Cât de utile sunt grupurile de discuții de pe reţelele sociale?

grupuri discutii, social media, social media turism

grupuri discutii, social media, social media turism

La fel ca mulţi alţi bloggeri de pe nişa turism sunt şi eu prezent într-un număr de grupuri de discuţii dedicate călătoriile și turismului de pe reţelele sociale în care activez.

Am ales grupurile de discuții în funcţie de calitatea oamenilor care au aderat la grupurile respective, sau cel puțin așa am crezut inițial, și dimensiunea comunității.

E suficient să arunci o privire peste ce postează lumea şi peste vârsta membrilor. Am dat peste nişte grupuri dedicate călătoriilor în care ziceai că e talcioc, se bălăcăreau cei invitaţi să adere la grup cu restul membrilor, minune mare. Am zis pas!

În fine, ideea e că nici grupurile pe care le-am ales nu duc lipsă de practici proaste în folosirea canalelor social media pentru a interacționa cu o anume audiență.

CITEȘTE ȘI: Greşeli frecvente în procesul de e-informare turistică în 2011. Forumul

Dincolo de link-uri eu susțin cu tărie conversația, lucru care aproape lipsește pe aceste grupuri. Măcar dacă link-urile ar veni însoțite de un text care să îți capteze atenția și tot ar fi ceva.

Pe nișa turism cred că mulți pun accent pe imaginea din excerpt-ul postării și uită de acest lucru, iar când se acordă importanță textului ce însoțește link-ul, se bombardează audiența cu hashtag-uri, poate-poate mesajul ajunge la cât mai mulți oameni (Anca a scris și ea despre aspectul ăsta aici, la punctul 1, deci nu sunt singurul care vrea un Facebook mai curat :)). Atât timp cât grupul este unul deschis publicului larg. Dacă e un grup închis, hashtag-urile nu își mai iau rostul. La fel și tag-urile pe nume de pagini sau persoane.

Un alt lucru care lipsește din rândul membrilor grupurile de pe rețelele sociale e civismul online. Oamenii înscriși pe aceste grupuri par a fi acolo doar pentru a monitoriza o nișă, niștă acțiuni specifice etc. Nu dau dovadă de puțin civism online, bazându-se propabil pe faptul că curățenia grupului cade numai pe umerii administratorilor. Total greșit. Eu cred că administratorii grupurilor trebuie să fie atenți la calitatea celor ce aderă la grupurile pe care le administrează și abia apoi la ce se întâmplă pe acolo, comunitatea trebuind să dovedească sprijin, să facă curățenie etc. Nu o să vedeți așa ceva pe grupurile de discuții decât foarte rar.

Mai rău decât un grup de discuții unde lucrurile se întâmplă fără control, e un grup unde nu există interacțiune deloc, cum este grupul de Facebook dedicat agențiilor de turism. Sau majoritatea grupurilor de pe LinkedIn. Încă mă întreb care e rostul acest grupuri. O fi vreun silent disco pentru specialiștii din agențiile de turism, cine știe. De fapt, în genul ăsta de grupuri se adună cei ce vor să fie cu ochii pe concurență, observatorii.

Ultimul lucru pe care vreau să îl subliniez legat de grupurile de discuții de pe rețelele sociale e legat de postările repetitive la intervale scurte de timp. Nu le înțeleg rostul și sunt de părere că mai degrabă apelezi la un boost post decât să chinui audiența cu același mesaj zi și noapte.

Foto: Julie Gibbons, Round Table via Flickr, Creative Commons Attribution

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

3 comments

Frumoasă invitație pe care o salutăm. În acest moment ne mobilizăm să ne promovăm singuri. Cei care utilizează fondurile de promovare credem că nu(nu se) raportează nimic(la nimic). A trecut si editia a XXX-a TTR, iar ANT nu a organizat nici un eveniment!!!

Sunt un pic în ceaţă. Ce treabă au fondurile de promovare ANT cu subiectul de mai sus? Încercând să fac, totuşi, o legătură, vă pot spune că se poate face o „promovare decentă” şi pe grupurile de discuţii de pe canalele social media. Trebuie doar să vă cunoaşteţi audienţa.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.