STUDIU: Românii sunt încă reticenţi la plăţile online pentru vacanţele lor

HotelGuru.ro

HotelGuru.ro

Conform unui studiu realizat de platforma de rezervări online HotelGuru.ro, peste 70% dintre românii cu acces la internet se documentează online înainte de a-și alege destinația de vacanță și hotelul unde se vor caza, deși încă sunt reticenți la a face rezervări și plăți online. Doar 28% aleg să finalizeze rezervarea online, în timp ce 39% preferă să facă rezervarea telefonic.

Cei mai mulți români (68%) au declarat că au încredere în siturile de rezervări online și că folosesc aceste portaluri pentru a citi detalii și recenzii despre unitatea de cazare. Înainte de a-și face o rezervare, 30% dintre români accesează 4-5 situri, 11% – peste 10 situri și doar 3% accesează un singur sit.

Cei care rămân totuși reticenți la ideea de a finaliza rezervarea printr-un portal de rezervări online și-au motivat poziția spunând că nu doresc să furnizeze date bancare și că li se pare mai eficient telefonic, atunci când au contact cu o persoană de la care pot să afle mai multe detalii telefonic. De asemenea, internetul este folosit și pentru alte activități legate de turism, cum ar fi obținerea de informații înainte de călătorie sau pentru a împărtăși experiența avută în vacanță (de exemplu, postări pe rețele sociale) – peste 55% dintre respondenti.

În 2013, platforma de rezervări online hotelguru.ro a generat rezervări ce totalizează 25 de milioane de euro la nivelul Europei Centrale și de Est. Din totalul celor peste 13.000 de unități de cazare din Europa de Est afișate pe sit, 1700 de unități de cazare sunt din România.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.