Analiza predicțiilor și retrospectiva anului 2012 în turismul online (I)

Sper că articolul de față vă găsește deja aclimatizați cu 2013 și planurile deja făcute. Așa, ca de început de an, am să trec puțin prin predicțiile pe care le-am făcut acum un an de zile în ceea ce privește turismul online, încercând în paralel o retrospectivă a lansărilor/evenimentelor/momentelor cheie pe direcțiile prezise de mine în ceea ce privește rezervările online, aplicațiile mobile cu aplicabilitate în turism, blogosfera de călătorii și siturile de reduceri colective dedicate.

Sistemele de rezervări online cu accent pe partea de pachete turistice

Pe partea aceasta de agenţii online, nu am făcut o predicţie care să se regăsească în lansări sau alte momente cheie întru-totul, dar lucruri cu impact s-au întâmplat.

Ziceam că vor avea loc preluări între agenţiile de turism, iar singura preluare cu impact asupra pieţei a fost cea a agenţiilor Europa Travel şi Bibi Touring de către Christian Tour Grup. Consolidarea a avut cu siguranţă un rol importat în conturarea şi închegarea unui sistem de rezervări, acum cu deschidere către toate părţile implicate. [mai multe aici]

Intrăm astfe în zona sistemelor de rezervări, unde mizam pe dezvoltări in house. S-a întâmplat tocmai contrariul. Agenţiile de turism au implementat sisteme de rezervări consacrate, și s-au axat pe vânzarea de pachete turistice (pachete dinamice: cazare + transport).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vel Travel s-a declarat prima agenție de turism care a introdus astfel de pachete în online. Doar pentru 15% din pachetele de servicii vândute clienții plătesc cu cardul. Nu au fost introduse în 2012, dar agenția a tot încercat să iasă în față cu acest aspect pe parcursul anului ce doar s-a încheiat. De asemenea, agenția de media MEC România laudă faptul că serviciile sale de Search Engine Advertising și Search Engine Optimization prestate pentru veltravel.ro au crescut vânzările pe partea de online a agenției. [mai multe despre Vel Travel]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vola.ro, agenție de turism online specializată pe bilete de avion, a lansat propria platformă de rezervari online din dorința de a se întrepta spre modelul de agenție de turism ce oferă servicii complete. Noua platformă ce poate fi accesată urmând link-ul vola.ro/hoteluri integrează recenzii de hoteluri postate pe tripadvisor.com și hoteluri listate pe situl booking.com sau de la alți furnizori de astfel de servicii. Această mișcare i-a permis agenției să ofere clienților săi pachete de tip city break (avion + hotel). De asemenea, motorul de căutare bilete de avion a fost îmbunătățit odată cu introducerea facilității Big Flex. [mai multe aici]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

În ceea ce privește popularizarea sistemelor de rezervări online deja implementate, și J’Info Tours oferind reduceri pentru rezervările hoteliere efectuate online. De asemenea, agenția a încercat o diferențiere față de restul agențiilor prin implementarea unui agent virtual ce ghidează vizitatorii sitului în primii pași ai rezervării. Rămâne de văzut cum va influența acest aspect creșterea numărului de rezervări online. [mai multe aici]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Evident, nu putem uitat din schemă unul dintre pionierii paravion.ro, care a venit cu pachete customizate pentru eMag Marketplace, unul dintre canalele de desfacere pentru care a optat la începutul lui noiembrie 2012.  Și nu numai cu pachete, dar și cu integrarea sistemului de rezervare oferit de Amadeus în platforma eMag Marketplace. Rămâne de urmărit spre ce piețe noi va avea acces paravion.ro odată cu extinderea eMag. [mai multe aici]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Anul s-a încheiat cu lansarea sitului de rezervări vacanțe online al francizei TUI TravelCenter, sit ce permite și plata online a pachetelor turistice. Vacanțele fac parte din ofertele partenerilor turopoeratori ai TUI TravelCenter, situl comunicând cu sistemele de gestiune ale acestora, lucru ce perimite înștiințarea utilizatorilor de indisponibilitatea acestora. Deși în 2012 doar 5% din vânzări au venit din online, reprezentanții francizei TUI TravelCenter speră că cu lansarea noului sit de rezervări procentul va crește, creștere dorită și din prisma axării activității pe online. [mai multe aici]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Concluzia e că încă nu putem vorbi de turism exclusiv online, cei mai sceptici dintre voi o să îmi puneți că nu există acest concept întrucât orice agenție are nevoie de sediu fizic, atât timp cât multe din agenţiile de turism dezvoltă forme mixte de agenție online și agenţie clasică, pentru a veni în întâmpinarea mai multor categorii de consumatori.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

7 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.