Proiecte de turism câştigătoare la Webstock Awards 2012

Din păcate pentru mine, nu am mai putut rămâne și la decernarea premiilor Websotck Awards 2012, așă că nu îmi rămâne decât să preiau lista câștigătorilor în aria mea de interes aici, urmând ca în zilele ce urmează să adaug câte o prezentarea fiecărui proiect câștigător:

1. Publishing (including Photography)

Locul 2: TuristDeRomania.ro

Construit pe o platformă de blogging, turistderomania.ro se vrea un ghid turistic care să acopere 1000 de locuri de vizitat din România. Până în prezent proiectul a adus într-un singur loc nu mai puțin de 80 de destinații din România: munți, orașe, obiective turistice etc. și se bazează în mare parte și pe contribuția cititorilor care vin să completeze echipa formată din Larisa Buduroes, Rares Buduroes și Sergiu Negrea.

Chiar dacă se vrea un ghid turistic, nu o să găsiți pe sit o structură care să vă ducă cu gândul la așa ceva (pagină de județ din care să puteți accesa pagini de orașe, din care să puteți accesa pagini de obiective etc.), singurele direcționări către obiective din același județi sau categorie fiind etichetele aplicate articolelor în cauză.

Articolele ce descriu destinațiile sunt generaliste, fără detalii prea multe despre atracțiile dintr-o anumită zonă și cu atât mai puține poze. Pe de-o parte acest lucru avantajează turistul ce va vrea să descopere mai multe, dar pe de altă parte poate fi în dezavantajul acestuia și al întregului proiect, acesta părăsind pagina pentru alte surse mai complete.

Am văzut că echipa turistderomania.ro se joacă cu ceva oferte de cazare într-o secțiune dedicată – Reduceri turism, preluând ofertele diferitelor situri de reduceri prin platforma 2 Parale. Logic ar fi fost ca aceste oferte să se regăsească în posturile despre regiunile/orașele în care sunt amplasate unitățile de cazare, dar la fel de bine ar fi fost greu de gestionat având în vedere faptul că acestea expiră la o anume dată. Ce mă uimește pe mine e inserarea bannerelor vola.ro la sfârșitul articolelor despre destinații din România. Nu știu cât de mult convertește conținutul în cauză, dar chiar mi se par nepotrivite în contextul dat.

 2. Utility

Locul 3: Obiective Turistice Romania @DrumLiber.ro

Lansarea online a proiectului Obiective Turistice România a fost anunţată la momentul respectiv şi aici, pe blog. Din păcate, nu am apucat să v-o prezint așa cum se cuvine, drept pentru care vreau să profit acum de ocazie.

Proiectul a luat naştere din dorinţa de a face cunoscute românilor, în special, cât mai multe locuri ce merită vizitate, şi asta plecând de la o listă de obiective pe care Florin și echipa le-au vizitat de-a lungul timpului, completată cu sugestiile cititorilor drumliber.ro.

Toate aceste puncte de interes au fost integrate cu un API Google Maps şi împărţite pe categorii pentru a facilita utilizatorilor accesul la informaţie în funcţie de preferinţe sau localizare.

Imediat ce o anume categorie de obiective a fost selectată din meniul din stânga, utilizatorul le poate vizualiza ca puncte de interes pe hartă, dar şi sub formă de listă sub aceasta.

O descriere sumară a obiectivului este disponibilă fie accesând link-ul prezent în fiecare pop-up ce se deschide pentru fiecare punct de interes de pe hartă, fie dând click pe numele obiectivului direct din lista de obiective.

Utilizatorii pot descoperi obiective şi prin introducerea unei localităţi de interes în motorul de căutare şi setarea unei zone de proximitate. Atenţie! În funcţie de add-on-urile pe care le aveţi instalate, în special ad/script blockers, s-ar putea ca funcţia de auto suggest s-ar putea să nu meargă şi atunci motorul de căutare devine inutil.

Dacă consideraţi că lista obiectivelor este incompletă, puteţi trimite sugestiile voastre echipei drumliber.ro. După ce vor fi analizate, acestea vor fi adăugate pe hartă.

De asemenea, folosind planificatorul de rută, cei interesaţi pot vedea obiectivele din apropierea localității de pronire sau sosire.

Aş putea spune că piaţa devine deja aglomerată pe această nișă a planificatoarelor de călătorii, combinate cu aplicaţiile de obiective. Rămâne de văzut cu ce vine nou fiecare: volum, caliate, originalitate etc.

4. Social Networking

Locul 3: Radisson Blu Lifestyle

Într-adevăr, nu am avut prea multe articole despre rețele sociale nișate pe turism pe acest blog. Interesantă, totuși, mișcarea celor de la Radisson Blu, care au lansat o rețea socială dedicată clienților lanțului hotelier, o rețea menită să îi fidelizeze pe aceștia. Platforma socială înlocuiește practic cardul de membru al lanțului hotelier, fiecare acțiune prin intermediul rețelei sociale (check-in, booking) fiind recompensată cu puncte de fidelitate.

Găsiți mai multe detalii în prezentările de pe prima pagină a rețelei sociale, ce poate fi accesată și prin intermediul unei aplicații mobile atât pentru Android, cât și pentru iPhone. Dezvoltatorul platformei online este Expremio Marketing, divizia de relationship marketing a BIT-SOFT Group.

10. Bloggers’ Projects

Locul 1: In Jurul Lumii cu Sky Team si Romanii

Poate nu e cel mai importanta premiu pentru tedoo.ro, dar cu siguranță spune multe despre importanța lui în mediul online românesc și va fi considerat un exemplu de urmat pentru alte campanii. Chiar, dacă faci o companie inspirându-te din alta se cheamă că plagiezi?

Înainte de Webstock Awards, tedoo.ro și SkyTeam România au fost premiați în cadrul concursului organizat între birourile naționale ale alianței, la categoria Best Communication (including e-communication). Chiar dacă pentru alianță a fost o campanie de comunicare, cu siguranță pentru autorul tedoo.ro, dincolo de un proiect de călătorii, a fost o experiență socială, având în vedere faptul că în cele zece capitale din Europa, America de Nord și Asia autorul tedoo.ro s-a lăsat ghidat de românii stabiliți în locurile respective.

Locul 3: Cluj Brands Tour

Sincer să fiu, nu am urmărit cu așa interes această mișcare ca pe un eveniment #prin[orasul]meu. Habar nu am de ce, dar știu că, trecând peste faza cu brandurile, are ca scop promovarea în rândul turiștilor promovarea unui oraș care se identifică cu brandurile care s-au născut aici. Găsiți mai multe detalii aici.

11. Mobile applications

Locul 2: Orange Explorer (o recenzie a aplicației puteți citi deja aici)

[via webstock.ro]

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.