Informarea prin SMS, primul pas către o aplicaţie mobilă

paravion.ro

Chir dacă nu m-am încumetat la analize, mi-am ţinut publicul la curent cu ceea ce se întâmplă în materie de canale de comunicare ale entităţilor implicate mai mult sau mai puţin în activitatea turistică. Astfel, cititorii blogului au aflat când MAE a introdus sistemul de alertă prin SMS pentru cei ce călătoresc în afara graniţelor sau când Blue Air-ul a inaugurat sistemul de informare asupra cursei şi a vremii în destinaţiile în care operează.

Chiar dacă este considerat deja un mijloc învechit de comunicare, acum când există aplicații mobile, Facebook, email etc., SMS-ul rămâne poate cel mai eficient canal de comunicare atunci când vorbim de informarea pasagerilor/clienților unei agenții de turism etc. Mesajul este recepționat direct, fără a suferi de pe urma unui flux masiv de informații ce îl împinge undeva la un capăt de listă.

Tot în zona aceasta a operatorilor din turism care au adoptat sisteme de informare prin SMS a intrat, acum 2 zile, și agenția de turism online paravion.ro. Cum agenția aduce mai aproape de pasageri informațiile necesare unei călătorii prin platforma Sound of Data, conceptul este promovat sub eticheta smart travel. Așadar, prin abonare pasagerii pot opta  pentru primirea direct pe telefonul mobil a informațiilor de călătorie precum prognozele meteo ale destinației de călătorie, codul rezervării online sau actualizări în timp real privind eventualele modificări la orarul zborului rezervat. După rezervare, pasagerii primesc prin SMS un link personalizat cu toate informațiile de care au nevoie sau de care s-ar putea să aibă nevoie pe parcursul călătoriei.

Toate bune și frumoase până aici. Mi-am creat cont special pe paravion.ro ca să văd cum mă pot abona la acest serviciu. Din păcate, nu am găsit nicio opțiune care să îndeplinească această funcție. Pasagerii ar trebui să aibă opțiunea de abonare vizibilă în contul de client de pe paravion.ro, așa cum există pentru licitații, fără a aștepta o primă rezervare pentru a avea acces la acest timp de serviciu.

Un alt detaliu care justifică titlu articolului, din moment ce utilizatorul primește un link personalizat, este legat de faptul că fără serviciu internet activ pe telefon informarea nu are nicio valoare. Cred că aplicația mobilă pe care paravion.ro o tot anunță în curând din 2011 rezolvă problema de față. Cred că informațiile legate de codul rezervării online, poarta de îmbarcare și modificările orarului de zbor sunt suficiente în ceea ce privește comunicarea din SMS. Datele meteo din orașul de destinație sunt deja detalii ce pot să se regăsească în aplicația mobilă, detalii de care pasagerii se pot lipsi inițial (atât timp cât există notificări legate de modificările orarului de zbor). Combinate cu mici ghiduri turistice (bloggerii care s-au plimbat cu paravion.ro sunt cheia ;), asta legat de cum ar trebui să se folosească agențiile de conținutul generat de bloggeri) ce pot fi salvate offline, ar face deliciul pasagerilor în materie de aplicație mobilă. 🙂 Și când mă gândesc că e vorba doar de text, nici nu cred că ar fi greu de implementat într-o aplicație. Wizz Air-ul a dezvoltat o aplicație cu ghiduri audio, independentă, ce-i drept, de aplicația de booking.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

4 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.