Parereri despre eTravel Conference

Ieri a avut loc eTravel Conference, o conferinta dedicata indrustriei de Travel din Romania, organizata de Evensys. Am sa va detaliez in randurile de mai jos notarile pe care le-am facut.

timthumb

In prima parte, domnul Alin Burcea a inceput sa critice blogosfera spunand ca un blogger „trebuie” sa ajute companiile si facand cateva remarci acide referitoare la piata.

Am aflat ca aplicatia Paralela 45, prima aplicatie de turism, are 2000 de download-uri.

Razvan Antoni, General Manager Amadeus Romania, ne-a aratat slide-uri atat de frumoase despre search behavior si despre increderea pe care o are un agent de turism coparativ cu varsta comsumatorului.

2013-10-16 10.28.48

2013-10-16 10.33.26

A urmat Kasper Hove de la Momondo, care ne-a povestit oportunitatile care sunt pe Google pentru cautarile de mobile, despre cum varianta 1 de mobil a Momondo nu a perfomat.

Dezvoltarea unei aplicatii de mobile s-a dovedit ca nu este tocmai un „must” si, dupa ce au inbunatatit versiunea de mobil, au avut cresteri semnificative.

2013-10-16 11.26.47

Dupa o pauza in care spiritele s-au mai calmat , Bogdan Stanciu, General Manager de la BitSoft, ne-a prezentat informatii despre utilizatorii de smartphone din Romania, modalitatea in care acestia cauta informatii si multe alte informatii pe care as fi vrut sa le vad. Le regasiti in imaginile de mai jos.

Sincer sa va zic, a fost cea mai buna prezentare pe care am vazut-o in viata mea. 🙂

2013-10-16 12.12.42

2013-10-16 12.48.55-1

A urmat Remus Visan, Managing Director Paravion Tour,  care ne-a vorbit despre aplicatia Paravion, necesitatea de a avea un USP pentru a putea exista pe piata de bilete de avion, nevoia de a face o aplicatie cat mai buna.

Ioana Mănoiu, Managing Partner GMP PR, a avut o prezentare despre modalitatile in care putem sa gestionam crizele, a demonstrat ca orice om poate fi in momentul de fata un riot starter in caz ca o firma nu actioneaza la timp, s-a discutat de campania Why don’t you come over, organizata in parteneriat cu Gandul.info, despre faptul ca Ministerul Turismului nu a ridicat un deget pentru a sustine proiectul.

Pauza de masa

Am decis sa merg la Digital Marketing Optimization, un domeniu care ma pasioneaza si il practic. Din pacate, nu a fost sala plina, asa cum m-am asteptat de la agentiile de turism si de la alte persoane.

Acolo i-am avut ca speakeri ca Rotarus Calin, o persoana atat de calda, o persoana care ne-a demonstrat ce inseamna comunicarea si cat de importanta este ea. S-a ajuns in stadiul in care mai multi dintre noi am inceput sa spunem ce vrem cel mai mult in viata noastra, o discutie in care ne-am deschis sufletele si am invatat cum sa transmitem mesajul care trebuie, o prezentare extrem de emotionala.

Ionut Munteanu a lasat un pic masca audienta despre ce inseamna o campanie de remarketing si m-a facut sa ma apuc sa completez cu mai multe informatii seria postata pe turism20 . Ionut a aratat cat de simplu e sa iti segmentezi audienta, astfel incat sa livrezi anunturile doar oamenilor care te intereseaza.

Cosmin Daraban a vorbit despre ce inseamna SEO si cum poate sa ajute aceasta practica o agentie de turism sa genereze mai multe venituri; a povestit despre cum putem sa avem toate informatiile despre cuvintele cheie importante, atat ale noastre cat si cele ale concurentei  si numarul de like-uri, share-uri, tweet-uri etc folosind Mintmetrics. Aveti mai jos o lista de tool-uri pe care le recomanda sa le folositi.

2013-10-16 16.10.50

Pauza de cafea

A urmat o sesiune in care ma asteptam sa nu mai gasesc loc la masa pentru ca iesisem afara.

Sesiunea a fost inceputa de Andrei Georgescu de la White Image, care a demonstrat in continuare ca newsletter-ele functioneaza si pot aduce conversii, atat timp cat exista in spate si o strategie  si nu doar o insiruire de oferte .

Dan Virtopeanu  a inceput sa explice despre Geo Fence, device targetig, cum putem sa livram anunturile pe dispozitive mobile si cum putem sa aducem consumatorii direct la noi in magazin.

Sesiunea s-a incheiat cu Alex Negrea care ne-a vorbit despre Dark posts si Custom Audiences.  Am fost foarte dezamagit la final, in momentul in care nimeni, dar nimeni din sala, nu a avut sa adreseze o intrebare lui Alex despre Facebook, ceea ce imi demonstreaza ca mai bine raman doar pe Google Adwords, pentru ca sunt specialisti Facebook la tot pasul.

