[CONCURS] Vino cu un exemplu de afacere online în turism și poți câștiga cartea Maeștrii afacerilor online

Pentru că se apropie sărbătorile m-am gândit să ofer cadou de Moș Nicolae două cărți (John Middleton, Maeștrii afacerilor online, în limba română) cititorilor acestui blog.

Pentru a vedea cine vor fi norocoșii câștigători, vă propun un concurs în tema blogului de față: turismul online.

Cum mie îmi plac oamenii cu viziune și idei, voi acorda cele două premii după cum urmează:

  • O carte o voi oferi cititorului care lasă în secțiunea de comentarii a acestui post o idee de afacere online în turism sau un exemplu din .ro de afacere din turism. Ideea trebuie să fie prezentată pe scurt, cu avantaje și așteptări. Exemplele deja existente trebuie să fie susținute de câteva argumente pro.
  • Cea de-a doua carte o voi oferi unui cititor ce va demonta una din ideile expuse anterior (de ce crede el că nu va avea succes acea idee), evident, cu argumente.

Concursul se va desfășura din momentul publicării acestui articol până pe 2 decembrie 2012, urmând a anunța câștigătorii pe data de 3 decembrie. Pentru a nu rata anunțarea câștigătorilor vă invit să vă abonați la comentariile acestui articol. De asemenea, pentru a fi la curent cu ce se întâmplă în turismul online din .ro vă puteți abona la fluxul RSS al blogului sau la celelalte canale oficiale.

Cum în comentariile voastre pot apărea nume de companii sau situri, nu publicați comentariile înainte de a citi secțiunea Netichetă. Comentariile anonime nu vor fi luate în calcul pentru concurs.

Vă doresc succes!

Concursul s-a încheiat! În zilele ce urmează vor fi anunțați și câștigătorii. Urmăriți blogul și pagina de Facebook pentru a vedea câștigătorii.

Actualizare din 8.12.2012. Câștigătoarele concursului sunt Diana Duca și Andrada. Felicitări!

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

11 comments

Narcisa, tocmai din acest motiv am zis că ideea trebuie prezentată pe scurt, ca să nu dai mură-n gură vreunuia cu resurse.

Cu siguranță alți câțiva oameni vor avea aceeași idee ca și tine, dar cu alte abordări.

Din experiența concursurilor desfășurate pe acest blog îți pot spune că nu a fost cazul până acum. Vezi concursul National Geographic Traveler. Ca să nu mai vorbim de proiectele în stadiu de idei prezentate pe la diferite evenimente. Cele mai la îndemână exemple sunt proiectele de turism de la Arena Urșilor, Venture Connect sau NetStartUp.

Cu această ocazie am și dat surse de inspirație pentur participanți.

Mulțumesc pentru vizită și comentariu!

Turismul online: ar fi un site cu diferite oferte de vacante, in tara si in strainatate, cu diferite reduceri de pret.

Site-ul ar trebui facut dupa ce iau legatura cu anumite agentii, anumite oferte si pun toate aceste oferte pe un site, aleg ofertele cele mai avantajoase, cele mai tentante, cu preturi mai mici pentru toti oamenii, dar si, de exemplu, croaziere in eventualitatea unor oameni mai cu o situatie materiala mai buna.

Faptul ca astazi orice destinatie este la un click distanta, nu mai e un dubiu pentru nimeni. Dar adevarata provocare mi se pare, intr-un univers digital inghesuit de SEO si alte dracovenii, cum gaseste clientul tocmai site-ul tau?
Cred ca o campanie online se incepe cu o campanie offline, cu un mecanism de teaser.As incepe cu niste stencils-uri ale unui glob pamantesc cu intrebarea „Where to?” si niste urme de pasi. Apoi, cand as vedea ca lumea incepe sa fie curioasa, as muta miscarea pe facebook, cu pagina „where to”, fara sa dezvalui prea multe. As face un concurs cu premiu supriza pentru a aduna utilizatori si a dezvalui contextul, iar la sfarsit, premiul ar fi prima excursie vanduta de agentia de turism, ambalata intr-un copy bazat pe ideea de „prima data” si cat de special e.
Abia apoi, as incepe o campanie mutata pe site-ul oficial, cu accent pe grafica si mecanisme promotionale.

