e-Turism Bref (35) – 17 martie 2013 – 30 iunie 2013

stiri, turism, online

După 4 luni de zile de la ultima monitorizare a presei online pentru a vedea ce s-a mai întâmplat pe nișa aceasta a turismului online, revin cu rubrica e-Turism Bref, rubrică pe care mi-o propun mai nou, odată cu lansarea noului blog, să o public la interval de două săptămâni.

Revista presei de azi va fi destul de consistentă, dar cu informații de interes pentru cei interesați de evoluția pieței de turism online din .ro.

Agenții de turism online

Pe toată durata lunii iunie 2013, paravion.ro a rulat o campanie integrată în toate mediile de propagare a informației în ideea de a educa potențialii consumatori în ceea ce privește ușurința și siguranța folosirii serviciilor de rezervare de bilete de avion și de pachete de călătorie online.

Sebastian Constantinescu, director general Travel Planner, una dintre primele agenții de turism online din România cu focus pe Bulgaria, povestește despre începuturile proiectului Travel Planner. Din acest an, agenția și-a orientat atenția și spre Grecia, situl acesteia oferind celor interesați posibilitatea de a rezerva direct vacanțele.

  • Vola.ro: “Inovaţia are 3 elemente principale: ideea nouă, execuţia şi efectul generat”

De când fac eu monitorizarea presei online, am observat că vola.ro acordă atenție promovării prin comunicate de presă. În comunicatul către care se face trimitere mai sus, o intervenție de menținere a imaginii pe piață, Daniel Truică anunță că suma alocată în 2013 pentru procesul de inovaţie tehnologică este de 300.000 de euro. Printre inovațiile cu care vola.ro se laudă se numără interfața de căutare lansată cu un an în urmă sau sistemul de rezervări hoteluri implementat de curând.

Compania vola.ro a câștigat locul 1 la categoria Turism – Cel mai bun website romanesc de rezervari online, în cadrul Galei Premiilor de Excelenta. În primele patru luni alelui 2013, vola.ro a făcut o raportat o cifră de afaceri de 7,4 milioane euro, procesând în acest interval peste 35.000 de tranzacții.

  • Agentia de turism NorthiaStar Travel si-a lansat noul site

Înainte ca noii algoritmi Pinguin să fie implementați, agenția de turism NorthiaStar Travel și-a lansat situl apelând la articolele SEO cu link, care după mine nu conține informație relevantă, vezi secțiunea Visit Prahova.

Tripsta este o agenție de turism online focusată cunoașterea mai bună a tendințelor de căutare existente și a comportamentului consumatorilor prin intermediul analizei volumelor mari de date adunate din traficul generat în rețeaua sa europeană de situri. În fiecare zi, pe siturile Tripsta sunt efectuate peste 4.000.000 de căutări, însemnând 46 de căutări în fiecare secundă.

Rezervări online

  • Turo.ro devine una dintre cele mai complete platforme de rezervari hoteliere din Romania

De turo.ro și de felul în care se promovează am mai făcut câteva remarci pe Facebook. Din comunicatul de mai sus aflăm că, în 5 ani de activitate, catalogul online cu unități de cazare turo.ro a intermediat rezervarea a peste 10.000 de nopți de cazare în întreaga țară. Cum se cheamă articolele SEO fără link-uri? A, da, vorbim, de fapt, de brand building, iar turo.ro vrea să se poziționeze ca platformă de rezervări hoteliere … online. Ah, are și link, că fără link nu are valoare articolul. 🙂

Kasper Kove, șeful Momondo, meta-search engine proaspăt intrat în .ro, estimează că în .ro se fac lunar peste 100.000 de căutări pe Google pentru zboruri ieftine, iar nevoie de informare în materie de călătorii crește de la an la an cu 15%, condiții propice pentru dezvoltarea afacerii Momondo.

Prin platforma online ibishotels.ro ce integrează sistemele de rezervări și de tarifare dinamică Ibis România își propune să crească ponderea rezervărilor online la aproximativ 30%, față de aproximativ 20% în prezent.

Bilete de avion online

În 2012, în România, s-au vândut aproximativ 100.000 de bilete de avion prin intermediul agențiilor de turism online, pentru 2013 estimându-se o creștere de minimum 15% în ceea ce privește numărul biletelor de avion.

În 2012, în România, s-au obținut 500 de milioane de euro din comercializarea biletelor de avion, din care dor 10% sunt cumpărate online. Siturile specializate în comercializarea biletelor de avion online reprezintă o piață de aproximativ 55 de milioane de euro în România. O informație care mi-a atras atenția este cea legată de numărul de bilete de avion achiziționate online, anual, în România: 300.000 de bilete de avion (din care 100.000 prin intermediul agențiilor de turism online), informație care cred că vine de la Expedia ce se pregătește să abordeze .ro-ul.

Social Media

  • Oamenii ”ciripesc” mai fericiți atunci când sunt departe de casă

Conform unui studiu elaborat de specialiști din cadrul Universității din Vermont, studiu ce a analizat peste 37 de milioane de tweet-uri, cu cât distanța utilizatorilor de Twitter este mai mare față de casă, cu atât nivelul de optimism am mesajelor este mai mare.

De pe bloguri adunate

Ioana Budeanu are câteva sfaturi despre cum să găsești bilete de avion ieftine. Conform experienței ei, cele mai ieftine bilete de avion se găsesc în mijlocul săptămânii, în lunile extra-sezoniere, imediat după sărbătorile importante, dimineaţa devreme sau seara foarte târziu.

Nu de acceași părere cu Ioana sunt specialiștii studiului citat de Huffington Post. Weekend-ul este cea mai bună perioadă în care se poate călători cu avionul întrucât preţurile biletelor de avion scad cu aproximativ 5%.

Brad Florescu vorbește despre un meta-search engine care afișează prețul biletelor de avion luând în calcul avantajele pe care le poți obține ca urmare a programelor de fidelizare.

  • Bloggeri pentru brandul de țară al României

În caz că nu știați, Mihaela Ivan, cu sprijinul Blogal Initiative, a demarat un studiu legat de percepția românilor asupra brandului de țară, ce va fi prezentat ministerului de restor în ideea îmbunătățirii imaginii României în rândul … românilor și nu numai, în condițiile în care un nou brand este în plin proces de elaborare. De ce deranjul? Pentru că un studiu realizat de Future Brand, Country Brand Index, clasează România pe unul din ultimele locuri. Aștept cu interes concluziile trase în urma celor 222 de chestionare completate pentru a susține studiul.

Aplicații mobile

Deși am aflat de aplicație încă din timpul eTravel Conference, am ezitat să scriu pe blog despre aplicația Gropometru, dezvoltată de Alin Chican. Asta pentru că prefer să prezint aplicații care avantajează piața de turism mobil, chiar dacă au multe minusuri. Până la urmă, și aplicația amintită e parte din peisajul de zi cu zi, așa că i-am găsit loc în revista presei.

Prezentare despre turismul mobil susținută de Aurora Enghiș în cadrul eTravel Conference.


Foto: Martin Abegglen, Kiosk 2010 via Flickr, Creative Commons Attribution

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.