Exclusions, sectiunea uitata din Google AdWords

Astazi o sa vorbim despre sectiunea de Exclusions, pentru ca am vazut ca este trecuta cu vederea de marea parte a administratorilor de conturi AdWords. Fie ca facem o campanie de display, fie ca facem o campanie de remarketing, aceasta sectiune ne ajuta ca ad-urile noastre sa NU apara pe anumite site-uri, categorii de site-uri, cuvinte cheie etc. si implicit sa facem economii.

40218281

„Descoperirea” link-ului magic

Intram in campania de remarketing sau cea de display, pe care am facut-o iar la sectiunea de Display network, si o sa vedem link-ul magic.

exclusions

Cred ca unul dintre motivele pentru care am vazut ca nu se foloseste este ca pe o rezolutie de 1024x768px acel link nu se vede in primul ecran sau, ca sa vorbim in termeni tehnici, este below the fold.

The Fold  (si nu ma refer la cel de la poker 🙂 ) este linia (imaginara as spune eu) unde se termina primul ecran. Aceasta linie difera in functie de rezolutia ecranului, dimensiunea ecranului, dimensiunea browser-ului, numarul de toolbar-uri pe care le avem instalate etc. Daca am presupune ca avem un monitor cu rezolutia de 1024×768, atunci fold-ul trebuie sa fie undeva intre 570px si 600px. Nu o sa intram in prea multe detalii despre asta acum, dar pentru cei interesati pot cititi un articol foarte interesant aici.

Ce sunt acele sub-sectiuni?

Am sa incep in randurile de mai jos sa va explic ce puteti sa faceti cu fiecare sectiune in parte pentru a va optimiza campania AdWords. Cand se apasa pe link-ul respectiv, vor aparea urmatoarele sectiuni: Display Keywords, Placements, Topics, Interests & remarketing, Gender, Age, Categories. In acest moment avem la dispozitie 2 modalitati prin care putem sa excludem:

  • la nivel de campanie;
  • la nivel de ad group.

exclusions-main

Display keywords

Acest feature ne ajuta sa nu afisam banner-ul nostru in momentul in care „detecteaza” anumite cuvinte.

Primul lucru pe care imi place sa-l fac este sa introduc cateva cuvinte vulgare, ca sa fiu sigur ca nu imi afectez imaginea daca apar pe anumite site-uri.

In cazul unei agentii de travel sau un site, personal, eu mai adaug si cuvinte destul de importante, ca de exemplu : „promotii”, „gratis” , „gratuit” , „ieftin” (la nivel de campanie) etc.

Sa ma explic: Daca vreau sa promovez un pachet turistic in Corfu, iar transportul se face doar cu avionul, atunci cuvantul pe care trebuie sa-l adaug (la nivel de adgroup) este „autocar”, pentru ca astel anuntul meu se adreseaza doar oamenilor interesati sa mearga acolo cu avionul.

Placements

Placements se refera la site-urile pe care se afiseaza anuntul. Oricat de mult imi plac meme-urile nu vreau ca reclamele mele de la remarketing sa se afiseze pe site-uri de genul 9gag 🙂 pentru ca…. let’s be serios 🙂 . Daca aveti Adsense in site va recomand cu caldura sa va excludeti domeniul la nivel de campanie. Ce am mai gasit folositor pana acum pentru travel sunt: site-urile de jocuri, site-urile de sport si de dating.

Topics si Interest & Remarketing

Tinand cont ca vrem sa avem un reach cat mai mare, iar domeniul turtic se adreseaza catre o masa mare de oameni, singura modificare  pe care as face-o aici este sa exclud oamenii care sunt interesati de Jocuri.

Gender

Normal eu fac modificari in aceasta sectiune doar in anumite cazuri. Sa zicem ca am campanie in care vreau sa comunic ca „Fetele au reducere X%” atunci debifez la nivel de grup targetarea pentru barbati. Daca vrem sa vindem haine de dama, este „logic” sa nu targetam barbati.

Age

In momentul de fata, din pacate, nu putem sa targetam sa nu afisam reclamele catre oamenii care au mai putin de 18 ani. Daca vrem sa promovam o oferta de seniori, atunci recomandarea mea este sa targetam doar oamenii in categoria de varsta 55-64, 64 + si unknown.

Categories

Daca pana acum puteam sa facem setarile de mai sus in momentul in care faceam campania de display, aceasta sectiune ne ajuta foarte mult sa evitam foarte mult lucruri neplacute. Aveti mai jos atasat un print-screen al sectiunii.

category-exclusions

Aveti in imaginea de mai sus primele lucruri pe care trebuie sa le bifam sa ne protejam brand-ul. Bifarile pe care le mai fac la nivel de campanie sunt urmatoarele : In-game, Error pages, Pages with significant image content, Pages with significant video content .

Din punctul meu de vedere mai ramane un singur lucru discutabil din mai multe puncte de vedere: daca lasam anunturile below the fold. Aveti aici un articol din Adweek care spune ca e OK.

Sper ca v-am ajutat sa faceti economii si sa nu faceti afisari irelevante.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.