7 sfaturi despre cum sa crestem CTR-ul

Cu totii vrem ca anuntul nostru sa beneficieze de cat mai multe click-uri, pentru ca astfel putem avea mai multi potentiali clienti. Cu cat avem un CTR mai mare cu atat putem sa investim mai multi bani in cuvinte relevante pentru contul nostru AdWords.

CTR-ul (Click-through-rate)  joaca un rol foarte important in ecosistemul contului nostru AdWords; el ne poate ajuta sa avem un quality score de 10 si  sa economisim bani.

Stiu ca pentru fiecare marketer este destul de complicat sa gaseasca combinatiile ideale in cele 95 de caractere (25 in headline, 35 pentru fiecare linie de descriere), dar am incercat in randurile de mai jos sa va descriu 7 sfaturi pe care le-am pus in practica si m-au ajutat sa cresc CTR-ul.

Sfatul 1 : Diacritice

Dupa cum vedeti si in articolele postate de mine, eu nu le folosesc :), dar vreau sa spun ca in anunturi incerc sa le folosesc ori de cate ori am ocazia. Sa va dau un exemplu mai jos care va arata cat de mult fac diacriticele diferenta.

diacritice in adwords
Sincer vorbind, cati dintre voi au citit la primul anunt peşte rău? 🙂

Sfatul 2: Capitalize

Am incercat sa gasesc traducerea in romana, dar nu am gasit-o. Prima litera a fiecarui cuvant sa fie facuta mare.

capitalize
Din cate se vede textul scris cu litere mari este mai usor de citit decat celalalt

Atentie aici, pentru ca daca facem toate literele mari Google va dezactiva anuntul pentru „Extreme Capitalization

Sfatul 3: Anunturi multiple

Acesta este un must pentru fiecare marketer. Este foarte important sa facem mai multe ad-uri pentru a observa care dintre ele converteste mai bine. La setarile campaniei trebuie sa nu uitam sa bifam Rotate indefinitely. Sincer sa va spun, cu cat punem mai multe anunturi cu atat ne dam seama si de comportamentul user-ului, iar cea mai mica modificare poate sa aiba un impact foarte mare.

De exemplu, am vazut excesiv de multe anunturi in toate domeniile cu textul Cele mai ieftine preturi, dar am vazut destul de putine cu Cele mai bune preturi, pentru ca ieftin nu e neaparat si bun … iar bun nu este neaparat ieftin.

download

Sfatul 4: Diferentiaza-te fata de concurenta!

Cu ajutorul Ad preview and Diagnosis putem deja sa vedem ce anunturi are concurenta.

Din moment ce noi promovam acelasi pachet turistic/servicii catre acelasi public, noi trebuie sa iesim cu altceva in evidenta fata de ceilalti.

De exemplu, in acest domeniu cred ca cea mai mare intrebare pe care un user (viitor client) si-o pune cand vede o oferta de vacanta este: Cu sau fara taxe de aeroport?. Expresia toate taxele incluse are 20 de caractere si mai ne raman caractere pentru a avea si call to action.

Sfatul 5: Call to action

Cheia catre un anunt bun este folosirea unor seturi de cuvinte care sa ne faca sa dam click.

Folosirea unor cuvinte de tipul „Gratis”, „Garantat” , „Economiseste” si folosind cuvinte call to action ca „Rezerva”, „Cumpara” , „Rezerva azi” o sa ne ajute sa crestem CTR-ul semnificativ.

Mai jos aveti un exemplu de la Samsung ca la carte.

samsung-anunt

Sfatul 6: Sitelink-uri

Sitelink-urile apar sub anunturile noastre.

Acestea sunt o colectie de link-uri in care putem sa trimitem utilizatorul pe un landing page specific.

In domeniul turismului am vazut niste CTR-uri destul de mari in momentul in care sunt folosit.

Pentru o agentie de turism este foarte important sa comunicam cat mai multe destinatii pe care le promovam, este foarte important sa ramana in mintea consumatorului ca putem sa-i oferim o multitudine de oferte.

Daca vrem sa ne planificam vacanta si vrem sa mergem in Creta, sa zicem, putem sa-i transmitem utilizatorului ca daca vrea sa mearga in Corfu, Zakynthos, Santorini etc. isi poate cumpara ofertele tot de la noi. Sau putem deja sa le punem, pentru o anumita destinatie, in link-uri direct catre All inclusive sau hoteluri de 3,4,5 stele.

oferta-creta

Sfatul 7: Extended Headline.

Cred ca am vazut cu totii anunturi care au headline-ul mai mare si ne-am intrebat cum au facut ei.

Primul lucru care trebuie facut este sa punem punct la prima linie de descriere a anuntului. In acel moment, Google va muta linia 1 langa headline exact cum vedem in exemplul de mai jos.

Aceasa tactica nu garanteaza o crestere a CTR-ului, dar iti ajuta cu sigurata anuntul sa iasa in evidenta.

extended

 

Sunt N metode prin care putem sa screstem CTR-ul contului, iar aceastea sunt doar cateva exemple.

Recomandarea mea este sa testati si sa testati si sa testati, pentru ca oricat de mare este CTR-ul, acesta  poate fi inbunatatit.

2 comments

ok, platesti la gugle adortz sa zicem 1000 lei si impozit 50%

nu stiu daca mai merita
acum 5-6 ani cind bagam eu la greu adortz nu plateai impozitul asta.

Salutare Dan,
Din pacate nu inteleg la ce te referi cu impozit 50%. Singurul lucru pe care trebuie sa declari daca esti firma este faptul ca esti platitor de TVA. Atat

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.