e-Turism Bref (22) – 29 octombrie – 04 noiembrie 2012

Ca de obicei începem săptămâna cu revista presei pentru săptămâna ce doar s-a încheiat. Alin Burcea, Hoteldeals, Smartlink Communications, GPeC, veltravel.ro, cazare.info, Netopia Mobilpay, PayU şi alţii fac subiectul celei de-a 22-a ediţii a e-Turism Bref.

Blogging

Răzvan Pascu ne ține în priză cu interviuri luate oamenilor din industria turistică. De această dată, Alin Burcea, patronul agenției de turism Paralela 45, a răspuns întrebărilor lui Răzvan. Ce mi-a atras atenția în acest interviu a fost punctul de vedere al domnului Alin Burcea despre turismul online:  Avem si noi de putine luni rezervare si plata on-line, atat pachete, cit si hoteluri. Avem o forma speciala de prezentare pt smart-phone-uri pe care o lansam in curand, ca si QR-ul. Vrem sa finalizam XML-uri (ma obsedeaza xml-urile astea, turismul a devenit o retea de…xml-uri!) cu cit mai multi parteneri astfel incat turistului sa ii ia 5 minute o rezervare, plata, emitere voucher. Iar în caz că spusele dânsului legate de rețelele XML nu vă conving, urmăriți și prezentarea lui Filip Lepuș din cadrul Marketing Online în Turism.

Din blogosferă aflăm că hoteldeals.ro, singura combinație între o platformă de comercializare online și logistica unei agenții de turism licențiată, a împlinit un an de la lansare.

În acest week-end, Iulian Sîrbu a încântat Clujul cu poveşeti din expediţia sa din Aconcagua. Ba chiar a experimentat live bloggingul din tren, în drum spre Cluj (vezi clipul de la începutul articolului).

Marketing viral (video)

Acum pot spune că prezentarea lui Doru Mărculescu din cadrul evenimentului Marketing online în turism este incompletă. Îi lipseşte un clip de promovare mixtă a României: din punct de vedere business şi turism. Cei de la Smartlink Communications au încercat această abordare.

Turism online

În timp ce eu şi alţi industriaşi ne cunoşteam în cadrul întâlnirii puse la cale de echipa turismmarket.com, cei mai buni comercianţi online erau premiaţi în cadrul Galei Premiilor e-Commerce. Veltravel s-a remarcat ca cea mai bună agenţie de turism a anului. Aştept acum ştirile cu superlative în domeniu desprea agenţie. Oare îşi va putea face loc Veltravel printre prima, cea mai mare şi cea mai cunoscută agenţie de turism online? 🙂

În materie de cataloage online cu unități de cazare, cazare.info, sit dezvoltata și administrat de către S.C. Klain S.R.L. din Cluj-Napoca, va împlini în luna noiembrie un an de existență. De menționat faptul că proiectul a beneficiat de o investiție de 15.000 EUR, iar echipa intenționează să acopere România, din punct de vedere locuri de cazare, în proporție de 80%, pentru ca mai apoi platforma cazare.info să mai încorporeze încă 150.000 de profile de unități de cazare din întreaga lume. De asemenea, deși trebuie să recunosc că proiectul beneficiază de un design mai mult decât atrăgător, nu pot să nu remarc că lipsește de pe sit secțiunea de informații utile promovată în comunicatele de presă. Nu de alta, dar era și eu curios de subiectul Ce reprezintă procesul SEO la un site?.

De la PayU România aflăm că un procent de 30-40% din plățile efectuate pentru servicii turistice s-au efectuat online, turismul calificându-se astfel ca un domeniu cu o pondere mare a plăților online din vânzările totale. De asemenea, cea mai mare plată online din turism, în 2012, a fost de 8000 de euro, cu siguranță pentru vreo croazieră de lux, ceva.

Dacă mai luăm în calcul și noua opțiune testată de Netopia Mobilpay, portofelul electronic, cu siguranță va trebui să revizuiesc articolul dedicat direcțiilor de dezvoltare a aplicațiilor mobile pentru turism. Mai ales din perspectiva microplăților. Iar generic vorbind, internetul de mare viteză ar trebuie să fie, de asemenea, o premisă pentru dezvoltarea unor aplicații din ce în ce mai complicate.

Pe partea de monumente, de pe situl turismistoric.ro aflăm că săptămâna aceasta va fi relansat situl monumenteuitate.ro.

Subiectul unei relansări a fost și serviciul Digital Zoo.

Turism mobil

Lunea trecută, MAE a lansat Sistemul de alertă SMS, un sistem de atenționare pentru cetăţenii români care călătoresc în străinătate, sistem dezvoltat în parteneriat cu dezvoltat în parteneriat cu COSMOTE, Orange, RCS & RDS şi Vodafone. Sistemul de alertă informează cetăţenilor români care călătoresc în străinătate, în zone cu grade de risc, prin SMS referitor la datele de contact ale misiunilor diplomatice şi consulare ale României din statul unde aceștia se află.

Locuri de muncă

Dintr-un sondaj BestJobs făcut pe un eșantion de 2000 de respondenți, aflăm că mulți dintre aceștia au terminat un program universitar în domeniul finanțe sau în turism. De necrezut, mai ales că cererea pentru agenți de turism a scăzut în ultima perioadă. Ceva, ceva nu se leagă aici.

În altă ordine de idei, TUI Travel Center Eurolines caută Asistent Departament de Turism cu deschidere către sistemele de rezervări.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

4 comments

Multumesc pentru prezentarea activitatii mele clujene, Petrus! O singura mentiune: prezentarea expeditiei Aconcagua 2011 nu a mai avut loc. Am mers in Cluj pentru a ma intalni cu bloggerii de travel clujeni si pentru a vizita Targul Touristica. Voi scrie zilele urmatoare si despre aceste evenimente.

Pingback: Informarea prin SMS, primul pas către o aplicaţie mobilă | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.