Recenziile de servicii, rapoarte de calitate în alegerea viitoarelor destinaţii?

Deși pe .com recenziile de pe siturile dedicate sunt integrate din ce în ce mai mult pe siturile prestatorilor de servicii, mai ales hoteluri, iar dezvoltatorii lucrează la fel de fel de algoritmi pentru stabilirea unor ratinguri de veridicitate a comentariilor, în .ro încă ne confruntăm cu mici comunități ce se formează pe forumuri și își împărtășesc experiențele fie ele legate de un hotel, de un restaurant, o agenţie de turism sau mai știu eu ce alt terț.

Foto: daveynin, ‘Point of View’ statue via Flickr, Creative Commons Attribution

Cei ce dețin situri ce pot converti ca urmare a unor recenzii de serviciu sau produs, după caz, se tem să agrege astfel de conținut pentru a nu-și strica micile afaceri. Ba chiar intervin pe lângă cei ce dețin situri de recenzii pentru a scoate pe cele negative. Și aici mă surprinde neputința unora de a înțelege ce anume a fost în neregulă de clientul a răbufnit.

Dar încet, încet se formează și la noi piața, chiar dacă momentan fragmentată pe nișe. Ca exemplu vezi toate cataloagele online cu unități de cazare, aplicațiile mobile de going out, ce permit utilizatorilor aprecieri sub formă de ratinguri sau comentarii.

Mie îmi place foarte mult proiectul amfostacolo.ro, ce încearcă oferirea unui grad de încredere fiecărei unități listate, în funcție de anumite aspecte evaluate de utilizatori.

Nu întâmplător v-am mai vorbit și de alte situri de recenzii, aici, pe blog. Bine, nu chiar recenzii, ci impresii de călătorie care implică automat și păreri despre unitatie de cazare, restaurante, obiective etc. La momentul respectiv, utilizatorii acelor servicii nu înțelegeau că părerea lor contează cel mai mult și se mulțumeau cu copy-paste-uri de pe alte situri, surprinzător, majoritatea pozitive. Și eu care credeam că suntem o nație de părerişti.

Mă întristează, totuși, faptul că sunt mulți proprietari de unități de cazare care cer cu tot dinadinsul să poată controla feedback-ul primit pentru a rămâne cu imaginea nepătata. Şi tare îmi e teamă că, probabil, vor avea legea de partea lor (vezi discuţiile pe marginea libertăţilor de exprimare din Ialia şi US).

Pe de altă parte, au început să apară proiecte ce aduc sub același url, ca să nu zic sub același acoperiș, recenzii din diferite arii; de la servicii de alimentație, la cele de service auto și construcții ș.a.m.d.

De curând, Distinct împreună cu GreenPixel au lansat o platformă de recenzii pe un API Google Maps, gotservice.ro.

Utilzatorii gotservice.ro pot adăuga, într-un număr de 6 categorii, rapoarte de calitate legate de servirea de care au avut parte, de calitatea acesteia şi preţul serviciului/produs. În final va rezulta o medie a raportului de calitate ce poate influnţa alţi utilizatori în căutare de anumite servicii/produse.

E interesant faptul că recenziile dispar după o anumită perioadă, lucru ce subliniază încă o dată ideea expusă mai sus legată de controlul feedback-ului.

Cum era de așteptat, cele mai multe recenzii sunt în zona de going out: restaurante și baruri, locuri frecventate mult mai des faţă de alte destinaţii.

Când aveţi ceva de spus legat de locurile prin care mergeţi (pensiuni, restaurante etc.), unde preferaţi să lăsaţi comentarii: pe siturile pe care aţi descoperit locul, pe blogul persoanl, pe Facebook? De asemenea, cât de mult contează în deciziile de pe care le luaţi recenziile pe care le citiţi?

gotservice.ro

Disclaimer: articolul de faţă nu are legătură cu campania de promovare pe bloguri a platformei gotservice.ro.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

1 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.