Cum se seteaza o campanie de Remarketing (2)

Continuam articolul cu setari mai avansate pe care trebuie sa le facem din Google Analytics. Puteti vedea prima parte a articolului aici

Inainte sa incepem aceasta etapa trebuie sa ne legam contul de AdWords cu contul de Analytics. Cei care inca nu au facut aceasta legatura gasesc un clip video cu instructiuni aici.

 

Stabilirea audientelor – Partea 2

Adauga lista de remarketing
Adauga lista de remarketing

Sa inceapa distractia!  🙂

Ca sa pot sa contorizez cat mai bine, eu impart  audientele in 2 categorii : oamenii care sunt foarte interesati (de site, de anumite articole, de orice ) si oamenii care nu sunt interesati sau mai bine-zis nu isi dau seama ce rateaza. 🙂

Daca in radul de mai sus nu m-am exprimat corect, o sa va dati seama la ce m-am referit mai jos. 🙂

Audienta interesata

Prin audienta interesata ma refer deja la oamenii care au vizitat deja site-ul si au deja o anumita „afectiune” fata de el. Este cea mai importanta audienta si, din cate am testat pana acum, cea care face cele mai multe conversii. Fie ca ai blog de turism, fie ca ai agentie de turism si, sa va spun sincer, cam orice tip de site, aceste audiente sunt necesare.

Ca sa putem sa facem astfel de liste custom, trebuie sa bifam Create my own remarketing type using Visitor Segments. Astfel putem incepe setarea audientelor. 🙂

Oamenii care viziteaza multe pagini

Din ce am vorbit cu mai multa lume, acest tip de audienta este o sabie cu 2 taisuri 🙂 (pentru unele site-uri nu e bine sa ai multe pagini vizitate pentru ca inseamna ca omul respectiv nu gaseste informatia pe care o cauta). In momentul asta noi vrem sa targetam oamenii care deschid multe pagini in site-ul nostru.

Daca esti blogger, asta este audienta ta cea mai importanta pentru ca in momentul in care vrei sa comunici ceva oamenilor, ca ai lansat ceva, ca ai scris un nou articol etc., nici nu vrei sa-ti imaginezi ce CTR poti sa ai. 🙂

Audienta interesata

Nu uitati sa umblati la Membership duration. Eu prefer sa il las cat mai mare pentru o astfel de audienta.

Setarile facute in pop-up

 

setari-google-audienta

Este foarte important sa setam numarul de pagini afisate conform dorintelor noastre. De exemplu, daca pe site-ul nostru omul citeste in medie 2,5 pagini, nu are rost sa targetam oamenii care vad mai mult de 3 pagini. De asemenea, nici nu are rost sa targetam oamenii care viziteaza mai mult de 15 pagini, in cazul de mai sus pentru ca s-ar putea sa nu avem astfel de oameni.

Oamenii care stau mult timp pe site

In parte din cazuri vorbim de aproape aceasi audienta ca mai sus. Dar sa va explic de ce nu e asa. Daca tu, cel care citesti, esti interesat doar de acest articol despre remarketing (timp de 2 -3 minute … sau 10 ), ai aflat informatia de care ai nevoie si ai plecat. 🙂 Deci tu, in momentul de fata, nu te incadrezi in audienta de mai sus. Right?

O alta problema sunt acei utilizatori care au plecat de la calculator mai mult timp si apoi fac actiuni, dar oricum e bine sa ii targetam si pe aceia.

Targhetarea oamenilor care stau mai mult de 7 minute pe site
Targhetarea oamenilor care stau mai mult de 7 minute pe site

 

Oamenii care ne cauta brandul pe Google

Acesta audienta este cea care ne poate creste destul de repede brandul. Acestia sunt oamenii care au auzit din alta parte (Facebook, reclame publicitare, word of mouth etc.) de numele nostru si au cautat asta pe Google si au intrat la noi pe site. Din pacate, in continuare suntem in era in care cautam brandul pe Google in loc sa il scriem in bara de sus.

Oamenii care au cautat pe Google brandul nostru si au vizitat site-ul
Oamenii care au cautat pe Google brandul nostru si au vizitat site-ul

Sunt si mici probleme aici. 🙂 Daca site-ul tau se numeste, de exemplu, mama.ro, tata.ro etc., este normal sa nu folosesti numele site-ului acolo ci sa folosesti un cuvânt cheie important pentru tine.

Ca sa revenim la turism, daca eu am un site care vinde bilete de avion, iar numele site-ului este total irelevant, am sa folosesc acolo cuvantul avion sau cuvintele bilet avion.

Recapitulam: 🙂

  • oamenii care viziteaza mai mult de X pagini;
  • oamenii care stau mai mult timp pe site;
  • oamenii care ne cauta brandul pe Google sau cuvinte cheie foarte importante pentru noi.

 

Audienta neinteresata

Prin audienta neinteresata ma refer la acei oameni pe care trebuie sa ii convingem sa se intoarca la noi pe site si dandu-le de inteles ca rateaza continut de calitate, promotii etc.

Oamenii care au vizitat prea putine pagini

Eu creez aceasta audienta in momentul in care am pages/visits > 4, stiind deja ca le ofer informatia care trebuie s.a.m.d.

Targhem userii care vad doar 1 pagina
Targetam userii care vad doar 1 pagina

 

Oamenii care au stat prea putin pe site

Daca avem un site in care avem un continut de calitate, este foarte putin probabil ca un om sa nu stea mai mult de 30 de secunde.

Targhetam oamenii care stau mai putin de 30 de secunde
Targetam oamenii care stau mai putin de 30 de secunde

 

Concluzii

Aici sunt doar cateva exemple pe care eu le recomand tuturor sa le implementeze. Un numar perfect de audiente nu exista, important e sa faceti cate audiete credeti ca sunt relevante pentru business-ul vostru.

Stay tuned pentru Episodul 3 in care grupam aceste audiente si altele setate in AdWords pentru a obtine cele mai bune rezultate .

Related posts

3 comments

Felicitari! Foarte utile cele 5 articole pe tema remarketing! Voiam sa te intreb daca in noua interfata de adw mai exista Dimensions & Metric Filters. Eu incerc sa creez liste pe baza pageviews si a timpului petrecut pe site, insa nu reusesc sa identific unde fac aceasta filtrare.

In noua versiune de analytics (universal analytics) inca nu exista posibilitatea de a face liste de remarketing. Eu in continuarea folosesc versiunea veche

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.