Cum se folosesc codurile QR într-o campanie de promovare turistică

cod QR, QR CodeDeşi adoptarea lor e considerată de mulţi un clişeu, plasate inteligent codurile QR pot face diferenţa.

Majoritatea celor implicaţi în turism şi interesaţi de mijloace moderne de promovare le folosesc pentru redirecţionarea celor interesaţi către situl de agenţie. Marea greşeală pe care o fac e să nu îşi optimizeze situl pentru dispozitive mobile. Şi aici vorbim cam de toate industriile care au legătură cu online-ul, nu numai de turism. Nu știu câți ați remarcat că, în timpul Târgului de Turism din toamna lui 2012, că Eximtur-ul și-a promovat prin intermediul codurilor QR de pe broșurile din stand un landing page cu destinații exotice. Din păcate, situl nu era și nici nu e optimizat pentru mobil.

Foto: Michael Coghlan, QR Man via Flickr, Creative Commons Attribution

Christian Tours foloseşte codurile QR dincolo de tiparul de mai sus. Acestea sunt plasate pe panourile publicitare şi ascund coduri de ofertă, pe care utilizatorii sunt încurajaţi să le salveze pe telefon, după scanare, pentru a le folosi mai târziu pe situl agenţiei.

cod QR, cod bidimensional

Deşi un proces anevoios de informare a publicului vizat, metoda scuteşte agenţia de greşeala sitului neoptimizat pentru mobil de care am amintit mai sus.

Cum nu mi-a ieşit niciun panou de promovare în cale, nu mă pot pronunţa asupra informaţiei pe care vizitatorul o găseşte în oferta săptămânii. Este ea dedicată numai categoriei de public vizată sau este accesibilă oricărui vizitator ce navighează pe internet (după modelul aplicaţiilor mobile ce permit accesul exclusiv al utilizatorilor acestora la servicii mai avantajoase dpdv preţ etc.)?

Până lămurim problema, nu de rămâne decât să sperăm la metode mult mai creative de promovare turistică prin QR coduri, cum ar fi rezervări la o scanare şi un click distanţă, programări la evenimente sau date până la care se acordă anume reduceri şi alte variante combinate cu branding de QR cod.

Ce alte agenţii de turism din România au mai folosit QR coduri în activităţile de promovare?

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Pingback: Add some interactivity to the brochures | Narcis Radu

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.