e-Turism Bref (32) – 21 ianuarie – 3 februarie 2013

SEO Monitor, Google, Transport Urban, Turist Clubautogari.ro, Eventur și Evensys fac subiectul știrilor din turismul online din perioada 21 ianuarie  – 3 februarie 2013.

Foto: rainy city, Hmm !! Overchoice ! via Flickr, Creative Commons Attribution

Marketing Online

Într-un articol pe blogul personal, Traian Bădulescu își completează ideile pe care le-a expus în articolul de pe incomemagazine.ro pe care vi-l semnalam în ultimul post dedicat revistei presei în turismul online.

80% dintre români se documentează online înainte de a cumpăra un pachet turistic. Dacă ar fi să ducem analiza un pic mai departe, am constata că o fac oriunde altundeva decât pe situl agenției; și aici valid faptul că agențiile nu știu să se folosească de conținutul pe care îl generează bloggerii în campaniile pe care acestea le inițiază.

Rămânem tot în aria căutării pe internet și aflăm că în 2012 cele mai mari creșteri pe segmentul călătorii le-au avut căutările legate de litoralul românesc sau de Transalpina. Mamaia și Costinești au fost cele mai căutate stațiuni pe Google în 2012.

Aplicații mobile

Aici, pe blog, am tot scris despre aplicații mobile cu aplicabilitate în turism pentru Android și iPhone, într-o mai mică măsură despre aplicații Windows Phone și Nokia și deloc de aplicații BlackBerry. Pe blogul Hai Hui Stângaci găsiți o listă de aplicații BlackBerry numai bune de avut la îndemână atunci când sunteți în deplasare.

Pentru cei care nu au înțeles care e treaba cu aplicația Transport Urban echipa de dezvoltare a făcut o secțiune de Frequently Asked Questions pe blog pentru a veni în întâmpinarea acestora. Tot de aici aflăm că își doresc foarte tare colaborarea cu regiile de transport pentru a oferi utilizatorilor informații cât mai exacte în ceea ce privește timpii de sosire în stații ș.a.m.d.

Am descoperit recent o pseudo aplicație mobilă a unei agenții de turism din București, Turist Club. Zic pseudo aplicație pentru că pur și simplu e o pagină de index unde sunt adunate link-uri către contul de Facebook, către localizarea agenției pe hartă, către situl agenției și date de contact ale acesteia. Și ghiciți ce se întâmplă când dai să intri pe sit din aplicație? Exact, situl nu e optimizat pentru dispozitivele mobile.

Planificare online

Cei care călătoresc des cu autocarul în țară au acum la dispoziție noul sit autogari.ro, unde sunt scoase în față cele mai rapide și ieftine curse pe ruta de interes. De asemenea, înregistrarea pe sit se poate face folosind un cont de Facebook, Gmail, Yahoo sau Twitter pentru a grăbi sistemul de preluare a datelor personale necesare rezervărilor online. Din păcate, se pare că aceste schimbări au dus la disfuncționalități în aplicația mobilă. Am făcut vreo 4 căutări de traseu și niciun rezultat, deși pe cel puțin o rută ar fi trebuit să îmi afișeze așa cum s-a întâmplat în timpul testelor de acum 2 săptămâni când v-am prezentat aplicația.

Microplăți

Chiar așa, mai plătește cineva accesul la metrou prin SMS? Și aici mă refer la abonații Orange. Conform unor teste ale redactorilor click.ro, sistemul de taxare prin SMS nu funcționează corespunzător.

Evenimente

Acum vine secțiunea în care voi spune cât de mult urăsc munca la corporație :), asta pentru că în 2 luni vor avea loc 2 evenimente dedicate turismului online și celui mobil și nu voi putea să merg la niciunul.

Pe data de 10 aprilie 2013, la Ramada Bucharest Parc, va avea loc conferința Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry, conferință organizată de către Eventur, startup în care e implicat Alex Filip. Aici puteți citi mai multe despre cum a luat naștere Eventur. Îmi plac concurența și evenimentele diverse. 🙂

De asemenea, pe 11 aprilie 2013, la Howard Johnson București, se va ține o altă conferință dedicată turismului online, eTravel Conference, eveniment organizat de către Evensys. Evenimentul oferă acces celor prezenți la un studiu pregătit de către Daedalus Millward Brown în ceea ce privește modul în care consumatorii din România caută și achiziționează servicii online de turism (tot s-a vorbit zilele trecute pe acest subiect).

Turismul viitorului

Pe final vă aduc în atenție două articole despre cum vor arăta orașele viitorului și despre cum se poate promova turismul în outdoor cu ajutorul codurilor QR.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

5 comments

Salutari,
Desi sunt nou si probabil o sa va deranjeze, eu personal nu v-as recomanda sa puneti asa de multe link-uri intr-un singur post, este posibil sa va dauneze…
Puneti cat mai putine link-uri, este doar o parere nu o luati in numere rau.

Acceptati Guest post-uri?

Salutare şi bine aţi venit pe blog!

Nu mă deranjează deloc feed-back-ul dvs. Cum pe blogul de faţă se încurajează discuţiile cu argumente, vă invit să explicaţi de ce mi-ar putea dăuna această practică. Aşa ajutaţi şi pe alţii care trec pe aici.

Şi da, accept guest-posturi atât timp cât sunt concentrate pe subiectele tratate pe acest blog. Găsiţi mai multe detalii aici: gtd.ro/despre-blog/#colaborare

Pingback: Agenții de turism și aplicații mobile | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.