Călătorește (virtual) într-o lume de poveste

Dacă scoateți cuvântul din paranteză din titlu, veți rămâne cu numele campaniei prin intermediul căreia se promovează online și offline aproximativ 70 de obeictive naturale și antropice cu potențial turistic major din zona Nord – Est, Moldova.

Încă o dată, vorbim de un proiect Asociația Infoturism, în colaborare cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, proiect cu finanțare din fonduri europene derulat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa Prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul Major de Intervenţie 5.3. – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare.

Fără să exagerez, acum vreo săptămână am pierdut vreo două ore căutând situl în cauză. Nu contest calitatea materialelor de pe sit, dar mai e de lucrat la vizibilitatea acestuia în căutările motoarelor de căutare, mai ales că se vrea un proiect major de promovare online a obiectivelor din Moldova.

Când am vorbit de celelalte proiecte de care se ocupă Asociația Infoturism, am omis să vă spun că s-a mers pentru fiecare regiune în parte pe un top 10 al destinațiilor pentru a atrage potențiali utilizatori. În rest, situl dedicat obiectivelor turistice din Moldova e structurat ca și cele prezentate înaintea sa și, la fel, optimizat pentru mobil.

Mă întreb de ce nu s-a optat pentru un domeniu .travel. Nu ar fi fost mai inspirat moldova.travel decât infoturism-moldova.ro? Eu zic că s-ar fi întipărit mai bine în mințile străinilor și nu numai, mai ales că ar fi beneficiat și de o indexare pe măsură și listarea într-un director web dedicat turismului. La cât a costat proiectul sunt de părere că ar fi mers rezervat și un domeniu dedicat călătoriilor ca .travel.

Demarat la sfârșitul lunii februarie 2011, proiectul a adus deja rezultate favorabile zonei de Nord-Est din punct de vedere al notorietății turistice, aceasta crescând cu 5% față de 2008.

Așa cum declara și dl. Valentin Oeru, coordonator de proiect în cadrul Asociației Infoturism, în cadrul conferinței de presă de ieri, de la hotelul Golden Tulip Victoria, materialele de pe sit au trebuit adaptate astfel încât să atragă potențiali turiști. Sunt de părere că situația mai trebuie cumva rafinată pe această parte, par totuși statice și neconvingătoare, și asta pentru că au fost puse cap la cap la comandă și nu neapărat descrise din perspectiva unui turist. Merg încă pe ideea că bloggerii locali ar face minuni din acest punct de vedere. Sau, de ce nu, cei ce se nimeresc în zonă; eu unul aș participa cu cea mai mare plăcere cu guest posturi pentru asemenea proiecte, dacă aș avea ocazia. În caz că nu s-a înțeles mesajul, pe scurt, proiectul are nevoie de o voce locală.

Și încă un lucru, în cadrul conferinței de lansare a proiectului, din februarie 2011, dl. Traian Bădulescu, consultat în proiect, spunea că infrastructura şi cazarea sunt deficitare în zona Moldovei. Poate ministerul ar face bine să demareze programe de finanțare pentru construcția de unități de cazare sau să susțină localnicii în a adopta conceptul de bed & breakfast. Așa cum spuneam și în postul trecut, atâta timp cât pe sit nu se regăsesc informații legate de locuri unde te poţi caza pentru a fi în imediata apropiere a obiectivelor prezentate și modalitățile de transport în zonă, acesta e departe de conceptul de one stop shop.

[via Traina Bădulescu]

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Pai proiectul are toate bubele pe care le are pentru ca e finantat cu bani europeni, obtinuti greu, cu multa birocratie, si pentru care e mai important sa bifezi o lista de to-do-uri decat sa ai efectiv rezultate. Nu cred sa fi vazut vreun proiect finantat PHARE care sa fie implementat cu simt de raspundere, sa functioneze asa cum ar trebui sa functioneze, si sa depaseasca limbajul birocratic de lemn care singur goneste clienti.

Altfel, cred ca ministerul ar trebui in cel mai bun caz sa ofere niste facilitati fiscale bancilor (si in special companiilor financiare mici, orientate spre micro-finantare, gen cooperative financiare) care finanteaza proiecte de turism, nu sa se implice direct. Dar cred ca putem sa stam linistiti, n-o sa faca nimic oricum.

Te-ai lipi de o vacanta in Moldova pe bani PHARE, huh? :p

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.