#RDTC2014 highlights: cele mai multe tranzacții online pentru pachete turistice se fac în timpul prânzului, nicidecum seara

rdtc2014

Săptămâna trecută a avut loc Romanian Digital Travel Conference, eveniment dedicat turismului online, cu focus pe tehnologie și marketing online. Deși am fost prezent ca vorbitor, am fost și blogger oficial așa că vă expun mai jos câteva amănunte care mi-au atras atenția.

rdtc2014, panel1, Madalin Mancila, Petrus Lungu, Horia Grozea

Horia Grozea, Netopia mobilPay

  • Netopia mobilpay are 40% market share la plata cu cardul online în România
  • mobilpay wallet – metodă de plată ce presupune salvarea cardului într-o aplicaţie specifică
  • 2,2 milioane de tranzacții procesate în 2013, ~76 de milioane de euro
  • 6% din plățile cu cardul înregistrate în 2013, ~4,6 milioane euro, au fost efectuate de pe dispozitive mobile

Mădălin Măncilă, Happy Tour

  • când vorbim despre felurile în care se fidelizează clienţii nimic nu e ieftin
  • în procesul de fidelizare se identifică 4 tipuri de clienți: clienții brandului ~ 20% din bazele de clienți și generează 50% din vânzări, clienții care aleargă după reduceri, clienții care accesează ofertele din impuls, clienții nehotărâți

rdtc2014, panel2, Tudor Iacob, Alex Lapusan, Filip Lepus

Tudor Iacob, Conectoo

  • campaniile de email marketing prin conținut dinamic; vezi mai multe detalii despre mailurile dinamice aici
  • 51% din emailuri sunt accesate de pe dispozitivele mobile, ~11% sunt optimizate pentru mobile,  69% dintre utilizatorii de dispozitive mobile șterg emailurile neoptimizate
  • retargetarea bazei de date în funcție de interese

Filip Lepuș, Travelio

  • SaaS sau licențe hardware pentru afacerile din turism?
  • SaaS se accesează din browser, servicii plătite lunar sau anual, funcțional în mai puțin de 5 minute, se folosește de stocarea în cloud
  • Exemplu de serviciu de gestiune a camerelor pentru unităților de cazare cu prezență în cloud e Hotelopro
  • Alte exemple de platforme de gestiune pentru afaceri în turism găzduite în cloud: Rezgo, TourCMS

Alexandru Lapusan, Zitec

  • 68% din utilizatorii de smartphone caută informații pe mobil
  • 35% se documentează pe mobil pentru viitoarele călătorii
  • 60% dintre vizitatorii OTA nu știu unde vor să meargă
  • 19% (1 din 5 utilizatori) mai deschid un al doilea sit OTA, dacă primul se încarcă mai greu
  • Hacking în travel cu HotelPeeps: trenduri de prețuri pentru hoteluri (știi astfel când se eviți periodele cu prețuri mari)
  • Conform Rakuten, 3 miliarde dolari se pierd în abandonul comenzilor pe siturile OTA

rdtc2014, panel3, Catalin Macovei, Oana Dumitrescu, Cristian Ignat

Catalin Macovei, Specialist AdWords

  • 7.200.000 de conturi Facebook, 8.904.000 utilizatori internet în România, conform Gemius Research
  • despre structurarea campaniilor pe destinații, în funcție de punctul de plecare, în funcție de hotel
  • cel mai bun moment de cumpărare a pachetelor turistice e în timpul prânzului, nu seara cum reiese din statisticile prezente pe piaţă
  • studiu de caz: 14.000 EUR investiți într-o campanie de AdWords pentru turism, revenue în urma campaniei ~32.000 EUR, unde comisionul agenției per pachet a fost de 20 EUR

Oana Dumitrescu, Zitec

  • 90% dintre consumatori folosesc mai multe device-uri în căutările lor despre vacanţe
  • Smartphone-urile sunt folosite ca un portal pentru mai multe activităţi
  • Studiu de caz Paravion.ro mobile: 700.000 EUR în revenue de pe urma traficului mobil (aplicație + sit mobil) și asta la 14.000 de descărcări, instalari și folosiri efective

Cristian Igant, 2Parale

  • despre remarketing în turism
  • 2 milioane de dolari se bagă zilnic în AdWords și retargeting pe Facebook
  • Câte surse de informare folosea un cumpărător în 2011, înainte de a face o cumpărare? Doar 10,4 surse

rdtc2014, panel4, Razvan Pascu, Monica Jitariuc, Alexandru Negrea

Alexandru Negrea, Spada

  • 16% reach organic raportat la nr. de fani ai unei pagini
  • afacerile din turism am de ales între poze amuzante și poze din vacanțe și targetare după interese și remarketing
  • 4 din 5 hoteluri româneşti cu prezentă pe Facebook au încă oferta de revelion ca header
  • greşeala nr. 3 de care am vorbit aici se tot repetă din ignoranţa celor ce administrează paginile de brand pe Twitter & Facebook, asta apropos de pezenţa brandurilor 7/24 acolo unde sunt consumatorii

Răzvan Pascu, Travel Communication Romania

  • despre trenduri în turism, în 2014; poveste, concept, creativitate, diferenţiere pe piaţa
  • țări europene ca destinații de vacanță în funcție de menționările în Social Media: 26% Grecia, 23% Italia, 18% Germania
  • cele mai menționate orașe din România în Social Media: 47% București, 15% Timișoara, 14% Iași, 13% Constanța, 11% Brasov
  • trenduri 2014: turismul de familie, generaţia noului milenu, flash packerii, turismul creativ, turismul de lux

 Monica Jitariuc, The Practice

  • degeaba faci SEO, dacă nu ştii să faci PR
  • fii prezent acolo unde sunt clienții tăi
  • insistă pe poveștile în jurul brandurilor, serviciilor etc.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.