Rezumatul evenimentului HotSeat dedicat turismului online

HotSeat Travel

HotSeat Travel

Iată, mai jos, cum au decurs lucrurile în cadrul sesiunilor de audit Hotseat Travel. Ca la fiecare ediţie, pe bază de tragere la sorţi s-a ales un sit care a fost analizat din punct de vedere design, development, online marketing, SEO şi social media. De această dată a fost vorba de situl de agenţie de turism al TUI TravelCenter.

Din punct de vedere design situl TUI TravelCenter stă relativ bine, cel puțin pe partea de desktop, deși pe undeva se suprapun imagini cu casetele de text. Pe mobil rămâne cum am stabilit, situl nefiind optimizat pentru dispozitive mobile, deși în 2012 anunța încasări de 5% numai din online, un semn mai mult decât suficient pentru a lua în calcul și zona mobile. De asemenea, interogările în sit nu afișează suficiente rezultate.

Pe partea de development situl mai are nevoie de îmbunătățiri atât de securitate (oamenii din panelul Hotseat reușind un SQL injection în baza de date), cât și de usability. S-a vorbit, de asemenea, și de integrarea unor servicii de listare restaurante sau atracții pentru destinațiile pe care TUI TravelCenter le promovează pe situl de agenție.

La capitolul AdWords, colegul Cătălin nu a putut face decât o recomandare de bune practici în promovarea online: segmentarea audienței cu ajutorul anunțurilor, bid adjustment la nivel de ore, oraș etc., anunțuri pentru clienții mai vechi care au cumpărat servicii, anunțuri pentru lead-uri nefinalizate, anunțuri pentru oamenii care au fost în anumite hoteluri/destinații.

Situl nu a scăpat nici de auditul SEO, Mihai Aperghis descoperind titluri și descrieri duplicat, lipsa paginilor 404 sau redirect 301 acolo unde pachetele nu mai sunt disponibile spre vânzare.

Alex Gavril a făcut o scurtă analiză social media, evidențiind faptul că oamenii care se ocupă de pagina de Facebook a TUI TravelCenter postează în medie 1,4 postări pe zi, din acest punct de vedere pagina de Facebook fiind undeva după paginile Genius Travel, Christian Tour sau J’Info Tours. Ca să nu înțelegeți greșit, această poziționare nu este neapărat una nefavorabilă. Dacă cele 1,4 postări pe zi ajung la cea mai mare parte din urmăritori, scopul activității pe Facebook este deja atins, indiferent de cât de multe postări au paginile concurente.

Postările pe Facebook au o medie de 22 de like-uri, iar 70% din fanii paginii au dat like la 1 postare dintr-o 100. Încă o dată, interpretările sunt multiple și nu denotă neapărat o poziționare proastă.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.