Cat de organizata trebuie sa fie informatia pentru a face conversii pe un sit de turism?

Pentru ca numele de domeniu ce contin printre altele cuvantul cazare au fost majoritatea luate, au inceput sa apara in peisaj situri cu nume de domeniu sugestive ce te duc cu gandul la excursii si aventura, activitati ce presupun si cautarea unui loc de cazare.

Azi adaugam pe lista cataloagelor online cu unitati de cazare doua situri ce urmeaza tiparul de mai sus: haisitu.ro si plecat.ro.

Nu o sa ma lansez in cine stie ce analiza de sit, si asta pentru ca astfel de cataloage online cu unitati de cazare au in mare cam aceeasi structura: pagini de profil cu fiecare unitate de cazare, un ghid turistic ce acopera cele mai populare zone turistice, sectiuni de informatii utile sau sectiuni cu oferte speciale si reduceri.

Pentru mai multe informatii despre reducerile in turism cititi si Editia a VI-a editie a seminariilor travelVision. Campanii de reduceri in turism.

Ce vreu eu sa punctez este faptul ca siturile mai sus amintite nu folosesc la maxim resursele pe care le au la indemana.

De exemplu, pe haisitu.ro, sit administrat de agentia de turism Optimus Travel, nu vad niciun webring intre profilele unitatilor de cazare si obiectivele prezentate in sectiunea de ghid turistic sau vice-versa. Si, ca sa exemplific mai bine, trebuie sa mentionez ca, inainte de a cauta cazare, e posibil ca utilizatorii sa caute atractii si obiective intr-o zona si asa, ajungand pe pagina obiectivului din cautari, pot fi retinuti pe sit pentru a-si alege si locul de cazare fix in localitatea de interes pentru ei, la pensiunile din proximitate.

Unitatile de cazare par a fi indexate intr-un sistem de rezervari online al agentiei, sistem ce presupune crearea unui cont pe sit.

plecat.ro, imposibil de aflat in administrarea carei firme se gaseste, are ceva asemanator cu ce am spus mai sus in ceea ce priveste obiectivele turistice din zona. Din pacate, acestea sunt pozitionate doar ca puncte de interes pe o harta, fara a putea fi folosite pentru directionarea vizitatorilor catre unitatile de cazare de pe sit.

De asemenea, plecat.ro are cateva sectiuni de informatii utile ce pot fi folosite pentru a imbunatati profilele unitatilor de cazare: posturi de televiziune, presa locala online etc. Daca ma intrebati pe mine, nu sunt neaparat informatii vitale, dar pot fi integrate in profilele unitatilor de cazare la modul  la aceasta pensiune exista posibilitatea vizionarii postului local de televiziune X si poate fi citita presa locala Y.

Ce nu gasesc de bun augur sunt sectiunile de oferte speciale de Paste, 1 Mai etc. ce grupeaza cateva zone de interes pentru cei ce cauta cazare pentru acest eveniment (ex. Bucovina, Maramures). Cam lipsesc cu adevarat ofertele. E doar parerea mea si sunteti bine-veniti sa o contracarati.

Ce imi place la plecat.ro e faptul ca baza de date e accesibila si de pe mobil cu ajutorul unei aplicatii Android, Rolidays. Daca aplicatia ar permite o filtrare a pensiunilor si dupa tariful de cazare si o afisare a obiectivelor din proximitate, ar fi chiar una completa. Aplicatia se foloseste de GPS-ul telefonului pentru a localiza pensiunile din apropiere sau da posibilitatea utilizatorilor sa isi aleaga judetul si localitatea dorite.

Pentru a descoperi o alternativa iPone a aplicatiei mobile Rolidays cititi si Cum promovăm eficient pensiunile din zonele rurale. Online, cum altcumva?.

Nu este nici prima data nici ultima data cand imi dau cu parerea despre astfel de situatii. Consider ca o informatie, fie ea si neinsemnata, atat timp cat este impachetata corespunzator, poate converti frumos pe astfel de situri. Sunt constient ca prezenta unor informatii specifice sub titluri sau sectiuni ca oferte speciale, posturi TV online etc. are un rol bine definit in atragerea de noi vizitatori. Se uita, totusi, care este scopul sitului.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

5 comments

Salut, doar o scurta remarca legata de plecat.ro
Nu stiu daca s-a schimbat dupa review sau era asa deja, dar vad ca exista pagini pentru atractii turistice. De fapt, pe harta apare un link pentru a vedea astfel de pagini (nu prea vizibil, e adevarat…)

Si apropos de partea aia cu radiouri, eu cunoasteam site-ul asta mai degraba pentru informatiile utile (in general ambasade si presa). Habar nu aveam ca mai nou sunt si pensiuni, e deci posibil sa fi inceput mai recent cu activitatea asta.

Personal, atat haisitu cat si plecat.ro mi se par mai interesante decat turist info. In sfarsit mai vedem cate un design nou si cate o idee apropiata de ce se face in alte tari!

Pingback: moBooking România

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.