[Interviu] David-Emanuel Oprea despre relansarea vreausamerg.ro

vreausamerg.ro

going out, timp liber, location discovery

Platformele ce sugerează modalități de petrecere a timpului liber sau platformele de going-out au menirea să ajute utilizatorul să filtreze între câteva 10 sau 100 de evenimente sau locuri de petrecere a timpului liber pentru a alege cea mai bună variantă, variantă ce corespunde nevoilor sale de moment. La aproximativ 4 ani de la lansare, vrauSĂmerg.ro, serviciul de localizare despre care am scris în trecut, s-a relansat.

Cu această ocazie, l-am intervievat pe David-Emanuel Oprea, unul dintre cofondatorii platformei vreauSĂmerg.ro, pentru a ne oferi mai multe detalii despre noua platformă și despre planurile de viitor.

David, spune-ne în ce stadiu se află acum proiectul vreauSAmerg.ro și unde se poziționează el.

Am reușit să aducem vreauSAmerg.ro la un alt nivel. Mai sunt câteva lucruri în spate la care lucrăm și în aproximativ o lună vom pune la punct și modelul de business. Asta înseamnă ca vom aduce suport pentru pachete de promovare pentru afaceri pe platforma vreauSAmerg, timp în care vom investi în marketing.

În acest moment, vreauSAmerg se consolidează ca un serviciu de tip location discovery (#LBS) prin care să punem la dispoziția utilizatorilor resurse complete de informare (recenzii, date de contact și localizare, resurse audio/video/foto etc.).

Practic, vreauSAmerg.ro este o platformă ce sugerează servicii pe bază de localizare, din fața PC-ului?

Referitor însă la modul de accesare, vreauSAmerg nu țintește doar PC-ul, ci dorim ca anul acesta să ne adresăm în mod specific și utilizatorilor de smartphone și tabletă. Și ca să îți detaliez un pic din ce aduce actualizarea viitoare, vreauSAmerg va avea design responsive care se va adapta pe orice device și sperăm ca în vară să terminăm și aplicația dedicata pentru smartphone (Android).

Da, ne-am propus astfel să devenim un serviciu de tipul Location Discovery prin care utilizatorul să descopere locuri și experiențe noi: am dezvoltat filtre, care să îl ajute pe utilizator să caute puncte de interes din categorii multiple și/sau regiuni/orașe diferite, și, totodată, am schimbat și modul de afișare al rezultatelor din simple înregistrari de listă în carduri, schimbare prin care să oferim utilizatorului o imagine cât mai clară de la prima explorare: copertă foto pentru card, titlul punctului de interes, adresa, recenzia acordată (acolo unde există se va vedea un indicator de evaluare – excelent/foarte bine/acceptabil etc.) sau o steluță goală, butonul pentru „arata pe harta” sau butoane de distribuire pe rețele de socializare.

Am încercat să facem procesul de explorare cât mai ușor și intuitiv, deși cred ca vom mai gasi puncte în care să optimizam UX-ul, și, sper eu, că am adus site-ul la un nivel superior față de cel anterior și, bineînțeles, față de cum a fost acum 4 ani, când am început proiectul.

Ne poți spune mai multe despre pachetele business? Ce sunt acestea și care sunt avantajele lor?

Pachetele de promovare pentru afaceri nu se adreseaza unui sector anume, ci din contră: targetăm unitățile de cazare, restaurantele, service-urile auto, farmaciile, serviciile de divertisment etc.

Vrem să dezvoltăm niște unelte prin care administratorul de afacere să ofere conținut actualizat pe site și, totodată, posibilități de promovare/fidelizare. De exemplu, partenerul meu de proiect a dezvoltat deja 2 unelte interesante:

  • Configurator de oferte (oferte de Sezon / Paște / Crăciun / Revelion / Sărbătoare) pentru afaceri; foarte util unităților de cazare, restaurantelor sau altor afaceri care oferă reduceri/promoții.
  • Configurator de prețuri; util de asemenea unităților de cazare / restaurantelor / altor afaceri, generează un tabel de prețuri pentru produse/servicii și oferă în același timp posibilitatea de a încărca/descărca oferta în format pdf / doc / xls.

Mai sunt câteva unelte la care lucrăm în acest moment:

  • Copertă foto pentru pagina de prezentare (în afară de cea pentru card – vezi exemplul acesta vs. exemplul acesta).
  • Card pentru prezentare video (dacă afacerea respectivă vrea să afișeze un videoclip de prezentare).
  • Mesaje de alertă prin care se pot evidenția diverse anunțuri importante.
  • Card pentru contact rapid; numărul de telefon și persoană de contact evidențiat.
  • Card pentru afișarea ultimelor postări de pe Facebook. Dacă afacerea este prezentă și pe Facebook și are deja o pagină pe care o actualizează constant, putem propaga actualizările de pe Facebook pe pagina de prezentare vreauSAmerg pentru ca utilizatorul să vada ultimele noutăți (este deja dezvoltat, trebuie doar integrat în platformă).

Toate aceste unelte vin în sprijinul administratorului de afacere pentru a oferi conținut de actualitate potențialului client și, totodata, clientului fidel. Însă toate aceste unelte de promovare vor fi disponibile doar pentru punctele de interes premium. Noi vrem să oferim în continuare listing gratuit pe vreauSAmerg, dar așa cum este el acum, în forma actuală, fără uneltele descrise anterior.

Unde se află noul vreauSAmerg.ro față de prima lui versiune?