Overall, a fost o conferinta care nu trebuie ratata pe viitor, daca sunteti in domeniu, si sper sa ne vedem la anul!

Related posts

8 comments

Iti multumesc Catalina Catalin, pentru ca ti-ai impartasit parerea despre eTravel Conference. Nu am putut participa, dar dupa slide-urile postate in acest articol si informatiile imparatasite se para ca merita sa participi la acest eveniment. Sper ca se vor mai face astfel de evenimente si in anii urmatori si sa pot participa si eu :).

Vasilica, nu participarea e importantă, ci ceea ce aplici după participarea la astfel de evenimente.

Uite, nu ştiu dacă ai urmărit ieri updateurile de la eveniment, s-a vorbit, puţin ce-i drept, de Twitter şi de reactivarea lui pe zona de turism. Articolul tău de azi despre Twitter în turism ar fi fost un follow-up excelent, deşi nu cred că ai făcut-o intenţionat. 🙂

Iti multumesc Vasilica pentru un comentariu lipsit de sare si piper. Cum a spus si Petrus , important e sa pui in practica ceea ce inveti la aceste conferinte.

Vă mulțumesc pentru vizită. Ce pot să vă spun e că focusul lui Cătălin nu a fost neapărat pe blogging la eveniment, el lucrează doar online cu agenții de turism și alte firme implicate direct în activitatea de turism, așa că a adoptat concluzia generală față de acest subiect.

În schimb, eu am întors subiectul respectiv pe toate părțile și pot să vă spun că scrisul diferit e cu dus și întors.

Exemplul meu, am scris și voi scrie în continuare despre serviciile și produsele dedicate online-ului de către agenția X, Y, Z. Nu mă plătește nimeni pentru asta, așa că îmi permit păreri personale vis-a-vis de serviciile/produsele în cauză. Am scris altfel? Am scris. Poate fi deranjant? Poate, deși agențiile respective se bucură de earned media fără vreun efort financiar, fie că e de rău, fie că e de bine. Lumea află de ea, părerile asupra serviciilor/produselor respective pot fi altele de la om la om. Se duce vorba.

Legat de destinații, de ce aș menționa într-un articol faptul că agenția X mi-a facilitat accesul la pachetul turistic Y? Care e interesul meu? Contractual, pe bani sau pe baza unui barter, aș putea să fac inteligent asta sau, așa cum vă doriți dvs., direct, așa cum am observat pe unul dintre blogurile pe care le aveți în grații.

În general, bloggerii de travel (nu mă includ aici, sunt abia la începtul pe nișa asta, deși am antecendente mai vechi), prezintă destinații, ăsta e focusul lor. Destinații ce pot fi asociate cu un charter pe care agenția dvs. îl are spre destinația respectivă, dar încă o dată, ne lovim de aspectul de mai sus.

Acum, vin eu să vă întreb pe dvs. cum vi s-a părut publicul, exceptând bloggerii? A fost publicul la care v-ați așteptat? E industria interesată de evenimentul de genul acesta?

Va multumesc Domnule Burcea pentru vizita pe site-ul nostru. Eu sunt o persoana foarte analitica, o persoana care petrece cel putin 5-6 ore/zi cu contul de Adwords in fata. Am inteles ca sunt probleme in momentul de fata si touroperatorii au scos deja oferte pentru anul viitor, am inteles ca aplicatia Paralela 45, prima aplicatie a unei agentii de turism din Romania, are 2000 de instalari, ce pot sa va spun este ca :
1. nu este prima aplicatie din travel a unei agentii de turism
2. faptul ca are 2000 de instalari inseamna ca nu a fost promovata cum trebuie. Ca sa va dau un exemplu : Am avut buget de 200 de euro si am facut 25.000 de instalari pentru o aplicatie.
Inteleg ca vrem sa trimitem romanii in destinatii cat mai exotice posibil (mi-am amintit de Mauritus), dar nimeni nu verifica mai intai daca exista cautari pe Google. Ca sa nu vorbesc aiurea , primesc un telefon in care mi se spune ca numarul de oameni care pleaca in Sri Lanka s-a dublat si ca se cauta puternic in perioada asta. Atat de puternic incat intr-o luna de zile au existat 1000 de cautari legate de Sri Lanka pe Google. Atat de „puternic”!

Despre asta vreau sa ajungem sa vorbim la conferinte. Despre cum modalitatea de a cauta o vacanta s-a schimbat in ultimii ani, despre cum putem sa atragem consumatorii, despre cum trebuie facuta o campanie de facebook si nu poze amarate si „boost post” , despre cum o agentie de turism trebuie sa se diferentieze fata de celelalte, despre cum stim sa analizam un cont de Google Analytics .

Ca sa concluzionez, e mai bine sa vorbim pe baza unor cifre pentru ca altfel mai bine iesim la cafea si vorbim.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.