Follow-up la Socia Media Dashboard. FOTE 2013

FOTE 2013, sporturi de iarna, Brasov, Romania, olimpiadaAşa cum v-am promis în articolul dedicat acoperirii evenimentului FOTE 2013 în social media, revin cu câteva concluzii.

Cum articolul a fost focusat în pincipal asupra paginilor de Facebook, voi păstra concluziile doar asupra lor, excluzând paginile dedicate evenimentului.

Pe toată durata evenimentului, doar administratorii a două pagini de Facebook zonale au profitat de evenimentul în sine pentru a atrage fani, aşa că cele mai vizibile pagini au fost cea a ziarului Braşovul Tău, pagină pe care nu am indicat-o ca sursă de informare în articol, dar pe care am inclus-o în lista de pagini dedicate FOTE 2013 pe Facebook, şi cele dedicate Complexului Cheile Grădiştei.

Cum am ţinut sub observaţie numărul de fani al paginilor, mai jos găsiţi o evoluţie a acestora de la începutul evenimentului şi până în prima zi de după încheierea acestuia.

 

Nume Pagină Tip Pagină Check-In/Like Fani la 17.02 Fani la 23.02 Evoluție
Brasov, Romania Check-In Page 6 84536 85310 774
Poiana Stalin, Brasov, Romania Check-In Page 5 31 36 5
Poiana Brasov (Resort) Fan Page N/A 52835 52892 57
Râșnov Check-In Page 28 1382 1391 9
Râșnov Fan Page N/A 655 655 0
C.S. Rasnov Fan Page N/A 7 7 0
Predeal, Romania Check-In Page 12 7213 7395 182
Predeal Fan Page N/A 70 70 0
Pârtia Clăbucet Predeal Check-In Page 21 3551 3661 110
Cheile Gradistei Check-In Page 16 1535 1602 67
Cheile Gradistei Fan Page N/A 2341 2462 121
Clubul Sportiv Cheile-Gradistei Fan Page N/A 139 160 21

Competiţiile de la Predeal au avut cele mai slabe acoperiri pe Facebook, ca și conținut, deși ca și evoluție a numărului de fani pagina de check-in s-a clasat pe locul 2, pe când cea mai mare expunere au avut-o cele dedicate Braşovului (Brașovul Tău) şi cele dedicate Cheile Grădiştei.

În primul caz vorbim de un loc de desfășurare a competițiilor unde şi acoperirea media a fost pe măsură, iar în cel de-al doilea caz vorbim de implicarea uneia dintre gazdele evenimentului, administratorul pistei de biatlon de la Cheile Grădiştei. Pentru Braşovul Tău implicarea în acoperirea evenimentului se justifică prin natura activităţii, iar pentru Cheile Grădiştei prin dorinţa de a promova complexul turistic.

Pe niciuna din paginile monitorizate nu am văzut taburi dedicate sporturilor din cadrul evenimentului, toată acoperirea s-a făcut pe wall-ul principal al paginilor.

Legat de comportamentul de check-in al celor care s-au aflat în locurile desfăşurări evenimentelor, îmi pare rău, dar am uitat de aspectul ăsta. Ca și idee, am împărțit numărul actual al check-in-urilor la numărul de like-uri și am obținut o rată de check-in per like. Nu vreau să mă avânt în fel de fel de scenarii pentru a nu mă face de râs :), dar dacă faceți calculul veți vedea că rata de check-in la evenimente outdoor este destul de limitată; în condițiile în care evenimentul s-a bucurat de câteva mii de spectatori, rata de check-in raportată la numărul acestora a fost de sub 1%. Drept urmare, slabe șanse ca vreun brand să fi făcut campanii de check-in pe Facebook sau pe orice alt canal social media. Asta pentru că oamenii sunt interesați de ce se întâmplă la evenimentul al care au venit și nu de ce se întâmplă pe Facebook. Voi cum obișnuiți să faceți check-in pe Facebook: în timpul evenimentelor sau post evenimente?

În rest, sincer să fiu nu am observat progres deloc, deşi am scris articolul respectiv în ideea în care social media este importantă pentru creşterea unor branduri zonale. Este evident că acest aspect nu este de interes pentru consumatorul de rând de social media, ci mai degrabă pentru entităţi media, care vizează ceva dincolo de awareness, şi de agenţi economici care îşi doresc fluxuri mari de turişti. Asta mă face să îmi pară rău că nu am monitorizat paginile hotelurilor care au găzduit delegațiile sportive.

Oricum, peste paginile pe care m-am uitat, la momentul evenimentului, majoritatea hotelului promovau încă evenimente ca nunți și botezuri, ignorând evenimentul. Activitatea normală în social media a hotelurilor în cauză ar fi putut fi păstrată prin crearea de taburi de informare dedicate evenimentului, dar vorba aceea … mai e mult până departe.

Interesat de promovarea turistică pe Facebook? Citește și articolul Promovarea brandului turistic al României se va face și pe Facebook

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.