e-Turism Bref (33) – 4 – 24 februarie 2013

flyer, Bit-Soft, Out4Food, fidelizareÎn revista presei de azi avem scurte intervenţii legate de sfaturile ANAT către turişti, de statistici în turism, de compania IT Pentalog, de firma de PR în turism Romania Travel Communication, de proiecte de promovare a obiectivelor turisice din judeţul Vrancea prin intermediul codurilor QR şi de avântul aplicaţiilor mobile în zona HoReCa.

Rezervări online

ANAT-ul face ce face, de zici că e un blogger ce face linking intern, şi subliniază încă o dată faptul că siturile de cupoane de reducere sunt de încredere, la fel ca și siturile de agenție care nu își afișează datele de identificare și licența de turism. Dacă tot promovează agențiile de turism ce au găzduită sigla ANAT pe sit, să facă ANAT-ul și o campanie de corectă informare a turistului internaut, să educe agențiile întru buna abordare a clientelei.

Câți dintre voi, cei care faceți articole documentate despre diverse, mai folosiți statisticile oferite de Institutul Național de Statistică? La modă acum e să folosești studii independente, la comandă sau evoluții ale unor situri de rezervări online. Conform unui sit de rezervări online, știm că agențiile de turism au oferit 247 de oferte pentru Italia, 143 pentru Bulgaria, 138 pentru Spania, 120 pentru România și 116 pentru Franța.

Companii

Compania IT Pentalog caută să recruteze pe parcursul anului 28 de programatori Java sau .NET pentru filiala din Brașov în vederea extinderii unui proiect pentru un client lider european în servicii de turism online. Cine să fie?

Happy Tour și paravion.ro încearcă piața din Bulgaria.

Răzvan Pascu a lansat oficial agenția de PR în turism Romania Travel Communication.

Proiecte de turism online

Pe la începutul lunii s-a tot vorbit de faptul că obiectivele turistice din Județul Vrancea vor beneficia de plăcuțe cu coduri QR, ce vor facilita accesul vizitatorilor la informații de natură istorică. Era vorba de proiectul Cultura și Patrimoniul National Vrancea în mediul online “Google Maps – QR”, proiect pronit de la o idee a unui blogger din Focșani, Florea Cristian. Oricât de mult mi-ar plăcea mie idee și aș admira oamenii din spatele proiectului pentru inițiativă, nu pot să nu remarc că pagina dedicată proiectului de pe situl Direcției Județene de Cultură Vrancea, pagină promovată printr-un QR cod, nu este optimizată pentru mobil. Nici nu vreau să mă gândesc.

Vezi aici o altă idee de folosire a codurilor QR într-un muzeu: Tururi virtuale prin intermediul telefonului mobil

Începând de azi, călătorii în căutare de prețul corect pentru o vacanță au la dispoziție situl happymonday.ro, proiect susținut de blogul ghiduri-turistice.info. Așadar, în fiecare luni, situl va afișa 12 oferte turistice la prețuri mult mai mici decât de obicei. Să vezi acum campanii după evenimentele Black Friday.

Blogging

Pentru amatorii de tururi virtuale, Ligia Adam a făcut o colecție de link-uri ce face trimitere către astfel de tururi. Printre trimiterile din articol se regăsește și 360cities.net, sit care se laudă cu cea mai mare fotografie panoramică din lume: panorama
Londrei de pe Turnul BT, panoramă realizată pentru a marca anul olimpic și paralimpic 2012, găzduit de capitala britanică, după cum transmite Cook Communication, compania care se ocupă de comunicarea firmei ce administrează situl.

În cazul în care sunteți curioși despre ce mai fac bloggeri de călătorii din România, aflați că:

  • Iulian a revenit din călătoria sa #cutrenul prin Europa;
  • parte din travelgirls.ro și Cezar Dumitru au fost la schi în Austria, la invitația Eximtur și a Biroului de Turism al regiunii Zell am See – Kaprun,
  • întreaga echipă travelgirls.ro, Răzvan Pascu și Roxana Farca au fost la Târgul de Turism de la Belgrad, la invitația Biroului de Turism al Germaniei,
  • iar la invitația TAP Portugal, Roxana Farca și Cezar Dumitru au plecat la Lisabona, la BTL.

Observați și voi bătălia de la eTravel Awards (în cadrul eTravel Conference), da? 🙂 Sper ca data viitoare să pot însira alte nume aici.

Plăți online

Cei ce derulează proiecte online în turism pot face crowdfunding prin platforma multifinantare.ro. Platforma permite 3 forme de crowdunding: capital (inițiatorii proiectelor cedează părți din acestea finanțatorilor), creativ (finanțatorii își doresc produsul produs de către proiect) şi caritabil (finanțatorii facilitează, fără obligații, evenimente caritabile). Mai multe detalii într-un interviu cu Mirel Borodi, inițiatorul platformei de crowfunding, de pe situl Bursa.

Aplicații mobile

De la Ana Matei aflăm că 2013 va aduce ușoare creșteri ale siturilor și aplicațiilor mobile în sectorul HoReCa. Cu toate acestea, vor lipsi campaniile de marketing pentru promovarea acestora. Din ce am observat eu, singurele campanii de marketing pentru promovarea aplicațiilor mobile din sectorul HoReCa sunt cele ce constau în popularizarea aplicațiilor prin intermediul meniurilor sau al flyerelor din localuri. Ceva outdoor nu cred să fi văzut sau campanii interactive. Momentan se are în vedere fidelizarea clientelei existente, multe aplicații de genul fiind axate pe programul de fidelizare (vezi aplicația Radisson Blu Lifestyle despre care am scris aici sau aplicația Out4Food despre care am scris aici). Cu toate acestea, încă din toamna trecută a crescut și apetitul administratorilor de companii din HoReCa pentru astfel de aplicații.

Prin intermediul cnet.ro am descoperit o aplicație mobilă dedicată bisericilor fortificate din Transilvania.

Star Taxi își extinde acoperirea în Iași și Timișoara.

Chestionar

O cititoare a blogului lipa-lipa.ro, Adri Takacs, studentă la Facultatea de Geografia Turismului din Cluj-Napoca, are nevoie de o mână de ajutor cu un chestionar dedicat importanței hărților (digitale) în orientarea turiștilor. Chestionarul îl găsiți AICI, iar rezultatele acestuia aici. Ce nu înțeleg eu e cărei zone geografice îi este specific studiul în cauză? Nu de alta, dar văd respondenți din Europa, SUA, Indonezi, Thailanda etc.

 

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

5 comments

Proiectul QR Vrancea a fost momentan sistat. Am renuntat, din motive tehnice, la ideea de a posta informatii pe domeniul actual al directiei. Am achizitionat deja un alt domeniu.

Pingback: 3 tehnologii mobile integrate într-un ghid turistic european | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.