă în cazul produselor data limită de cumpărare a cuponului de reducere nu influenţează cumpărarea (produse similare pot fi găsite în orice alt moment în timp), nu acelaşi lucru se poate spune şi despre pachetele turistice ce cer acţiuni imediate, acestea găsindu-se în impostaza de ocazii unice.

Unde greşesc siturile de reduceri când vine vorba de serviciile pe care le oferă?

Spamează

De vacantereduse.ro am aflat recent, dintr-o notificare pe mail, când eu, culmea, nu îmi amintesc să mă fi înscris pe un astfel de sit.

În sfârșit, situl, lansat oficial la sfârşitul lui iulie 2011, de către Intermedia Activ Management S.R.L., din Piteşti, se lăuda la momentul respectiv cu peste 15000 abonați interesați de pachete turistice reduse. Chiar să fie cei 15000 de abonați interesați de această nișă? Aşa cum nici Cosmin Iordache, cel ce se ocupă de promovarea sitului, nu e blogger, nici eu nu sunt specialist în situri de reduceri, dar asta nu înseamnă că nu îmi dau seama cum se creează astfel de baze de date.

Nu sunt transparente în ceea ce priveşte identitatea furnizorilor

De asemenea, dacă aş vrea să cumpăr cupoane de pe situl în cauză, nu aş face-o înainte să văd ce operator se ocupă de ofertele în cauză (atunci când e cazul de pachete complete), aşa cum spuneam mai sus, reputaţia acestuia contând foarte mult în decizia de cumpărare, chiar înainte de ocazia unică în viaţă. Acelaşi lucru lipseşte şi de pe situl de reduceri hoteldeals.ro, lansat la sfârşitul lui septembrie 2011. Pe un singur sit nişat în această direcţie am observat lucrul ăsta, kupontour.ro (la momentul actual, situl nu pare a fi funţional).

Foto: collectingtokens.wordpress.com

Nu oferă suport furnizorilor în ceea ce priveşte targetarea serviciilor

Cu ajutorul siturilor de reduceri, furnizorii se pot promova targetat, în grupuri ţintă, informaţiile necesare putând fi colecţionate de către siturile de reduceri pe baza unor formulare de înscriere complexe (via wall-street.ro). Mi-am făcut conturi pe toate cele 3 situri menţionate mai sus. Doar hoteldeals.ro poate oferi partenerilor săi suport în această direcţie.

Foto: ziare.com

Percep comisioane mari pentru cupoanele de reduceri

La ora actuală, comisioanele percepute variază între 30-50% din valoarea cuponului de reducere.

Unde greşesc furnizorii de servicii/pachete turistice când folosesc astfel de situri?

Nu îşi aleg mediul potrivit pentru promovare

Se lasă atraşi de boom-ul unor astfel de platforme, fără a lua în calcul potenţialele pierderi. Nu este un mediu propice de promovare pentru afacerile din turism la început de drum.

Pentru a face serviciile atractive, fac reduceri substanţiale pe volume mari

Reducerile acordate de furnizori pentru pachetele puse la bătaie variază între 50-70% din valoarea iniţială a pachetului turistic. Nu îşi stabilesc activările de oferte la un anumit număr de cereri pentru a nu-şi speria potenţialii clienţi, riscând astfel să se găsească în situaţia de a nu putea onora ofertele în perioada stabilită. De asemenea, furnizorii de oferte trebuie să conştientizeze faptul că un număr redus de cupoane de reducere pentru anumite pachete turistice sporeşte încrederea potenţialilor clienţi, ofertele putând fi onorate fără a suprapune sejururi

Folosesc siturile de reduceri pentru o promovare aparentă

Folosirea siturilor de reduceri doar pentru a promova imaginea hotelului online, fără a exista intenţia de a onora ofertele, duce automat la ştirbirea imaginii în piaţa de profil.

Dacă mai cunoaşteţi şi alte motive pentru care piaţa cupoanelor de reducere pentru servicii turistice e predispusă colapsului, nu ezitaţi să faceţi o intervenţie în secţiunea de comentarii.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

9 comments

Bună, Ana!

Mulțumesc pentru mențiune. Ca și agenție de turism vă orientați numai pe tipul ăsta de business sau oferiți și servicii clasice ca și agenție detailistă/turoperatoare?

Văd că vă conformați parțial cu legile în vigoare și aveți trimitere către site-ul ANPC. Ca și agenție de turism nu ar trebui să aveți afișate pe site informații ca numărul licenței de turism, detalii legate de brevetul de turism etc.?

O zi bună!

Iar daca vrei sa vinzi voucherul, in cazul in care nu il vei mai putea folosi, o poti face pe . Ce poate fi mai bine de atat?…

Pingback: În galoşi printre cupoane de reduceri
Pingback: Editia a VI-a a seminariilor travelVision. Campanii de reduceri in turism

Mihaela, din păcate, click-ul ăla care promitea o vacanță ieftină costă acum mai mult decât trebuia.

Chiar sunt curios cum o să aplaneze cei în cauză conflictul. Am aici, pe blog, un exemplu al unei companii care nu mișcă un deget în privința asta, deși sunt pline forumurile de reclamă negativă.

Deși înțeleg de care parte a baricadei ești, cred că o mare vină o au și cei ahtiați după vacanțe ieftine, influențați de acești călători, formatori de oameni împliniți, care țin sus și tare că oricine poate să călătorească unde îi șoptește inima.

Pe spatele unora ca ei au crescut aceste afaceri, să le spunem așa.

Pingback: Cum construieşti un brand de succes pentru o agenţie de turism | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.