Alex, şi cum te-ai remarca în rândul potenţialilor clienţi în condiţiile în care trebuie să faci faţă concurenţei?

Diana, interesantă ideea ta. Chiar am văzut-o aplicată parţial într-o campanie de promovare a complexului Valea Iazurilor.

Aveau afişe cu căsuţa de căutare Google în care era scris Valea Iazurilor. Chiar sunt curios dacă a avut impactul dorit, nu de alta, dar eu am asociat campania cu lansarea Google Street View în România.

Claudiu, ai pleca de la un agregator de oferte? Nu de alta, dar ca să parsezi ofertele de pe siturile agenţiilor e o muncă sisifică, în condiţiile în care majoritatea agenţiilor nici nu au o platformă de gestiune a ofertelor, modul acestora de prezentare diferind de la un sit la altul.

Plus de asta, atât timp cât nu te gândeşti la un metasearch engine pentru camere de hotel, ai compara mere cu pere, având în vedere faptul că ofertele diferă dpdv servicii de la o agenţie la alta. Mă rog, un sistem eficient de filtrare ar rezolva şi asta.

Mulţumesc tuturor pentru comentarii!

Cred ca o idee buna ar fi un site care sa puna in legatura hoteluri, pensiuni, restaurante, etc din zone turistice, un site atat pentru turisti, cat si pentru afaceristii din turism. E simplu si se aseamana cu mecanismul site-urilor de reduceri: daca ai o afacere legata de turism si doresti sa atragi mai multi clienti, iti inscrii afacerea pe site. Cei de la site vin „in inspectie”, observa, iti pun intrebari si iti incadreaza afacerea in anumiti parametrii (funcie de asezare, numar de clienti, preturi, caracteristicile demografice ale clientilor), iar apoi iti gasesc afaceri asemanatoare cu care iti propun sa colaborezi, pentru promovare reciproca, dupa exemplul urmator: turistilor cazati la un hotel X li se va oferi un voucher de reducere la restaurantul Y, din aceiasi statiune, asemanator ca baza de clienti si nivel al preturilor; la restaurantul Y primesti un voucher de reducere sau doar pliante pentru patioarul sau cinematograful Z, din statiune sau din apropiere; mai mult, la plecarea din statiune, la hotelul X te va intampina cu o oferta pentru alte 3 hoteluri din statiuni apropiate, in cazul in care faci un tur al tarii, functie de ruta pe care vrei sa o alegi. Evident, 2 hoteluri sau pensiuni din aceiasi statiune nu vor colabora intre ele, ci doar cu afaceri de alt tip (cafenele, restaurante, pizzerii) din aceiasi statiune sau cu afaceri de acelasi tip (cazare) din alte statiuni. Site-ul este util si turistilor, pentru ca isi pot programa rute prin tara, parcurgand „lanturi” de afaceri, astfel incat sa obtina cat mai multe reduceri, si afaceristilor care isi atrag clieti de la parteneri si primesc si mici comisioane pentru clientii „trimisi” la partenerii lor. Administratorii de pensiuni, restaurante etc se vor inregistra pe site si vor plati un abonament lunar, si isi vor alege partenerii dintre propunerile facute de administratorii site-ului

turism online…Ma gandesc la un site care sa contina informatii asupra unor locatii din tara si din strainatate.Mai mult,ar fi bun un fel de motor de cautare pe mai multe criterii:de exemplu,turistul vrea sa gaseasca o zona de deal,pe o raza de 1000km de la locatia actuala,o cazare de 4 stele,suma pe noapte sub 200lei,paturi matrimoniale,acces la internet,obiective de vizitat:muzee si dupa cautare,sa-i apara mai multe eventuale destinatii.In afara de cautarea asta personalizata ar putea sa contina un fel de portofoliu pe zone de pe glob sau din tara.Fiecare „dosar”sa-i zic asa, sa contina o scurta descrierea locului,poze,impresii de la turisti care au vizitat locul,ponturi de cazare si o optiune de a putea contacta prin voce chiar un reprezentat al acelui loc si a-i cere orice informatie.Rezervarile sa se poata face printr-un simplu apel telefonic la un numar afisat pe site sau prin completarea unui formular si achitarea sumei prin paypal.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.