iDeal, pentru cei ce vor să găsească oferte tentante în apropiere

iDeal, Radu Nitescu, marketing mobil

Pe finalul perioadei de înscrieri a aplicațiilor în competiția SmartIT, am mai făcut un tur în căutarea unor aplicații ce pot fi folosite de către turiști în escapadele lor urbane și am mai descoperit una: iDeal, aplicație pentru iPhone/iPad (departe de o versiune beta din punct de vedere comercial).

Aplicația, dezvoltată de Radu Nițescu, masterand în multimedia, in Florența, Italia, funcționează pe baza geo-localizării, ceea ce cere neapărat un plan de date, dar și funcție GPS pe mobil, și are o componentă socială, permițând autentificarea doar cu contul de Facebook. Acest lucru îi permite utilizatorului să își împărtășească experiența de shopping cu contactele Facebook.

Ca și mod de funcționare, aplicația presupune afilierea la o rețea de marketing în care sunt afișate în timp real oferte de servicii și shopping din imediata apropiere a utilizatorului. La prima impresie aș zice că e o aplicație ce agregă ofertele comercianților și le afișează pe un API de Google Maps. Din punct de vedere turistic, poate fi utilă atunci când, la un tur de oraș, străin fiind încerci să găsești dealuri pentru buzunarul tău, evitând astfel sugativele pentru turiști. Din păcate, fiind o aplicație în teste, POI-urile oferite sunt cele din zona Florenței.

La momentul actual, chiar dacă nu de fiecare dată ofertele nu sunt afișate pe o hartă pentru a putea fi identificate într-o zonă dată, există câteva aplicații care fac acest lucru. Vezi aplicația dezvoltată de MB Dragan, The Deals, Galoș, deși într-un stadiu incipient și nu neapărat în timp real, sau aplicația adulmec.ro. La fel de bine, aplicațiile de going-out existente ce permit check-in se pot orienta către acest model de business.

Din câte îmi dau seama, nu e o aplicație în spatele căreia se găsește un singur om, având în vedere faptul că e nevoie de o echipă [de vânzări] care să convingă comercianții să se înscrie într-o bază de date. De asemenea, se poate miza pe faptul că aceștia o vor face din propie inițiativă.

Nu știu ce impact va avea această aplicație printre utilizatorii români, având în vedere faptul că la noi serviciile pe bază de localizare nu sunt așa populare.

Eu vad aplicația de mai sus ca modul într-o altă aplicație ca, de exemplu, o aplicație de going-out sau un ghid turistic.

Puteți vota aplicația aici, conectându-vă cu contul de Facebook.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.