Este o diferență mare din punct de vedere estetic, dar și din punct de vedere al complexității. La început site-ul era mai simplu și toată funcționalitatea lui se limita la adăugarea de locații și răsfoirea acestora, iar printr-o actualizare ulterioară, am adăugat suportul pentru recenzii.

În acest moment, putem să spunem că vreauSAmerg a ajuns la maturitate și scopul cu care a fost dezvoltat a fost atins din punct de vedere al utilizării și funcționalității.

La ora actuală, există câteva afaceri pentru care vreauSAmerg este primul rezultat returnat pe Google, ceea ce este foarte bine pentru noi. De exemplu, atunci când un utilizator caută numele respectivului business, site-ul nostru este afișat în prima pagina pe Google cu pagina respectiva de prezentare. E drept, nu suntem pentru multe locații pe prima pagina, dar ușor-ușor Google apreciază mai bine continuțul de pe site.

În linii mari, vreauSAmerg este pe o pantă ascendentă, iar datele din Google Analytics ne confirmă acest lucru. Putem spune că, în ultimele două luni, am îmbunătățit bounce rate-ul, acesta scăzând cu aproximativ 15%.

Unde vedeți proiectul vreauSAmerg.ro în următoarele luni?

În primul rând, vrem sa aducem pachetele de promovare care să aducă infuzie financiară proiectului și ulterior să reinvestim mai mult să extindem atât baza de puncte de interes cât și numărul de utilizatori. Prin punerea la dispoziția administratorilor de afacere a pachetelor de promovare, aceștia vor avea acces la unelte moderne de promovare și fidelizare.

În al doilea rând, trebuie menționat că proiectul vreauSAmerg are o dezvoltare ciclică, astfel că în fiecare an vom pregăti actualizări importante care să aducă functionalități și unelte noi.

În ce privește publicul țintă vreauSAmerg, noi sperăm și ne dorim din toată inima să promovam o cultură a recenziilor în mediul turistic online/offline și în continuare lucrăm la un „Cod de conduită” prin care încercăm să punem la punct diferite aspecte ce țin de atitudinea recenzorului și a administratorului (proprietarului) de afacere. Partea aceasta este destul de dificilă pentru că știm ca ne vom confrunta cu situații delicate, precum cele în care administratorul care a plătit pentru listing-ul premium al punctului de interes va solicita în mod abuziv ștergerea recenziilor negative, cât și a celor în care utilizatori rău intenționați vor scrie recenzii mincinoase. Noi însă, sperăm ca îi vom face conștienți de aceste aspecte la semnarea contractului și vom căuta să educăm pe cât posibil utilizatorii serviciului. Afaceristul român trebuie să se adapteze și sa înțeleagă faptul că e normal și natural să primești și recenzii negative pentru că e imposibil să mulțumești pe toată lumea, dar e important să ai atitudinea potrivită față de clienți și să îi transformi în clienți mulțumiți, și ulterior în clienți fiedeli. Întotdeauna exista ceva care poate fi facut mai bine. Cât despre utilizatori, vom căuta să îi ajutăm să evalueze corect serviciile/produsele și în același timp încercăm să filtrăm recenziile mincinoase (recenziile scrise de proprii administratori / recenziile scrise de utilizatori rău intenționați).

Știu că mă repet, dar reiterez ce am spus și mai devreme despre vreauSAmerg și direcția în care ne îndreptăm. Noi încercăm să consolidăm o nișa în turismul online pe care o considerăm săracă în acest moment: dezvoltarea unui serviciu complet care să pună la dispoziția utilizatorului atât afaceri locale cât și obiective turistice, recenzii și relatări de excursii/drumeții/călătorii pentru a ajuta utilizatorul să ia decizii sau să se consulte asupra unor locuri/servicii/excursii.

Crezi că genul acesta de platforme pot fi integrate cu altele folosite în activitatea de turism?

Acest gen de platforme poti fi închise sau deschise, dar aici nu ține doar de dezvoltator. De exemplu, exista un gând cu care cochetez în acest moment și anume să implementăm un agregator pentru a furniza mai multe informații din diverse bloguri nișate pe turism în secțiunea Excursii. Însă pentru ca acest gând să devină realizabil, asta înseamnă sa punem la punct un proiect clar pe care să îl prezentăm bloggerilor pentru ca aceștia să fie de acord pentru o astfel de colaborare.

Pe de altă parte, un alt mod de integrare cu alt fel de servicii orientate spre turism ar fi furnizarea de servicii de transport: închirieri de mașini, bilete de avion, sau chiar achiziția biletelor de tren. Asta ar fi un gen de integrare care ar fi în avantajul turistului care își dorește să planifice un citybreak sau un eveniment/drumeție/călătorie, petru că ar avea toate informațiile într-un singur loc.

Așa că referitor la întrebare, astfel de platforme pot fi deschise și pentru integrări cu alte servicii orientate spre turism.

Cum vezi tu activitatea de turism online în .ro și cum crezi că va evolua în următorii 3 ani?

Cam greu de răspuns la întrebarea asta, dar aș putea să încerc să anticipez câteva puncte în care turismului online va evolua:

  • Explozia aplicațiilor pentru smartphone pe diverse nișe specializate.
  • Atenția acordată serviciile de socializare va fi în scădere pentru că se vor consolida servicii specifice care să răspundă nevoilor turiștilor iar promovarea turistica se va face cu precădere prin astfel de servicii.
  • Vom asista la un split major în ce priveste site-urile afacerilor care activeaza în turism, în mediul online: vom vedea multe site-uri învechite și neactualizate care ulterior vor dispărea, și altele, mai puține, care vor ține pasul cu tehnologiile moderne și vor câștiga astfel clienți noi.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.