Radiografia unui eveniment. Marketing online în turism

Așa cum vă anunțam în urmă cu câteva luni, luna aceasta a avut loc la Piatra Neamț evenimentul Marketing Online în Turism, eveniment organizat de Alex Filip.

Cum nu am avut ocazia să ajung, nici ca vorbitor :), nici ca participant, am zis să adun aici pentru posteritate cele mai importante intervenții din cadrul evenimentului. Fie că sunt idei notate după ce am văzut clipurile cu prezentările, fie că sunt clipurile în sine, fie prezentările ca atare, merită să rămână la un loc ca și referințe pentru cei interesați de fenomen.

Inbox-ul: o destinație exotică?

Tudor Iacob, marketing specialist la Conectoo, a explicat publicului diferența dintre newsletter și email marketing, targetare/segmentarea bazei de date de emailuri și optimizarea newsletterului. Diapozitivele care au susținut prezentarea lui Tudor pot fi găsite aici, clipul prezentării fiind disponibil mai jos.

Tehnologie pentru marketingul online

Următorul vorbitor a fost Filip Lepuş, manager general Travelio, care a vorbit despre conectarea tehnologiilor/serviciilor folosite în marketingul online printre care și despre:

  1. AdWords vs. introducerea ofertelor turistice pe portalurile dedicate via API/XML;
  2. Softuri de gestiune hotelieră cu funcţii de stopare a campaniilor Google AdWords atunci când gradul de ocupare este cel vizat, ca urmare a conectării sistemelor de rezervări cu campaniile AdWords;
  3. GDS-ul MerlinX ce permite distribuirea pachetelor turistice către revânzători;
  4. Analiza comportamentului vizitatorilor în sistemele de rezervare (în interfața dedicată acestora ca și vizite, adăugări în shopping cart, finalizări tranzacții etc.).

Prezentarea o găsiți aici, iar clipul video e cel de mai sus.

Cum obții rezultate în promovarea online

Pe Cristian Ignat îl știți cu siguranță dacă frecventați întâlnirile Lumea SEO PPC sau dacă sunteți afiliați în sistemul 2 Parale. El a vorbit publicului despre cum se promovează online un proiect de turism. Prezentarea o găsiți aici și acoperă aspecte ca rezervări online vs. rezervări telefonice, raportul dintre disponibilitate camere și finalizare rezervare, metode de promovare ca Google Search Network, Google Display Network, Google Remarketing, Facebook Ads (metoda cu cea mai bună targetare demografică) și marketing afiliat.

Îi invit pe cei din turism care nu realizează încă cum pot obține rezultate vizibile din promovarea online să citească acest articol despre impactul campaniilor … hai, fie, în blogosferă. 🙂

Futurism online

Doru Mărculescu, general manager la Infoturism Media, a avut o prezentare foarte interesantă despre promovarea video a destinațiile turistice. Și cum putea fi întipărită în mintea publicului această prezentare, dacă nu printr-o comparație între clipurile oficiale de promovare a brandului turistic al României vs. cele neoficiale vs. alte clipuri de promovare a altor destinații turistice din lume? Prezentarea o găsiți pe Prezi.

Actualizare din 3 noiembrie 2012: clipul cu prezentarea lui Doru Mărculescu și a lui Traian Bădulescu

Presa online de turism din România

Traian Bădulescu, consultant independent în turism, a povestit publicului despre primele situri de turism și despre actualele platforme de presă în turism, siturile publicațiilor din turism, siturile asociațiilor din turism și siturile televiziunilor de turism.

Spicuind din prezentarea lui Traian Bădulescu:

  1. marele avantaj al siturilor de turism este awarness-ul și nu vânzările; puteți citi mai multe despre asta în articolul de aici;
  2. ziariștii de turism sunt credibili, cunoscând foarte bine piața; nu interacționează totuși ca bloggerii;
  3. siturile de turism sunt bine indexate pe internet;
  4. sunt puține situri de turism independente;
  5. presa online de turism e benefică pentru PR, advertoriale, bannere, linkuri.

Prezentarea despre presa de turism online o puteți găsi aici (actualizare din 2 octombrie 2012). Comentariile lui Traian Bădulescu sunt disponibile în clipul video de mai sus. De asemenea, mai jos găsiți câteva impresii de la fața locului. 🙂

Marketing Online sau PR in turism? Sau amindoua?

Răzvan Pascu, blogger de turism, a vorbit publicului despre marketing și turism, sumarizând prin faptul că percepția bate realitatea, de cele mai multe ori.

Nou! Senzational! Incredibil! Destinatie noua: PR-ul online! Bon voyage!

Prezentarea Monicăi Jităriuc, Head of Social Media & Partener The Practice, este sumarizată bine de tot de tweet-ul de mai jos:

Turismul agentiilor de turism in social media

Cristian China Birta, blogger cu normă întreagă, a vorbit publicului despre relavanța promovării în social media, canal de promovare la fel de eficient ca și presa scrisă, reclama TV și afișajul stradal. Și pentru că românii se informează pe internet înainte de a achiziționa un produs, Cristi a fost curios să vadă, de această dată pe subiect, adică în turism, câte agenții de turism se mișcă binișor în zona asta. Și a reieșit faptul că vreo 38 de agenții de turism sunt active în social media dintre care s-au evidențiat doar 6.

Prezentarea lui Cristi, disponibilă pentru descărcare aici, o puteți urmări și în clipul de mai jos, alături de prezentările Monicăi Jitariuc, lui Mugur Pătrașcu, și a lui Gabriel Oană.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.