Călătorii economice și ecologice cu autostopul.ro

autostopul.ro, autostop online

Oricine dorește să facă economii și să călătorească economic poate apela la o nouă platformă de carsharing, autostopul.ro.

Nișa autostopului online nu mai e demult una în care îți poți vedea liniștit de treabă, dar asta nu înseamnă că nu mai se găsesc nume de domenii libere care să se potrivească cu activitatea în sine sau metode de abordare ale acesteia.

Revenind la autostopul.ro, platformă dezvoltată de către Tudor Popescu din Sibiu, acesta a luat naștere ca mai toate siturile de partajare de mașină, carsharing, carpooling, matchmaking sau cum vreți să le spuneți, în urma unei deplasări în străinătate ce a presupus mulți kilometri. 🙂

Utilizatorii care se înscriu pe autostopul.ro beneficiază de un profil ce le permite postarea de anunțuri fie din perspectiva unor călător, fie din perspectiva unor șoferi, dar și un istoric al activității, oferindu-le celor interesați un feedback asupra activițății acestora.

Deși la ultima lansare de serviciu de partajare de mașină, 4inmasina.ro, am văzut profile de utilizator cât mai complete, astfel încât să se poată stabili o compatibilitate între șoferi și călători, încă aștept un sistem de matchmaking bazat fie pe interesele partajate pe rețelele sociale, autostopul.ro facilitând logarea cu contul de Facebook, fie pe feedback-ul altor utilizatori sau pe baza profilelor completare pe sit. Și mă refer aici la un sistem automat, nu la verificări ochiometrice. Ca de exemplu, ca în cazul sistemului de stabilire a compatibilității între pasagerii KLM. Sau ca în cazul scorurilor oferite pe siturile de rezervări bilete de avion pentru cele mai potrivite curse pe rutele alese.

Sunt curios cum intenționează Tudor să monetizeze situl: comision pentru fiecare cursă acceptată, reclamă plătită la diferite mărci de mașini, reclamă pentru diferite evenimente ce sunt dependente de deplasarea participanților pe 4 roți etc.?

Investiția inițială în sit a fost de 2000 de euro, iar acesta a fost dezvoltate și într-o versiune dedicată Statelor Unite și Canadei, myfullcar.com.

Rămâne să vedem cu ce vine în plus platforma autostopul.ro în plus față de celelalte platforme de pe nișă.

[via adevarul.ro]

Ți s-a dus bateria telefonului în timp ce mergeai cu mașina? Nu-i nimic, avem soluții pentru toate buzunarele: încărcător auto A+, dual USB, încărcător auto A+ 2 în 1 USB/Micro-USB, încărcător auto Vetter Fast Charger, 3.6A, USB Dual-Port, Black.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

7 comments

Salut, super bine punctat pe sistemului de stabilire a compatibilității doar ca noi suntem pionierii acestui concept in romania, inca nu s-a creat o cultura din acest gen de a calatori. Cu siguranta dupa o perioada de timp cand vom avea cu adevarat public la acest serviciu vom gasi sistemul perfect de stabilire a compatibilitatii. Cat despre monetizare… mai este mult pana acolo..

Thnx.
Tudor

Salut, Tudor!

Muțumesc pentru vizită și comentariu!

Nu sunt lămurit legat de un aspect, ce înseamnă că voi sunteți ”pionierii acestui concept”? Nu de alta, dar sunt câteva situri care chiar au ceva vechime în materie de autostop, situri create pe platforme de hosting gratuite gen lx.ro, go.ro etc. și care cred că au format ceva comunități în jurul lor.

Legat de monitorizare, ați putea încerca cu marketing afiliat pe partea de RCA, targetând utilizatorii care se înscriu ca șoferi, sau pe partea de asigurări de călătorie, targetând utilizatorii pasageri care caută curse în afară.

Soluții monetizare sunt o grămadă, cu valoarea conversiilor se stă mai prost. 🙂

Cand am spus ca noi… nu m-am referit doar la mine ci si la restul paginilor de acest gen, adica.. noi cei care avem pagini in acest domeniu suntem pionierii acestui concept pentru ca in romania nu este dezvoltat. In tarile vestice sunt sute si mii de curse de acest gen. Noi suntem undeva la 5% deschisi inspre aceasta practica. De aceea inca este prea repede sa ne gandim la dezvoltare… trebuie sa vedem si ce vrea consumatorul acestui produs, ce nevoi are iar pe parcurs ne vom dezvolta in acea directie. Este totusi posibil ca acest concept sa nu functioneze la noi… inca nu este clar.
Pana la monetizare…. it’s a long way.

Posibil ca mentalitatea românilor să fie puternic afectată de întâmplările de pe piața de taximetrie, de știrile de la ora 5 etc. și atunci mai slăbuț pe zona asta.

Vezi și întâmplarea cu tânăra japoneză. La momentul respectiv, toată blogosfera de turism s-a mobilizat și a scris despre eveniment. Eu am făcut un ghid de ocolit taximetriștii dubioși.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.